افزایش فروش کسب و کارهای اینستاگرامی از طریق سامانه پیامکی
پیام رسان بلاگ سامانه پیامکی مشاغل افزایش فروش کسب و کارهای اینستاگرامی از طریق سامانه پیامکی

افزایش فروش کسب و کارهای اینستاگرامی از طریق سامانه پیامکی

نوشته ای از الهه احمدی
انتشار در تاریخ 30 مرداد 1399

در سال های اخیر با همه گیر شدن استفاده از شبکه های مجازی و افزایش روزانه ی قشرهای مختلف استفاده کنندگان فضای مجازی، کسب و کارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم رو به تبلیغات و جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام کرده اند.

برای ارسال مشاغل که فعالیت آن ها صرفاً مجازی نیست، جذب مشتری کمی ساده تر و آسان تر است. چرا که مشتریان با داشتن اطلاعات تماس و آدرس دقیق از مکان کسب و کار، راحت تر اعتماد می کنند. در واقع هر چه کسب و کار شناخته شده باشد، فروش و کسب در آمد در فضای مجازی برایش آسان تر می شود.

اما فعالیت بخش عمده ای از کسب و کارهای اینستاگرامی، صرفاً به همان فضای مجازی اختصاص پیدا کرده و درعمل فروشگاه و یا دفتر کارمشخصی ندارند. در واقع نوعی کسب و کار خانگی به شمار می آیند. برای اینگونه کسب و کارها نیز راه حل هایی وجود دارد تا علاوه بر جذب اعتماد مشتری، بتوانند میزان فروش خود را نیز افزایش دهند.

امروزه بسیاری از کسب و کارها از پیامک تبلیغاتی برای ارتباط با مشتریانشان استفاده می کنند. علی الخصوص فروشگاه های آنلاین از پیامک به منظور ارتباط مرحله به مرحله با مشتری از ثبت سفارش تا ارسال و تحویل آن به مشتری استفاده می کنند.

مشاغل اینستاگرامی نیز می توانند مانند فروشگاه های آنلاین از سامانه پیامکی استفاده کنند. در ادامه مزایای استفاده از اس ام اس تبلیغاتی برای مشاغل مجازی را مرور خواهیم کرد.

ارسال پیامک چه فایده هایی برای کسب و کارهای مجازی دارد؟

بخش عمده ی مشکل کسب و کارهای مجازی، جذب اعتماد مشتری است. چرا که معمولاً اینگونه مشاغل به دلیل داشتن هزینه های کمتر، قیمت های پایین تری برای کالاها و خدمات خود در نظر می گیرند که قیمت ارزان گام بسیار مهمی درجلب توجه مشتری و ایجاد انگیزه ی خرید برای او دارد. اگر این مشاغل پیامک های خود را با استفاده از شماره های رسمی سامانه پیامکی به مشتریان ارسال نمایند، گام مهمی در جذب اعتماد مشتریان برداشته اند. در ادامه با اشاره به 2 دلیل اصلی به اثبات این موضوع خواهیم پرداخت.

اول اینکه ارسال اس ام اس تبلیغاتی با استفاده از سامانه پیامکی نیاز به ثبت نام و تکمیل مدارک دارد. لذا مشتریان با اطلاع از این که مشخصات حقیقی و یا حقوقی فروشنده در جایی ثبت گردیده است، با خیالی آسوده تر می توانند اعتماد و اقدام به خرید کالا و یا خدمات کنند.

علاوه بر این ارسال پیامک مرحله به مرحله حس اطمینان خاطر را به مشتری القا می کند. پس مشاغل اینستاگرامی نیز مانند فروشگاه های رسمی آنلاین می توانند مشتریان را در جریان تکمیل مراحل خریدشان قرار دهند. این موضوع که از زمان سفارش تا دریافت آن، هیچ خبری از فروشنده نباشد، معمولاً برای مشتریان خوش آیند نیست. در نتیجه استفاده از سامانه پیامکی می تواند در جذب اعتماد و رضایت مشتریان، مفید و مؤثر واقع شود.

مشاغل اینستاگرامی چگونه می توانند در سامانه پیامک ثبت نام کنند؟

سامانه پیامکی برای مشاغلی که دارای جواز نیستند شرایط ثبت نام حقیقی را فراهم کرده تا بتوانند با استفاده از اس ام اس تبلیغاتی اقدام به بازاریابی و جذب مشتری کنند. بنابراین مشترکان حقیقی می توانند تنها با کارت ملی اقدام به ثبت نام در پنل اس ام اس کنند. در نظر داشته باشید که برای مشاغل تخصصی نمی توان از ثبت نام حقیقی استفاده کرد. درواقع حرفه هایی که نیاز به تخصص، مدرک و مهارت دارند، برای تبلیغات از طریق سامانه پیامک نیز باید مدرک و جواز خود را ارائه دهند تا بتوانند ارسال پیامک انجام دهند. اما فروش کالاهای عمومی و روتین که نیازی به مهارت و مدرک ندارد، مانند فروش کفش و لباس و دکوری های دست ساز خانگی، نیازی به ارائه مدرک ندارند.

با این حال افرادی که در اینستاگرام کالا و خدمات تخصصی ارائه می دهند و مدرک و مجوز را از نهاد مربوطه دارند، می توانند با ارائه این مدرک ها به کارشناسان پیام رسان، اقدام به ارسال پیامک های مرتبط با کسب و کار خود کنند.

حرف آخر

بزرگترین اعتبار هر کسب و کاری، اعتمادی است که از مشتریانش جذب کرده است. در نتیجه حفظ اعتماد مشتریان قبلی و همچنین به طور کلی جذب اعتماد مشتریان جدید، اهمیت ویژه ای برای کسب و کارها دارد. برای مشاغل مجازی و فروشگاه های اینستاگرامی، این جذب اعتماد نیاز به یک پل ارتباطی میان فروشنده و خریدار دارد که استفاده از پنل اس ام اس به خوبی این نیاز را پوشش می دهد. شما مخاطبان گرامی می توانید با استفاده از لینک موجود در انتهای مطلب اقدام به ثبت نام رایگان در پنل پیامک پیام رسان کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره های مورد نیاز با شما تماس حاصل نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از الهه احمدی

الهه احمدی

الهه، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و متولد روز طبیعته. علاقه ی زیادی به انجام کارهای هنری داره و به همین علت هم، تمام دقتش رو در به نحو احسن انجام دادن اون کار میزاره. از جمله کارهایی که می تونه وقت زیادی رو صرفش بکنه و خسته نشه، پرورش گل و گیاهه. به همین علته که طبیعت را دوست داره ، از دیدن مناظر لذت میبره و عاشق طبیعت گردیه. از نگاه الهه، قشنگ ترین حس دنیا دیدن و روییدن جوانه ی کوچک گل از دل خاکه که نوید در حرکت بودن زندگی رو میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود