بایدها و نبایدهای پیامک تبلیغاتی
پیام رسان بلاگ آموزشی بایدها و نبایدهای پیامک تبلیغاتی

بایدها و نبایدهای پیامک تبلیغاتی

نوشته ای از کیمیا خوشبین
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399
دسته بندی: آموزشی

این روزها کسب و کارهای زیادی از بازاریابی پیامکی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود استفاده می کنند. اگر کاربر سامانه پیامکی باشید،

حتماً اطلاع دارید که این روش تبلیغاتی بیشترین مخاطب را برای تبلیغات در هر زمینه کاری فراهم می کند و این موضوع در کنار تأثیرگذاری زیاد پیامک تبلیغاتی باعث شده تا روز به روز کسب و کارهای بیشتری برای تبلیغات رو به استفاده از پنل اس ام اس بیاورند.

مسئله اصلی اینجا است که ارسال پیامک تبلیغاتی نیز مانند سایر روش های تبلیغات و ارتباط با مخاطب نیاز به رعایت اصول و استفاده از ترفندهایی برای کسب نتیجه ی مطلوب دارد. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا اصول استفاده از سامانه پیامکی را در قالب بایدها و نبایدها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بایدهای بازاریابی پیامکی

هرچند که بازاریابی پیامکی به طور کل یک روش تبلیغاتی تأثیرگذار با میزان بازدهی بالا به حساب می آید اما با رعایت این بایدها می توانید مسیر رسیدن به موفقیت و اهداف تبلیغاتی را برای خود هموارتر کنید.

پیامک تبلیغاتی باید کوتاه، مختصر و مفید باشد

قطعاً نیاز به توضیح زیادی نیست. شما نمی دانید که مخاطبانتان در لحظه ای که پیامک به دستشان می رسد، چه میزان زمان آزاد دارند. بیش از 90 درصد پیامک ها کمتر از 5 دقیقه ی اول توسط مخاطبان خوانده می شوند. پس کوتاه بودن متن اس ام اس کمک می کند تا مخاطبان در هر شرایطی فرصت خواندن محتوای تبلیغاتی شما را داشته باشند. همچنین کمک می کند نام شما و یا اصل موضوع مورد اشاره ی شما در اس ام اس تبلیغاتی در نگاه اول خوانده شود.

تنوع در تبلیغات با ارسال پیام صوتی

ارسال پیامک با محتواهای تکراری و یا مشابه می تواند برای مخاطب خسته کننده باشد و اثرگذاری تبلیغات شما را کاهش دهد. استفاده از امکانات مختلفی که در سامانه پیامکی برای شما قرارداده شده می تواند از این موضوع جلوگیری کند. قابلیت ضبط صدا و یا تبدیل متن به آوا (نوشتار به گفتار) در پنل کاربری فراهم شده تا بتوانید محتوای صوتی خود را آماده کنید.

ارسال پیام صوتی نه تنها از یکنواخت شدن تبلیغات شما جلوگیری می کند، بلکه درصورتی که از آوای ضبط شده ی خود استفاده کنید می تواند با انتقال حس به مخاطبان میزان بازدهی تبلیغات را افزایش دهد. برای مثال یک پیام صوتی هیجان انگیز با محتوای تخفیفی می تواند با انتقال حس استفاده از تخفیفات و خرید ارزانتر اجناس، موجب فروش بیشتر شود.

متن پیامک تبلیغاتی باید خلاقانه باشد

در نظر داشته باشید که روزانه تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی ارسال می شود که ممکن است بخشی از آن ها رقیب های شما باشند. نوشتن متن خلاقانه این تضمین را به شما خواهد داد تا همیشه یک پله از رقبای خود بالاتر باشید چرا عامل برتری در میان پیامک های تبلیغاتی فقط و فقط محتوای خلاقانه است.

نبایدهای بازاریابی پیامکی

علاوه بر نکات فوق، مسائلی هستند که باید بدانید و از انجام دادن آن ها خودداری کنید. گاهاً ممکن است ناخواسته و تنها با یک بی دقتی به نکاتی ساده ارزش و اعتبار تبلیغات خود را کاهش دهید.

کپی برابر اصل نخواهد بود

اگر قبلاً متن پیامک تبلیغاتی ای را خوانده اید و برایتان جالب و جذاب بوده، بهتر است تا با ایده گرفتن از آن کیفیت محتوای خود را افزایش دهید. در صورتی که فقط همان محتوا را با نام و اطلاعات کسب و کار خود ویراش کنید قطعاً بازخورد ضعیفی خواهید داشت. فراموش نکنید هیچوقت کپی برابر با اصل نخواهد بود.

از لحن عامیانه در پیامک خود اجتناب کنید

باور غلطی وجود دارد که نوشتن کلمات عامیانه در متن پیامک و یا حتی به کاربردن آن ها در محتوای پیام صوتی، می تواند باعث ایجاد صمیمیت با مخاطب و در نتیجه افزایش بازخورد شود. ممکن است برای عده ای از مخاطبان شما این حس بوجود بیاید اما فراموش نکنید که شما می خواهید ارسال پیامک انبوه انجام دهید. پس بهتر است تا طبق اصول حرکت کنید تا بازخورد اصولی و درستی از تبلیغات خود بگیرید. ممکن است برای مشتریان آشنای خود استفاده از لحن عامیانه جذاب باشد اما برای بیشتر مخاطبان ناآشنا، این موضوع جالب نخواهد بود.

فرستادن لینک های طولانی مخاطب را سردرگم می کند

اگر قصد دارید تا در متن پیامک تبلیغاتی لینک سایت و یا شبکه های مجازی خود را ارسال کنید، سعی کنید که قبل از درج در متن، لینک ها را به کوتاه ترین شکل ممکن تبدیل کنید. فرمت نمایش پیامک در گوشی های مختلف تلفن همراه متفاوت است و لینک طولانی می تواند ظاهر پیامک تبلیغاتی شما را نامرتب کند. سایت های کوتاه کننده ی لینک مختلفی وجود دارند که به شما در این امر کمک می کنند.

چنانچه صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال راهی نو برای رونق کسب و کارتان می باشید، ارسال اس ام اس تبلیغاتی می تواند روشی مناسب برای جلب مشتری و فروش بیشتر باشد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این شیوه ی بازاریابی و جلب مشتری، از طریق لینک زیر بصورت رایگان در سامانه ثبت نام نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان سامانه با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را خدمتتان عرض نمایند:

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از کیمیا خوشبین

کیمیا خوشبین

کیمیا یا ته تغاری شرکت ، کارشناسی رشته ی حسابداری داره و عاشق رشته تحصیلیش هست و بخاطر همین برای گرفتن مدرک ارشد داره تلاش میکنه. کیمیا عاشق بازارهای مالیه و همیشه سعی کرده با همه بازارهای مالی آشنا بشه و این یکی از تفریحاتش محسوب میشه. بخاطر انرژی بالایی که داره همیشه خنده رو به لب بقیه میاره و به همین دلیل بین همه همکاران شرکت محبوب هس

ارسال کامنت

ثبت نام ورود