کاربرد سامانه پیامکی در سیستم مدیریت مشتری
پیام رسان بلاگ حفظ مشتری کاربرد سامانه پیامکی در سیستم مدیریت مشتری

کاربرد سامانه پیامکی در سیستم مدیریت مشتری

نوشته ای از سحر خیرپور
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399
دسته بندی: حفظ مشتری

امروزه اغلب کسب و کارها، فارغ از نوع سیستمی که برای مدیریت مشتریانشان انتخاب می کنند، از سامانه پیامکی به عنوان پل ارتباطی بین آن ها و مشتریانشان استفاده می کنند. تفاوتی ندارد که سایت داشته باشند و یا از نرم افزارهای مدیریت ارتباط مشتری(CRM) و یا نرم افزار حسابداری استفاده کنند، هیچ یک به طور مستقل قابلیت ارتباط با مشتریان را نداشته و بهترین راهکار ارتباطی برای این سیستم ها، استفاده از پنل اس ام اس جهت ارسال پیامک به مشتریان است.

تمامی سیستم های مدیریت مشتری، در پایه ای ترین حالت خود امکان ذخیره ی اطلاعات اصلی مشتری و همچنین اطلاعات تماس آن ها را دارند. در نتیجه تنها با اتصال آن ها از طریق وبسرویس به سامانه پیامکی پیام رسان، می توان به راحتی اقدام به ارسال اس ام اس به مشتریان نمود.

اهمیت ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان

پیامک تبلیغاتی در بازار امروز و با افزایش میزان رقابت بین کسب و کارها، راهکاری برای جذب و نگهداری مشتریان شده که اغلب مشاغل از آن استفاده می کنند. برای کسب و کارهایی که از سیستم های جامع مدیریت مشتری استفاده می کنند و درواقع اطلاعات مشتریانشان را دارند، اتصال آن به سامانه پیامکی می تواند راهی برای ارتباط دائمی با مشتریان از طریق ارسال اس ام اس فراهم کند.

علاوه بر این در صورتی که کاربر سامانه پیامکی، خط اختصاصی داشته باشد، می تواند ارتباطی دو طرفه با مشتریان خود برقرار کند. یعنی هم ارسال اس ام اس داشته باشد و هم دریافت. درواقع شرایط یک تعامل تأثیرگذار فراهم می گردد تا بتوان در مسیر حفظ مشتری گام هایی اساسی برداشت.

ارسال اس ام اس خودکار

یکی از مزیت های اتصال سامانه پیامکی به نرم افزارهای مدیریتی و یا سایت، امکان ارسال اس ام اس به صورت خودکار از طریق وب سرویس پیامکی است که تقریباً تمامی سیستم های مدیریتی این قابلیت را دارند.

برای مثال پس از خرید و ثبت فاکتور مشتری در سیستم، به صورت خودکار اطلاعات مربوط به خرید برای ایشان ارسال می گردد. این موضوع علی الخصوص برای سایت ها، کمک زیادی به جذب اعتماد مشتری و ایمن سازی پروسه ی خرید اینترنتی می کند.

پیامک تبلیغاتی و تبریک تولد

بسیاری از سیستم های مدیریتی این قابلیت را دارند که تاریخ تولد مشتری را ذخیره کنند. یکی از بهترین مناسبت ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان، روز تولدشان است. می توانید به همین مناسبت برای آن ها شرایط و پیشنهادات تخفیفی در نظر بگیرید تا انگیزه ی تازه ای برای خرید به آن ها بدهید. فراموش نکنید که تبریک تولد همیشه و در هر شرایطی موضوع خوش آیندی برای مخاطبان است.

ارسال کد تخفیف به مشتریان کم خرید

یکی از خوبی های استفاده از نرم افزارهای مدیریتی امکان گزارش گیری است. شما می توانید با بررسی رفتار مشتریان و کاهش میزان خرید آن ها، به ارسال اس ام اس کد تخفیف و یا پیشنهادهای هیجان انگیز، مجدداً برای آن ها انگیزه ی خرید ایجاد کنید.

این روش سال ها است که توسط بسیاری از برندهای بزرگ دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً برای کسب و کارها، دو دسته از مشتریان اهمیت زیادی دارند، مشتریان پر خرید و مشتریان کم خرید. هر دو دسته نیاز به انگیزه دارند. پس با کمی بررسی رفتار کاربران می توان بهترین شرایط را برای این مشتریان در نظر گرفت.

شما می توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان در سامانه پیامکی پیام رسان عضو شوید و از همین حالا ارسال پیامک تبلیغاتی را برای توسعه ی کسب و کار خود آغاز کنید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سحر خیرپور

سحر خیرپور

سحر، فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل از دانشگاه شهید بهشتی تهرانه که همیشه با بیشترین توان و انرژی تو محیط شرکت دیده میشه، و همین انرژی خوبش باعث میشه تا در تمام کارهای مثبت شرکت پیش قدم باشه. اون عاشق کتاب و مطالعه است و به نظرش میشه آدمارو با میزان مطالعه شون سنجید. سحر اوقات فراغتش رو با فیلمهای علمی - تخیلی پر می کنه و به طور کل میشه گفت میونه ی خوبی با مسائل علمی داره.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود