7 راهکار تبلیغاتی برای افزایش شانس موفقیت در انتخابات
پیام رسان بلاگ آموزشی 7 راهکار تبلیغاتی برای افزایش شانس موفقیت در انتخابات

7 راهکار تبلیغاتی برای افزایش شانس موفقیت در انتخابات

نوشته ای از نیکان نصرالله تبار
انتشار در تاریخ 18 اردیبهشت 1400
دسته بندی: آموزشی
توجه: پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با جدیدترین روش های تبلیغات انتخاباتی، ویدیو فوق را تماشا کنید.

نزدیك شدن به روزهای برگزاری انتخابات به معنای افزایش تب و تاب تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس و شورای شهر است. جایگاه نمایندگان مجلس و شورای شهر از مهمترین کرسی ها در سطح کشور و شهرها است که افراد زیادی برای رسیدن به آن رقابت می کنند. این رقابت ماه ها قبل از انتخابات شروع می شود و تنها تعداد معدودی از افراد در آن پیروز می شوند.

برنامه ریزی در انتخابات شاه کلید پیروزی در رقابت های انتخاباتی است. از این رو استفاده از فناوری می تواند از جمله ابزارهای موثر به منظور دستیابی به این هدف باشد.

اگر برنامه جامعی برای شهر خود دارید و خواهان حمایت مردمی برای رسیدن به اهداف خود هستید با هدف گذاری استراتژیک تبلیغاتی خود در انتخابات پیش رو و دسترسی به ابزارهای مناسب میتوانید توجه رای دهندگان را به سمت خود جلب کنید.

طبیعی است که کاندیداها به دنبال راهکار و شگردهای تبلیغاتی برای جذب آرا باشند.

برای دریافت راهنمایی جهت ارسال پیامک‌انتخاباتی با شماره 91012767 - 021 تماس بگیرید.

  • اما سوال اینجاست که موثرترین روش تبلیغاتی در جامعه امروز چیست؟

روش های تبلیغاتی با توجه به نوع زندگی، فرهنگ و میزان نیازمندی های هر منطقه متفاوت است و دربرگیرنده ی هردو نوع تبلیغ مدرن و سنتی می شود. در جامعه امروز روش های تبلیغاتی مدرن مبتنی بر تکنولوژی همچون پنل پیامک انتخاباتی در اولویت هستند. 

مرحله 1 از 2

1) راهکار پنل پیامکی برای موفقیت در انتخابات

از جمله روش های تبلیغاتی که می توانید آن را از ماه ها قبل از انتخابات آغاز کنید ارسال پیامک تبلیغاتی است. کاندیداها می توانند از چند ماه قبل از انتخابات با ارسال پیامک های مناسبی یا برگزاری نظرسنجی پیامکی و ارسال اطلاعیه های مهم، اخبار لحظه ای انتخابات، یادآوری جلسات و همایش ها و … به افراد حاضر در منطقه انتخاباتی نام و اهداف و برنامه های خود را اطلاع رسانی کنند.

استفاده از خلاقیت در پیام ها، سادگی، قابل درک بودن، خلاقانه، جدید و بدیع بودن و انتخاب شعار مناسب سیاسی از ملزومات ارسال پیامک تبلیغاتی است.

رعایت چند نکته در ایجاد اس ام اس تبلیغاتی شما را در رسیدن به اهداف انتخاباتی یاری می کند:

– بهتر است که نام کاندیدا در ابتدای متن ذکر شود تا اگر متن پیام کامل خوانده نشود باز هم نام کاندیدا دیده شود. جهت مشاهده نمونه متن پیامک های انتخابی کلیک کنید.

– محدودیتی در تعداد ارسال پیامک وجود ندارد و هرچه تعداد ارسال بیشتر باشد ماندگاری کاندیدا در ذهن مخاطب بیشتر می شود.

– بهتر است که برای ارسال پیامک انتخاباتی از یک شماره رند و کوتاه استفاده شود تا هم ظاهر پیامک بهتر باشد و هم ارتباط با کاندیدا راحت تر شود.

– بهترین بازه زمانی برای ارسال پیامک انبوه انتخاباتی از ساعت 10 صبح تا 7 عصر است.

– سعی کنید به همه شماره های موجود در آن منطقه پیامک دهید تا بازخورد بهتری داشته باشید.

– ارسال bts که به شماره های فعال 14 روز اخیر منطقه پیامک می دهد برای ارسال انتخاباتی پیشنهاد می شود.

– با استفاده از امکان نظر سنجی در پنل اس ام اس می توانید در متن پیامک ارسالی از افراد نظرسنجی کنید تا بتوانید با شماره های مختلفی که به نظرسنجی شما پاسخ می دهند گروه ساخته و ارتباط خود را با آن ها مستحکم تر کنید.

– با استفاده از ارسال مشاغل و اصناف برای هر صنف و شغلی پیام های مورد نظر خودشان را ارسال کنید.

تعرفه ارسال پیامک ویژه پنل اس ام اس تبلیغات انتخاباتی

جهت مشاهده تعرفه ها می توانید به صفحه تعرفه پنل اس ام اس مراجعه کنید . همچنین جهت محاسبه دقیق قیمت ارسال پیامک ما یک ابزار محاسبه گر طراحی کرده ایم که قیمت اس ام اس انبوه را برای شما محاسبه می کند .

برای ارسال تعداد بالای شما کاندیدای عزیز تخفیف ویژه در نظر گرفته ایم، با ما در تماس 91012767 - 021 باشید.

مرحله 1 از 2

2) رسانه های محیطی مثل بیلبورد در سطح شهر و یا رسانه های مکتوب مانند بروشور، پوستر و تبلیغات در مجله و روزنامه

معمولا در اولین اقدام کاندیداها با چسباندن پوستر و پخش تراکت، شعارهای انتخاباتی خود را در سطح شهر مانند دیوارهای عمومی، منازل مسکونی، گاردیل ها و حتی سطل زباله فریاد میزنند!!! متاسفانه این روش سنتی تبلیغاتی باعث شلوغی و بی نظمی زیادی در سطح شهر شده و بازخورد مناسبی هم در پی ندارد.

3) برنامه های روابط عمومی و حضور در جلسات و همایش ها

کاندیداها میتوانند با شرکت در جلسات اجتماعی حمایت اقشار مختلف را کسب کنند. مثلا می توانند با حضور در نماز جمعه و مراسمات مذهبی حمایت توده مذهبی و حضور در ورزشگاه ها و مکان های ورزشی به جذب آرای قشر جوان دست یابند.

4) تبلیغات حضوری و استفاده از تکنیک چهره به چهره و برگزاری جلسات تبلیغاتی

این روش معمولا در شهرها و روستاهای کوچکتر معمول و قابل استفاده است. شاید در این مناطق اعطای هدایای نقدی و پهن کردن سفره های غذا در جذب آرا تاثیر گذار باشد. معمولا حضور در میان مردم و شنیدن مشکلات آنها به صورت چهره به چهره روشی مطلوب برای جذب آرا در مناطق محروم است.

5) ساخت کلیپ های تبلیغاتی

بازار تبلیغاتی در قالب کلیپ ها ادامه می یابد. این موضوع از پذیرش همگاني برخوردار است که رسانه های دیداری نقش پررنگی در جهت گیری آرای مخاطبان دارند. چیزی که این کلیپ ها را از سایر تبلیغات متمایز می کند ویژگی مستند گونه آن است. وجود عناصر صوتی و تصویری و روایت فیلم باعث ایجاد این حس در مخاطب می شود که فیلمی مبتنی بر حقیقت می بیند. اما اگر کارگردان در این زمینه حرفه ای نباشد با هر اشتباه کوچک ممکن است کاندیدای مورد نظر را از گردونه رقابت خارج کند.

6) رسانه های مجازی و حضور در اینترنت و سایت های اینترنتی

استفاده از کامپیوتر باعث می شود که در هر سه منبع زمان، پول و نیروی انسانی صرفه جویی صورت گیرد. می توان ادعا کرد که حضور پر رنگ رسانه ها و سایت های فضای مجازی در عرصه رقابت های سیاسی و انتخاباتی در چند دوره گذشته انتخابات حرف اول را زده است.

نامزدهای انتخابات با فعال کردن سایت های خود میتوانند بسیاری از برنامه های خود را به گوش مخاطبان برسانند. روش هایی مانند ارسال ایمیل و یا داشتن وبلاگ شخصی و داشتن تبلیغات در سایت های مختلف نمونه ای از این تبلیغات مجازی است.

7) شبکه های اجتماعی

در دوره های اخیر بیشتر فضای انتخابات از کوچه و بازار به سمت شبکه های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام ، واتس آپ و یا بسیاری از شبکه های مشابه راه یافته است. فضای مجازی به راحتی می تواند سلایق و علایق واقعی هر حزب و گروه سیاسی را دسته بندی کرده و به مردم منتقل نماید.

افراد با ورود به کانال ها و گروه ها به هواداری از کاندیدای مورد علاقه خود اقدام می کنند. از سوی دیگر، کاندیداها با انتشار تصاویر و فیلم ها سوابق خود را یادآوری می کنند و مواضع خود را در مسائل بزرگ و کوچک مطرح می کنند. بسیاری از این کاندیداها به این فضا روی آورده اند و به دنبال جذب مخاطب در این فضا هستند.

بهترین روش تبلیغاتی استفاده از تبلیغات ترکیبی در انتخابات است. استفاده از روش های مدرن و سنتی در کنار هم با توجه به اینکه همه اقشار مختلف جامعه مخاطب شما هستند بازخور بهتری دارد اما روش های تبلیغاتی جدید مثل ارسال پیامک تبلیغاتی کم هزینه و پرمخاطب است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی [چگونه از سامانه پیامکی برای پیروزی در انتخاب استفاده کنیم؟] را مطالعه نمایید.

یکی از قدیمی ترین سرویس دهنده‌های ارسال پیامک، پنل اس ام اس پیام رسان است که با داشتن امکانات متنوع جهت ارسال پیامک تبلیغاتی و امکانات ویژه انتخابات و داشتن بیش از 350,000 کاربر به عنوان یکی از معتبرترین سامانه ارسال پیامک کشور شناخته می‌شود. پنل اس ام اس پیام رسان نهایت تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات تبلیغات انتخاباتی به کار بسته است. ثبت نام و ارسال از این سامانه را ازدست ندهید.

مرحله 1 از 2

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.6 / 5. تعداد رای : 52

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از نیکان نصرالله تبار

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره. نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.

ارسال کامنت

1 کامنت

  1. محمدرضا

    21 اسفند 1401

    باسلام و خداقوت توی این مطلب شما 7 روش برای موفقیت توی انتخابات رو معرفی کردید ولی نمیدونم کدوم روش تاثیرگذاری بیشتری دارد لطفا این مورد بررسی بفرمایید باتشکر

ثبت نام ورود