پشتیبانی مشتریان با استفاده از سامانه پیامکی
پیام رسان بلاگ حفظ مشتری پشتیبانی مشتریان با استفاده از سامانه پیامکی

پشتیبانی مشتریان با استفاده از سامانه پیامکی

نوشته ای از یاسی پورغلام
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399
دسته بندی: حفظ مشتری

استفاده از سامانه پیامکی برای کسب و کارها، در تمامی مراحل از تبلیغات و جذب مشتریان گرفته، تا حفظ و پشتیبانی آن ها کاربرد زیادی دارد. عمده ی استفاده از پیامک تبلیغاتی به منظور بازاریابی و افزایش فروش صورت می گیرد، اما امروزه کاربران شروع به پشتیبانی مشتریان خود از طریق سامانه پیامکی کرده اند. نکته جالب توجه اینجا است که از تمامی امکانات سامانه می توان برای پشتیبانی مشتریان بهره برد.

برای کاربران پنل، جذب مشتری با استفاده از پیامک تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. اما همانطور که می دانید، جذب مشتری از نگه داشتن او آسان تر است. به همین دلیل برای حفظ مشتری باید همواره از راهکارهایی استفاده کرد که در راستای حفظ رضایت مشتری قابل استفاده باشند.

پشتیبانی از طریق ارسال اس ام اس

همانطور که گفتیم این روزها کسب و کارها از ارسال اس ام اس تبلیغاتی به عنوان پل ارتباطی بین خود و مشتریانشان استفاده می کنند. اما سؤالی که پیش می آید این است که چگونه از سامانه پیامکی برای پشتیبانی مشتریان استفاده کنیم؟ چه پیامک هایی در حفظ رضایت مشتری تأثیر دارند و باعث نگه داشتن مشتری می شوند؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

انتقادات و پیشنهادات مشتریان را بشنوید

یکی از مهم ترین اصول حفظ مشتری ایجاد شرایطی برای اعلام نظرات و انتقادات آن ها است. سامانه پیامکی با امکان دریافت اس ام اس این شرایط را برای مشتریان فراهم می کند. شما می توانید با ذخیره ی شماره تماس های مشتریانتان پس از خرید محصول و یا دریافت خدمات، برایشان پیامک نظرسنجی بفرستید. در این صورت می توانید یک بازخورد نسبی از میزان رضایت مشتریان خود داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که برای تأثیرگذاری بیشتر باید نظرات مشتریان را ترتیب اثر دهید. با مشتریان ناراضی تماس بگیرید و در راستای جذب اعتماد آن ها نظراتشان را بشنوید و به خواسته های معقول آن ها عمل کنید.

ارتباط خود را با مشتری قطع نکنید

گاهاً زمانی که شما از مشتریانتان قافل می شوید، رقبای شما تنها با ارسال یک پیامک تبلیغاتی می توانند مشتریان شما را جذب خود کنند. بنابراین حفظ ارتباط دائمی و مستمر با مشتری تأثیر مستقیم بر حفظ و نگه داری او دارد. شما می توانید پیشنهادات جذاب را از طریق پیامک برای مشتریان خاص خود ارسال کنید و یا به مناسبت های مختلف مانند اعیاد و جشن ها و یا سالروز تولد مشتریانتان برای آن ها شرایط ویژه ی خرید در نظر بگیرید.

تخفیفات مرحله ای در نظر بگیرید

یکی از راهکارهای افزایش فروش برای همه ی کسب و کارها و در همه جای دنیا، تخفیفات پله ای یا مرحله ای است. به این معنی که شما می توانید در هر خرید برای خرید بعدی مشتریانتان تخفیفی را در نظر بگیرید و این تخفیفات با توجه به میزان خرید متغیر باشد. در این صورت هم انگیزه ی خرید بیشتر را به مشتری می دهید و هم انگیزه ی خرید بعدی. این شرایط را در هر مرحله از طریق ارسال اس ام اس به مشتریان یادآوری کنید.

به طور خلاصه…

حفظ مشتری ارتباط مستقیمی با حفظ ارتباط با او دارد. درواقع هرچه بیشتر با مشتریانتان در ارتباط باشید و این ارتباط در مسیر صحیح و مؤثرتری باشد، مشتریان وفادار بیشتری خواهید داشت.

چنانچه صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال راهی برای پشتیبانی مشتریان و حفظ ارتباط با آن ها هستید، ارسال اس ام اس می تواند روشی مناسب برای حفظ مشتری و فروش بیشتر باشد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با کاربردهای سامانه پیامکی، از طریق لینک زیر بصورت رایگان در سامانه ثبت نام نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان سامانه با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را خدمتتان عرض نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از یاسی پورغلام

یاسی پورغلام

یاسی تو رشته ی نرم افزار کامپیوتر فارغ التحصیل شد. خیلی دوست داشت که در رشته ی تحصیلی خودش وارد بازار کار بشه اما تقدیر اونو به تیم پیام رسان رسوند و این یکی از بهترین اتفاقات بود. یاسی به عنوان، پشتیبان به تیم پیام رسان پیوست و همیشه جدیت و دقت و مسئولیت پذیری رو سرلوحه کارش قرار داده تا بتونه تو هر حوزه ای که فعال هست به نفع احسنت کارش رو انجام بده. بخاطر علاقه زیادی که به رشته ی مهندسی شبکه و برنامه نویسی داشت، اوقات فراغتتش رو به یادگیری این رشته پرداخته. یاسی قلب بزرگ و رئوفی داره و عاشق دوستان و اطرافیانشه و بزرگترین آرزوش خوشحال بودن همه ی مردم دنیاست.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود