چه اشتباهاتی بازدهی پیامک تبلیغاتی را کاهش می دهد؟
پیام رسان بلاگ آموزشی چه اشتباهاتی بازدهی پیامک تبلیغاتی را کاهش می دهد؟

چه اشتباهاتی بازدهی پیامک تبلیغاتی را کاهش می دهد؟

نوشته ای از الهه احمدی
انتشار در تاریخ 20 مهر 1399
دسته بندی: آموزشی

در حال حاضر یکی از روش های پر طرفدار تبلیغات برای مشاغل مختلف، استفاده از پنل اس ام اس در راستای بازاریابی و افزایش میزان فروش است. قیمت ارزان و مقرون به صرفه ی ارسال اس ام اس انبوه و کاربری آسان محیط پنل اس ام اس در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی باعث شده تا کسب و کارها، از مشاغل کوچک و محلی گرفته تا برندهای بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای از پنل پیامکی برای تبلیغات استفاده کنند.

این میزان استفاده قطعاً نشانگر میزان بازدهی سامانه پیامکی است. همانطور که قبلاً بارها اشاره کردیم ارسال پیامک تبلیغاتی نیاز به دانش و مهارت خاص ندارد، اما قطعاً با استفاده از تجارب کارشناسان این امر، می توان با افزایش کیفیت پیامک های ارسالی، نتیجه ی بهتری از بازاریابی گرفت.

برخی از این تجربیات در بحث پیامک های تبلیغاتی، مربوط به نبایدها است. درواقع این نبایدها، اشتباهاتی هستند که گاهاً کاربر ناخواسته و یا به منظور افزایش سرعت پیشروی بازاریابی خود صورت می دهد، که گاهاً ممکن است موجب کاهش بازخورد تبلیغات شود. 

ارسال اس ام اس در ساعات نامناسب

تعریف ساعت مناسب ارتباطی مستقیمی با مخاطبان هر تبلیغات دارد. هر قشر از مخاطبان در روز زمان خاصی را برای اختصاص به تلفن همراه انتخاب می کنند. برای مثال کارمندان پس از ساعت کاری و یا ساعات نهار و زمان استراحت، مشاغل آزاد در ساعات خلوت صبح و عصر و به همین منوال برای افراد مختلف، بهترین ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی در تغییر است.

اما به طور کلی یک استاندارد برای اس ام اس تبلیغاتی وجود دارد دارد که طبق این استاندارد، بهترین زمان برای ارسال پیامک در ساعات 9 صبح الی 9 شب است. ارسال پیامک در خارج از این بازه ی زمانی ممکن است برای برخی مخاطبان ایجاد مزاحمت کند و همین موضوع سبب کاهش بازدهی تبلیغات شما گردد.

ارسال پیامک بیش از حد

همیشه در بحث استفاده از پنل اس ام اس گفتیم که بازدهی و بازخورد پیامک تبلیغاتی مانند سایر روش های بازاریابی ارتباط مستقیمی با تداوم و استمرار آن دارد. باید دقت داشته باشید که منظور از استمرار به معنی گسترش جامعه ی مخاطبان است که شانس شما را برای جذب مشتریان جدید افزایش می دهد. پس نیازی به ارسال پیامک های متعدد به مخاطبان تکراری نیست. باید به این موضوع توجه کنید که ممکن است پیامک های شما مناسب نیاز عده ای مخاطبان نباشد و این تکرار در ارسال تنها باعث ایجاد مزاحمت گردد.

بازاریابی پیامکی با متن و محتوای تکراری

همانطور که می دانید در بازاریابی پیامکی تنها پل ارتباطی میان کاربر و مخاطب متن پیامک تبلیغاتی است. در نتیجه ارزش پیامک تبلیغاتی کاملاً وابسته به متن و محتوای آن است.

گاهاً برخی کاربران ممکن است بخواهند از متن های تکراری و جذابی که قبلاً جایی خوانده اند و یا به صورت پیامک برایشان ارسال شده استفاده کنند. این کار نه تنها باعث کاهش باخورد تبلیغات می گردد، بلکه اعتبار کسب و کار را نیز برای افرادی که متوجه تکراری بودن متن می گردند، کاهش می دهد.

طرح های تشویقی و تخفیفی بدون مهلت

اگر قصد برگزاری جشنواره های تخفیفی و اطلاع رسانی آن از طریق ارسال پیامک را دارد، تنها راهی که به شما اجازه ی بررسی بازخورد دقیق تبلیغاتتان را می دهد، تعیین مهلت و تاریخ انقضا برای استفاده از این جشنواره ی تخفیفی است. به همین دلیل اغلب برندهای بزرگ جشنواره های تخفیفی خود را در بازه ی معین برگزار می کنند تا بتوانند در پایان جشنواره میزان تأثیرگزاری این راهکار تبلیغاتی خود را مورد سنجش قرار دهند.

پس اگر قصد دارید تا برای مخاطبان خود پیامک های تخفیفی بفرستید، حتماً برای استفاده از این کدهای تخفیف مهلت و تاریخ انقضا تعیین کنید و بهتر است که از ارسال پیامک تبلیغاتی بدون مهلت خودداری کنید.

شاید این نکته ها در ظاهر بسیار ساده باشند، اما حاصل سال ها تجربه کارشناسان در زمینه ی تبلیغات است. اگر قصد دارید تا با استفاده از اس ام اس انبوه اقدام به جذب مشتری وافزایش میزان فروش خود نمایید، می توانید با استفاده از لینک زیر در پنل اس ام اس رایگان پیام رسان عضو گردید تا همکاران ما جهت ارائه مشاوره های تبلیغاتی و توضیحات مربوط به کار با سامانه پیامک با شما تماس حاصل نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از الهه احمدی

الهه احمدی

الهه، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و متولد روز طبیعته. علاقه ی زیادی به انجام کارهای هنری داره و به همین علت هم، تمام دقتش رو در به نحو احسن انجام دادن اون کار میزاره. از جمله کارهایی که می تونه وقت زیادی رو صرفش بکنه و خسته نشه، پرورش گل و گیاهه. به همین علته که طبیعت را دوست داره ، از دیدن مناظر لذت میبره و عاشق طبیعت گردیه. از نگاه الهه، قشنگ ترین حس دنیا دیدن و روییدن جوانه ی کوچک گل از دل خاکه که نوید در حرکت بودن زندگی رو میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود