یک پیامک تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ( قسمت اول)
پیام رسان بلاگ آموزشی یک پیامک تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ( قسمت اول)

یک پیامک تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ( قسمت اول)

نوشته ای از سمانه اسدی
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399
دسته بندی: آموزشی

در مسیر رسیدن به اهداف بازاریابی پیامکی، یکی از اقدام های مهم آماده کردن اصولی یک محتوای جذاب برای ارسال اس ام اس است. وجه تمایز میان پیامک تبلیغاتی در محتوای آن ها است. در واقع این که مخاطبان شما تبلیغات شما را خواهند دید، اما موضوع اصلی که تأثیرگذاری و بازدهی تبلیغات است مستقیماً در گرو محتوای اس ام اس تبلیغاتی شما است.

ویژگی های پیامک تبلیغاتی خوب را می توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول اصل و ترفندهای نوشتن محتوا و بخش دوم استفاده از امکانات مختلف پنل اس ام اس برای ارسال تبلیغات به مخاطبان است. در این مطلب با ذکر مثال های مختلف اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی را با هم مرور خواهیم کرد.

ترفندهای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی

متن پیامک تبلیغاتی می تواند بسته به سلیقه ی افراد مختلف هم مورد پسند واقع شود و هم پسندیده نشود. در واقع ممکن است محتوای یک اس ام اس برای شخصی بسیار جذاب باشد اما برای شخص دیگری کسل کننده و تکراری باشد. بنابراین نمی توان این ترفندها را به صورت متن و نگارش کلمات مطرح کرد، اما می توان گفت در نوشتن متن های خود چه باید و نباید هایی را رعایت کنید تا به نتیجه ی بهتری از بازاریابی پیامکی دست یابید.

هدف خود را از بازاریابی پیامکی بدانید

هر تبلیغاتی با یک هدف خاص صورت می گیرد در نتیجه محتوای تبلیغات باید مفهوم هدف شما را انتقال دهد. به عنوان مثال اگر قصد شما افزایش بازار فروش و جذب مشتریان جدید از طریق ارسال پیامک است، باید محتوای شما به گونه ای باشد که برای مخاطبانتان انگیزه ی خرید را ایجاد کند.

مثال:

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه لباس هستید و می خواهید صفحه ی اینستاگرام خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. در نظر داشته باشید هدف نهایی از این معرفی جذب فالوور و دنبال کننده است. این که تنها لینک صفحه ی خود را برای مخاطبانتان ارسال کنید، ممکن است برای معرفی مناسب باشد اما میزان جذب فالوور قابل قبول نخواهد بود. شما می توانید در کنار ارسال لینک صفحه، با جمله ای مانند «10 درصد تخفیف برای فالوورهای اینستاگرام» نرخ تبدیل مخاطبان به فالوورهایتان را افزایش دهید.

از محتوای مبهم خودداری کنید

یکی از ایده هایی که در روش های مختلف تبلیغاتی به کار می رود، تبلیغات نصفه و نیمه است. به این معنی که با استفاده از تیترهای عجیب و غریب اقدام به جلب توجه می کنند. مانند بیلبوردهایی که زمانی در سطح شهرها مشاهده می شد که محتوای آن ها ربطی به موضوع اصلی تبلیغات نداشت و تنها جنبه ی جلب توجه داشت. اما تبلیغات از طریق پنل اس ام اس اینگونه نیست، پیامک هر چه شفاف تر باشد جذابیت بیشتر و بازدهی بالاتر را به همراه خواهد داشت.

مثال :

یک سالن آرایشی را در نظر بگیرید که می خواهد جشنواره ی تخفیفاتش را اطلاع رسانی کند. احتمالاً واژه ی «تخفیفات باورنکردنی» را در متن پیامک و یا بنرهای مختلف دیده اید. علت استفاده از این نوع محتواها این است که مخاطب جهت بررسی میزان تخفیفات با سالن آرایشی ارتباط برقرار کند تا شخص مسئول بتواند از طریق تلفنی بازاریابی بهتری را صورت دهد. اما نکته اینجا است که این عبارت و عبارات مشابه آن خیلی مناسب پیامک تبلیغاتی نیستند و درواقع برای مخاطب همانند اسمشان باور نکردنی هستند. تجربه ثابت کرده عباراتی مانند «5 الی 50 درصد تخفیف» می توانند تأثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارند. در این صورت مخاطب با خواندن اعداد و ارقام حتماً برای سوالات بیشتر مانند این که این تخفیفات شامل چه خدماتی می شوند با این سالن آرایشی ارتباط برقرار می کنند.

کوتاه و مختصر بنویسید

طولانی بودن پیامک تبلیغاتی نه تنها باعث افزایش هزینه ی تبلیغات خواهد شد بلکه میزان خوانده شدن آن را نیز کاهش خواهد داد. اگر نیاز دارید مطالب مختلفی را از طریق پنل اس ام اس به مخاطبانتان ارسال کنید، بهتر است تا به جای طول محتوا، دفعات آن را افزایش دهید. در این صورت هم گام درستی در راستای استمرار در تبلیغات برداشته اید و هم طول متن اس ام اس خود را از حالت استاندارد خارج نکرده اید. این نکته را هم فراموش نکنید که متن های تبلیغاتی کوتاه بیشتر به یاد خواهند ماند.

مثال :

یک فروشگاه لوازم کامپیوتری برای تبلیغات در حوزه ی فروش و خدمات می تواند یک متن طولانی حاوی نوع خدمات، تخفیف ها و کالاهای موجود برای مخاطبان خود ارسال کند. اما بهتر است تا این محتوا را در دفعات مختلف با یک برنامه ریزی صحیح ارسال کند. در مرحله ی اول می تواند اقدام به معرفی کلی کند. در مرحله ی بعدی می تواند دسته بندی کالاهای خود را اطلاع رسانی کند و یک ارسال را هم می تواند به معرفی خدمات خود اختصاص دهد. در این صورت هم دفعات تبلیغات خود را بیشتر کرده و هم بازدهی تبلیغات را افزایش می دهد.

در نوشتن خط اول محتوا دقت کنید

هر محتوایی به هر منظوری که نوشته شود، خوانده شدن کامل آن ارتباط مستقیمی با نحوه ی شروع آن دارد. پیامک تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید دقت کنید با چه کلماتی شروع می کنید. اگر طول متن شما بیش از 3 یا 4 خط است در ابتدا به نکات اصلی بپردازید. همچنین فراموش نکنید ممکن است برخی از مخاطبان وقت خواندن کامل اس ام اس شما را نداشته باشند. به همین دلیل بهتر است موضوعات مهم همیشه در ابتدا باشند.

مثال :

در این مثال یک محتوای تبلیغاتی را به دو صورت مطرح خواهیم کرد.

حالت اول : عضویت در پنل اس ام اس رایگان پیام رسان و دریافت آموزش رایگان بازاریابی پیامکی از طریق لینک ] آدرس لینک [

حالت دوم : دریافت آموزش رایگان بازاریابی پیامکی و عضویت در پنل اس ام اس رایگان پیام رسان از طریق لینک ] آدرس لینک [

اگر هدف معرفی پیام رسان باشد حالت اول صحیح تر و کاربردی تر است، اما در صورتی که هدف از ارسال پیامک، معرفی آموزش بازاریابی پیامکی باشد بهتر است تا از حالت دوم استفاده کنید. در این صورت همه ی مخاطبانتان حتی در صورت باز نکردن کامل پیامک، قسمت مورد نظر شما را در بخش اعلان ها(نوتیفیکیشن) تلفن همراه خود مشاهده خواهند کرد.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 3.5 / 5. تعداد رای : 2

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سمانه اسدی

سمانه اسدی

سمانه یا بهتره بگم قلب بزرگ و مهربونی که هیچوقت کینه و کدورتی توش راه نداره، به محض فارغ التحصیل شدنش در رشته ی عمران در سال 91 ،به تیم پیام رسان پیوست. بخاطر سوابق درخشانش، مدیر فروش و قلب شرکته. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث شده تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کار بهترین باشه. سمانه از جمله افرادی هست که رو دوستی باهاش خیلی میشه حساب کرد، حتی خارج از محیط کار. با وجود سمانه تو شرکت، گذر زمان اصلا معنا نداره. چون همیشه پرانرژی هست و این حس و حال مثبت رو به همکارنشم انتقال میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود