راهکارهای عملی در سامانه پیامکی برای رستوران و کافی شاپ ها
پیام رسان بلاگ سامانه پیامکی مشاغل راهکارهای عملی در سامانه پیامکی برای رستوران و کافی شاپ ها

راهکارهای عملی در سامانه پیامکی برای رستوران و کافی شاپ ها

نوشته ای از الهه احمدی
انتشار در تاریخ 24 خرداد 1399

در دنیای صنایع غذایی، به علت فاسد شدن مواد غذایی، فروش بیشتر محصولات کاملا الزامیست. در بازار پُر رقابت امروزی باید بتوانید فروش خود را به بالاترین حَد برسانید، تا از رقابت حذف نگردید. اما چگونه؟؟؟

پرسنل خوش اخلاق، غذای خوشمزه، مکان عالی، تمامی این موارد بی تاثیر نیستند ولی همیشه باید دست به سینه، چشم به راه مشتری بمانید.

آیا تا به حال، به تبلیغات فکر کرده اید؟

مشتریان را چطور از تغییر آدرس خود مطلع ساختید؟

در صورت اضافه کردن غذای جدید در منو، مشتریان خود را به چه صورت باخبر کرده اید؟

آیا مشتریان از تخفیفات شما اطلاع دارند؟

اگر تا به حال، به این سوالات فکر نکرده اید به شما توصیه میکنم حتما از تبلیغات استفاده کنید. اما چه نوع تبلیغی؟؟؟

تبلیغ از طریق روزنامه، رادیو و حتی تلویزیون راه های مناسبی هستند ولی شما باید تمام سود حاصل از این نوع تبلیغ را صرف خود تبلیغ نمایید.

یکی از تاثیرگذارترین روش های تبلیغاتی در تمام عرصه ها، استفاده از پنل پیامک می باشد. در دنیای امروز که اکثر افراد وقت خود را با گوشی همراه خود سپری میکنند، تبلیغات اس ام اسی روشی بسیار مناسب و کم هزینه برای افزایش فروش می باشد. پنل پیامک نه تنها یک ابزار تبلیغاتی است، بلکه میتواند به عنوان یک پل ارتباطی جهت تعامل با مشتریان نیز باشد.

با خرید پنل پیامکی میتوانید علاوه بر ارتباط برقرار کردن با مشتریان، تمامی خبرها و اطلاعات مربوط به رستوران یا کافی شاپ اعم از تخفیفات و … را با سرعت بسیار بالا در اختیار مشتریان قرار دهید و در کمترین زمان نتیجه مطلوب دریافت نمایید.

بنابراین اگر هنوز اقدام به تبلیغات ننموده اید و یا بازخورد مطلوبی از تبلیغات رسانه ای دریافت نکرده اید، پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را بخوانید.

در این مقاله سعی شده است ایده هایی را در ذهن شما ایجاد کند تا با استفاده از آن بتوانید فروش خود را به بالاترین سطح برسانید.

نمونه هایی از ارسال پیامک در زمانهای مختلف در ذیل اشاره شده است.

اطلاع رسانی افتتاحیه رستواران یا کافی شاپ

نخستین گام بعد از تاسیس رستوران، اطلاع رسانی بابت افتتاح رستوران یا کافی شاپ است. با استفاده از پنل اس ام اس، میتوانید از طریق انواع ارسال پیامک منطقه ای و نشانه گیری دقیق، اقدام به ارسال اس ام اس نمایید.

میتوانید از طریق ارسال بر اساس کدپستی سفارشات محدوده ی انتخابی را به صورت پیامک رایگان ارسال نمایید. همچنین می توانید با استفاده از ارسال (بی تی اس) ایرانسل به شماره های فعال در محدوده ی انتخابی، ارسال پیامک انجام دهید.

اطلاع رسانی تغییر آدرس

قطعا مهمترین مسئله بعد از اطلاع رسانی بابت افتتاح رستوران یا کافی شاپ، اطلاع رسانی بابت تغییر آدرس و حفظ مشتریان می باشد.به علت عدم اطلاع رسانی بابت تغییر آدرس، خیلی از مشتریان وفادار از دست می روند و ارسال پیامک باعث ثابت ماندن این مشتریان وفادار می شود.همچنین این دیدگاه در ذهن مشتریان ایجاد میشود که رستوران بانظمی ست و حضورشان مهم است.

اگر خودتان را جای مشتری در نظر بگیرید که بعد از گذراندن مسیر طولانی و پشت سر گذاشتن ترافیک با درب بسته و تغییر آدرس مواجه شوید ، یقینا دیگر به آن رستوران نمی روید.

از این رو شما میتوانید با ارسال اس ام اس تبلیغاتی ، جهت آگاه سازی مشتریان، قبل از تغییر مکان رستوران یا کافی شاپ، باعث ثابت ماندن و ایجاد حس رضایت در مشتریان شوید.

برای شنبه های خلوت خود نقشه بکشید

سعی کنید پیشنهادات خوشمزه و وسوسه انگیز به مشتریان بدهید. قوانین خاصی را برای تخفیفات و پیشنهادات خود در نظر بگیرید اما خساست به خرج ندهید به طور مثال برای تخفیفات فرصت بگذارید تا آب دستشان هست بگذارند زمین و بیایند رستوران شما.

نظرسنجی و مسابقه پیامکی

از طریق نظرسنجی می توانید به معنای واقعی مشتری مداری، رستوران خود را با نظر مشتریان خود بگردانید. برای این کار می توانید یک نظرسنجی پیامکی ایجاد نمایید و نظر مشتریان خود را در تمامی موارد اعم از ارائه خدمات، نحوه ی عملکرد، کیفیت غذا و … جویا شوید.

همچنین میتوانید برای ایجاد حس نشاط و سرگرمی، برای مشتریان مسابقه راه اندازی کنید و پس از اتمام زمان مسابقه، برنده ای را به قید قرعه مشخص نمایید. برای برنده جایزه ای در نظر بگیرید مثلا ارائه سرویس برای ۴ نفر

مناسبت های خاص

هر شخصی در زندگی روزهای مهمی دارد و قطعا یکی از روزهای مهم هر فرد، روز تولدش است.شما میتوانید در این روز علاوه بر تبریک تولد، هدیه ای نیز برای آن فرد در نظر بگیرید. این هدیه میتواند یک نوشیدنی رایگان یا ارائه سرویس با درصدی تخفیف باشد.

 بسیاری از روانشناسان جهان معتقدند که خطاب کردن نام هر شخص، احساس صمیمیت را ایجاد می کند، پس با آوردن نام مشتریان در ابتدای پیام، این احساس را در آنها ایجاد و خوشحالشان سازید.

از آنجایی که یادآوری تاریخ تولد هر شخص ممکن نیست، میتوانید با استفاده از ارسال دوره ای این غیرممکن را ممکن سازید.

سفارش آنلاین

در دنیای تکنولوژی امروز، که وقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است خیلی از رستورانها و کافی شاپ ها جهت رفاه حال مشتریان خود و همچنین تسریع در عملکرد رستوران و کافی شاپ، اقدام به ثبت سفارش اینترنتی کرده اند.

اما چرا مشتریان نتوانند با ارسال پیامک سفارش خود را ثبت کنند؟

شما می توانید با استفاده از منشی پیامکی، سفارش مشتریان را به صورت آنلاین دریافت نمایید. به طور مثال از مشتریان بخواهید جهت ثبت سفارش، نام رستوران را ارسال نمایند، پس از ارسال نام رستوران، پیامکی از طریق منشی پیامک که قبلا آماده نموده اید، جهت دریافت جزئیات سفارش ارسال گردد.

1. پیش غذا    2. نام غذا   3. نوشیدنی    4. تعداد اعضا    5. تاریخ و ساعت

بدین صورت میتوانید هم سفارش آنلاین ثبت و هم در وقت صرفه جویی نمایید.

چنانچه شما مدیریت رستوران یا کافی شاپی را برعهده دارید و قصد دارین گامی نو برای رونق کسب و کارتان بردارین. پیشنهاد میکنیم از سامانه پیامکی پیام رسان برای فعالیت خودتان استفاده کنین و بازخورد مثبت آن را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت نمایید، بیش از 200,000 کاربر حقیقی و حقوقی سامانه گواه این ادعا می باشد.

برای مشاوره بیشتر میتونین با شماره های زیر با ما در ارتباط باشین:

35102000 011 (خط ویژه – 10 خط)

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از الهه احمدی

الهه احمدی

الهه، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و متولد روز طبیعته. علاقه ی زیادی به انجام کارهای هنری داره و به همین علت هم، تمام دقتش رو در به نحو احسن انجام دادن اون کار میزاره. از جمله کارهایی که می تونه وقت زیادی رو صرفش بکنه و خسته نشه، پرورش گل و گیاهه. به همین علته که طبیعت را دوست داره ، از دیدن مناظر لذت میبره و عاشق طبیعت گردیه. از نگاه الهه، قشنگ ترین حس دنیا دیدن و روییدن جوانه ی کوچک گل از دل خاکه که نوید در حرکت بودن زندگی رو میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود