مزایای داشتن خبرنامه پیامکی و اصول مربوط به آن
پیام رسان بلاگ آموزشی مزایای داشتن خبرنامه پیامکی و اصول مربوط به آن

مزایای داشتن خبرنامه پیامکی و اصول مربوط به آن

نوشته ای از نیکان نصرالله تبار
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399
دسته بندی: آموزشی

اگر از کاربران سامانه پیامکی باشید، پس حتما با اصطلاح خبرنامه پیامکی آشنا هستید. مجموعه ای است از اس ام اس هایی که برای اطلاع رسانی موضوعات مختلف توسط کسب و کارها، با کسب اجازه ی قبلی برای مخاطبان ارسال می گردد تا ضمن حفظ ارتباط مستمر با مشتری، انگیزه ی او برای خرید کالا یا خدمات بیشتر گردد. 

درواقع خبرنامه، نوعی پیامک تبلیغاتی است که به منظور حفظ مشتری ارسال می گردد. معمولاً کاربران سامانه پیامکی در راستای رعایت حقوق مشتریان امکان لغو این ارسال ها را برای آن ها در نظر می گیرند تا هر زمانی که دیگر تمایلی به دریافت پیامک نداشتند، بتوانند از ارسال آن ها جلوگیری کنند.

این روزها معمولاً اغلب فروشگاه ها، به ویژه فروشگاه های آنلاین و سایت ها از ارسال اس ام اس در قالب خبرنامه پیامکی به منظور تبلیغات خود استفاده می کنند و نتایج مطلوبی هم از تبلیغات خود می گیرند. همانطور که می دانید پیامک تبلیغاتی با میزان بازدهی 98% بیشترین بازدهی را در میان راهکارهای تبلیغاتی دارند. همچنین هزینه ارسال اس ام اس در مقابل سایر روش های ارتباط با مشتری بسیار ارزان تر تمام خواهد شد و دسترسی آسان به امکانات تبلیغاتی مورد نیاز، باعث می شود تا این پروسه در زمان کوتاه تری طی شود. این موارد تنها بخشی از مزایای داشتن خبرنامه پیامکی به شمار می آیند.

ارسال اس ام اس در قالب خبرنامه باید با رعایت اصول و در چارچوب صورت گیرد تا تأثیرگذاری مناسبی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی که باید در این زمینه در نظر داشته باشید، آشنا کنیم.

مهم ترین کلمه را به عنوان کلید عضویت در خبرنامه انتخاب کنید

در نظر داشته باشید که استفاده از عبارت هایی مانند “ثبت نام” و یا “عضویت” به منظور پیوستن به خبرنامه شما، فاقد اعتبار تبلیغاتی است.

امروزه کاربران حرفه ای از کلمات کلیدی مانند نام برند و یا گزینه های مرتبط به آن به منظور کلید عضویت استفاده می کنند. برای درک دقیق تر موضوع فروشگاه لباسی را به نام “ستاره” در نظر بگیرید. یکی از بهترین عبارت ها برای عضویت در خبرنامه ارسال کلمه ی “ستاره” و یا “پوشاک ارزان” است.

انتخاب نام برند باعث معروف تر شدن کسب و کار خواهد شد و همچنین استفاده از عبارت هایی مانند “پوشاک ارزان” باعث می شود تا به مرور زمان به عنوان یک فروشنده ی با انصاف شناخته شوید. پیشنهاد می کنیم تا تأثیر بلند مدت اینچنین عبارات را نادیده نگیرید.

از ارسال اس ام اس افراطی اجتناب کنید

اگر می خواهید که همه ی مخاطبان شما عضویتشان را در خبرنامه لغو نکنند باید به صورت استاندارد و به میزان قابل قبول پیامک تبلیغاتی ارسال کنید تا این ارسال اس ام اس ها به دور از ایجاد مزاحمت صورت گیرد. بنابراین سعی کنید تا یک روال ثابت و منظم را برای ارسال های خود در نظر بگیرید. برای اگر فروشنده ی لوازم خانگی هستید می توانید لیست قیمت های جدید این هفته را به مشتریان خود ارسال کنید و سه شنبه ها لیست ارزان ترین ها را برای اعضای خبرنامه بفرستید.

سامانه پیامکی را به وبسایت خود متصل کنید

یکی از بهترین گزینه ها برای جذب اعضای خبرنامه پیامکی استفاده از وبسایت است. می توانید گزینه ای برای عضویت در خبرنامه در هنگام ثبت نام برای مخاطبان خود در نظر بگیرید و با استفاده از سایت اعضای خبرنامه ی خود را افزایش دهید. پیشنهاد می کنیم تا برای این اعضا امکانات خاصی در نظر بگیرید، مانند ارسال اس ام اس کد تخفیف، ارسال پیشنهادات ویژه و اطلاع رسانی جشنواره ها تا تمایل آن ها برای عضویت بیش از پیش گردد.

جایزه بدهید

برگذار کردن مسابقه و اهدای جوایز راهی مناسب برای حفظ انگیزه ی مشتریان . یکی از قابلیت های خوب سامانه پیامکی امکان برگذار کردن مسابقه پیامکی است. هدایا و جوایز شما نیز می تواند از بین خدمات و یا کالاهای شما باشد. برگذاری مسابقات متوالی باعث می شود تا مخاطبان با انگیزه ی شرکت در مسابقه، عضو خبرنامه پیامکی شما بمانند و پیامک های تبلیغاتی شما را دریافت کنند. همچنین با اعلام لیست برنده ها در سایت خود می توانید حجم انبوهی از مخاطبان را به سمت سایت خود سوق دهید و گامی مناسب در راستای افزایش اعتبار سایت(سئوی سایت) خود بردارید.

شما می توانید از طریق لینک زیر به صورت رایگان در سامانه پیامکی پیام رسان عضو شوید و خبرنامه پیامکی خود را راه اندازی کنید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از نیکان نصرالله تبار

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره. نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود