یک پیامک تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ( قسمت دوم)
پیام رسان بلاگ آموزشی یک پیامک تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ( قسمت دوم)

یک پیامک تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ( قسمت دوم)

نوشته ای از سحر خیرپور
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399
دسته بندی: آموزشی

در قسمت قبلی این مطلب گفته بودیم که چه اصولی را باید در نگارش متن پیامک تبلیغاتی رعایت کنیم. به طور خلاصه این اصول شامل مشخص کردن هدف از ارسال پیامک، خودداری از ارسال محتوای مبهم، نوشتن متن کوتاه و مختصر و دقت در نگارش خط اول اس ام اس تبلیغاتی هستند.

همانطور که گفتیم ویژگی های پیامک تبلیغاتی خوب به دو بخش تقسیم می شود. پس از نگارش محتوا، حال موضوعی که می توانید تأثیرگذاری تبلیغات شما را تضمین کند، استفاده صحیح و به جا از امکانات مختلف پنل اس ام اس پیام رسان است. استفاده ی درست از امکانات سامانه پیامکی به این معنی است که برای چه نوع محتوایی از چه نوع ارسالی باید استفاده کنیم.

قالب های ارسال پیامک

بخش عمده ای از پیامک های تبلیغاتی در قالب متنی ارسال می گردند درواقع حالت پایه ی ارسال پیامک در قالب متنی شناخته می شود. اما قابلیت ارسال پیام صوتی نیز در سامانه فراهم شده تا کاربران بتوانند از این طریق تأثیرگذاری تبلیغات خود را افزایش دهند.

پیامک صوتی

پس از ارسال پیامک متنی، سامانه های پیامکی بستری را برای ارسال محتوای تبلیغاتی در قالب صوتی آماده کردند. کاربران سامانه می توانند از طریق ارسال پیامک صوتی با مخاطبانشان در ارتباط باشند. سامانه پیام رسان با در نظر گرفتن امکانات ویژه پیام صوتی شرایط را برای کاربران راحت تر کرده است. به این صورت که نه تنها استودیوی ضبط صدای آنلاین را در پنل پیام صوتی قرار داده تا کاربران به راحتی بتوانند اقدام به ضبط صدای خود کنند، بلکه امکان خوب و کاربردی گوینده ی مجازی را نیز فراهم کرده تا در صورت نیاز بتوانند متن مورد نظر خود را به گفتار تبدیل کنند.

کاربردهای ارسال پیام صوتی

از اصلی ترین کاربردهای پیام صوتی که به عنوان مزیت های این نوع ارسال به نسبت پیام متنی نیز مطرح می شوند امکان ارسال به لیست سیاه مخابرات( مخاطبان گیرنده مسدود) و ارسال به خطوط ثابت شهری است. حال می خواهیم بررسی کنیم ارسال پیام صوتی برای چه محتواهایی مناسب تر است یا درواقع تأثیرگذاری چه نوع محتواهایی با ارسال از طریق پیامک صوتی بیشتر می شود. هرچند که ارسال تمامی پیام ها در قالب صوتی بازدهی بهتری خواهند داشت، اما به طور کلی معرفی ها، محتواهای حاوی شعارهای برند ها و پیام های دعوت بهترین گزینه ها برای ارسال صوتی هستند.

مثال : هنگام برگزار کردن همایش ها و گردهمایی ها، یکی از بهترین راهکارها برای دعوت از مهمانان ارسال پیام صوتی به آن ها است. همچنین می توانید برای افزایش تأثیرگذاری، مهمانان ویژه خود را در قالب یک گروه معرفی کرده و از طریق ارسال گروهی محتوای مخصوص به آن ها برایشان ارسال کنید.

نمونه پیام صوتی برای دعوت مخاطبان

ارسال پیامک های مخصوص به هر گروه مخاطبان

همیشه تفکیک کردن مخاطبان گزینه ی مناسبی برای افزایش تأثیرگذاری بود. اما موضوعی که الان می خواهیم بر آن تأکید کنیم تفکیک محتوای اس ام اس بر اساس مخاطبان است. سامانه پیامکی امکاناتی را برای شما در نظر گرفته که با استفاده از آن ها کاربر می تواند مخاطبان خود را تفکیک کند. ارسال هایی نظیر ارسال به سن و جنسیت، ارسال منطقه ای و ارسال به مشاغل و اصناف وجود دارد که به کاربر قابلیت فیلتر کردن مخاطب را می دهد.

استفاده از این امکانات به این معنی نیست که مخاطبان خود را محدود کنید، بلکه باید با استفاده از این امکانات برای هر قشر از مخاطبان محتوای مخصوص به خودش را ارسال کنید. به عنوان مثال ممکن است یک محتوای تبلیغاتی برای خانم ها بسیار جذاب باشد، اما همان محتوا تأثیر زیادی روی آقایان نداشته باشد. در نتیجه بهتر است تا هنگام نگارش پیامک تبلیغاتی برای هر دسته از مخاطبان محتوای بخصوصی آماده کنید و با ارسال های تفکیک شده بازخورد تبلیغات خود را افزایش دهید.

مثال : یک فروشگاه لوازم آرایشی را در نظر بگیرید که قصد ارسال اس ام اس با محتوای تخفیف را دارد. این فروشگاه برای افزایش بازدهی پیامک تبلیغاتی می تواند از ارسال سن و جنسیت استفاده کرده و محتواهایی به این شکل را ارسال کند:

متن پیامک برای خانم ها: فروش ویژه ی لوازم آرایشی با 20% تخفیف در جشنواره ی بهاره ی فروشگاه [نام فروشگاه]

متن پیامک برای آقایان: عطرها و ادکلن های اورجینال مردانه را 20% ارزانتر در جشنواره ی بهاره ی فروشگاه [نام فروشگاه] خریداری کنید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سحر خیرپور

سحر خیرپور

سحر، فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل از دانشگاه شهید بهشتی تهرانه که همیشه با بیشترین توان و انرژی تو محیط شرکت دیده میشه، و همین انرژی خوبش باعث میشه تا در تمام کارهای مثبت شرکت پیش قدم باشه. اون عاشق کتاب و مطالعه است و به نظرش میشه آدمارو با میزان مطالعه شون سنجید. سحر اوقات فراغتش رو با فیلمهای علمی - تخیلی پر می کنه و به طور کل میشه گفت میونه ی خوبی با مسائل علمی داره.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود