رازهای مدرن موفقیت در درنیای کسب و کار
پیام رسان بلاگ آموزشی رازهای مدرن موفقیت در دنیای کسب و کار

رازهای مدرن موفقیت در دنیای کسب و کار

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 1 مهر 1399
دسته بندی: آموزشی

خیلی ها فکر می کنند برای موفق کردن یک کسب کار به جلسات متمادی، بودجه های آنچنانی، هیئت مدیره، تبلیغات، تیم فروش و ده ها پارامتر دیگر نیاز است. برای آنها سخت است که باور کنند می شود شرکتی را اداره کرد که کارمندانش در هشت شهر متفاوت دو کشور زندگی می کنند و در کارشان موفق می شوند. به باور این دسته از افراد نمی توان شرکتی را بدون پیش بینی های مالی و برنامه ریزی پنج ساله موفق کرد. اما به نظر ما، مسئله خیلی ساده است: آنها اشتباه می کنند! آنها می گویند شما برای حضور در صفحات سایت های مشهور خبری و روزنامه نیاز به یک تیم روابط عمومی قوی دارید. آنها اشتباه می کنند! آنها می گویند شما بدون بودجه های هنگفت تبلیغات و بازاریابی نمی توانید رقابت کنید و نمی توانید با محصولی که کمتر از محصول رقیب شما امکانات دارد موفق شوید.حرف ما اما این است: که آنها اشتباه می کنند و ما این را ثابت خواهیم کرد.در ابتدا با کسب و کار آغاز می کنیم و به طور کامل توضیح می دهیم که چرا زمان دور ریختن افکار قدیمی درباره چگونگی راه اندازی یک کسب و کار فرا رسیده است. بعد ایده های قدیمی را بازسازی می کنیم. این مطلب رویکردی متفاوت به کسب و کار دارد و برای کسانی است که متفاوت فکر می کنند؛ از کسانی که هیچ وقت در رویای  کسب و کار خود نبودند تا کسانی که هم اکنون کسب و کاری موفق دارند.

یک واقعیت جدید

یک واقعیت جدید وجود دارد: امروز هر کسی می تواند کسب و کاری را آغاز کند. ابزارهای که قبلاً قابل حصول نبودند امروزه به سادگی در دسترس هستند. تکنولوژی هایی که قبلاً کلی هزینه داشت امروزه با مبالغی اندک و حتی رایگان در دسترس هستند. یک نفر می تواند کار یک ، دو یا سه نفر و یا حتی کل یک کسب و کار را انجام دهد.کارهایی که روزگاری نه چندان دور غیرممکن بود، اکنون به سادگی قابل انجام است. شما برای انجام کارهای خود نیازمند 60 ، 80 یا 100 ساعت کار در هفته نیستید و 10 تا 40 ساعت به کل کفایت می کند.لازم نیست کل پس انداز زندگی خود را برای خرید قایقی پر از ریسک هزینه کنید، حتی می توانید با راه اندازی یک کسب وکار کوچک در کنار کاری که انجام می دهید نیاز مالی خود را تامین کنید، حتی بدون دفتر کار برای کسانی کار کنید که هیچ وقت آنها را ندیده اید و کیلومترها دورتر از شما زندگی می کنند.اکنون زمان تجدید نظر در مورد کلمه کار است ، اجازه بدهید شروع کنیم!به نظر جالب می رسد، نه؟ پس در این داستان دل انگیز با ما همراه شوید!

برنامه ریزی یعنی حدس و گمان!

برنامه ریزی های بلند مدت تجاری یک فانتزی است. مگر اینکه شما غیب گو باشید. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که خارج از اراده شماست. شرایط بازار و مشتریان، تصمیم های رقبا، اوضاع اقتصادی و … . برنامه ریزی به شما این تصور را القاء می کند که همه چیز تحت کنترل است، در حالی که واقعا اینطور نیست. چرا ما برنامه ریزی را با عنوان درست اش استفاده نکنیم: حدسیات!شروع کنید: حدسیات تجاری به جای برنامه ریزی تجاری، حدسیات مالی به جای برنامه ریزی مالی و حدسیات استراتژیک به جای برنامه ریزی استراتژیک. خوب حالا دیگر خیلی نگران شان نیستید. آنها به اندازه نگرانی هایی که ایجاد می کنند ارزش ندارند. خطرناک خواهد بود اگر حدسیات را به عنوان برنامه ریزی های خود تلقی کنید. برنامه ریزی اجازه می دهد که گذشته در آینده حرکت کند و چشم بند به چشمانتان می زند.به عبارت دیگر، با برنامه ریزی میگوییم: اینجا همان جایی است که میخواهیم برویم. چون قبلاً مشخص کرده بودیم که میخواهیم به اینجا برویم. این یک مشکل بزرگ است. برنامه ریزی با تصمیم های بداهه و سریع سازگار نیست. مهم این است که بتوانید تصمیم های سریع بگیرید و موقعیت های جدیدی که در پیش روست را انتخاب کنید. گاهی باید بگویید: امروز در این مسیر جدید گام برمی داریم، چون حس می کنیم که این مسیر بهتر است.زمان بندی برنامه ریزی های بلند مدت اصلا شدنی نیست. زمانی می توانید درباره کاری که انجام میدهید، اطلاعات کافی بدست آورید که آن را انجام داده باشید نه قبل از انجام آن. با این حال چه زمانی می خواهید برایش برنامه ریزی کنید؟ احتمالا قبل از انجام دادن آن. این زمان بدترین موقع برای تصمیم گیری های بزرگ است.البته این بدان معنا نیست که در مورد آینده و چگونگی مواجهه با مشکلات احتمالی نیاندیشیم. اتفاق اً این کار یک تمرین ارزشمند است. فقط حس نکنید نیاز به نوشتن شان هم دارید یا داشتن مکتوب آنها را برای خود دغدغه کنید. دراغلب موارد برنامه ریزی های مکتوب یکبار هم مورد توجه قرار نمی گیرند و اکثرا برنامه های بیش از چند صفحه در کمدهای شما فسیل می شوند.خود را از کار روی حدسیات خلاص کنید. در مورد کارهایی که این هفته )نه در این سال( باید انجام دهید، تصمیمبگیرید، کار مهم بعدی که باید انجام دهید را مشخص کنید و انجام اش دهید. سعی کنید در مورد کارهای جاری که باید انجام دهید درست تصمیم بگیرید. خوب است که به خیالتان بال و پر دهید. فقط فراموش نکنید که بلافاصله سوار هواپیما شوید. شما می توانید از سفرتان به خوبی لذت ببرید.کار کردن بدون برنامه ممکن است به نظر ترسناک برسد اما پیروی کورکورانه از برنامه های که سنخیتی با واقعیت جاری ندارد، ترسناک تر است.

از تبلیغات مستمر غافل نشوید

یکی از اصول اجتناب ناپذیر کسب و کارها، از ابتدای راه اندازی و شروع مسیر تا همیشه، تبلیغات به صورت مستمر است. همینطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم حتی برای تبلیغات نیز نیاز به هزینه های هنگفت نیست. یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات مقرون به صرفه استفاده از سامانه پیامکی است. در این روش تبلیغاتی کاربر می تواند علاوه بر انتخاب دقیق و تفکیک مخاطبان برحسب نوع کار و نیاز خود، یک بازاریابی مفید و مؤثر با بازدهی مناسب انجام دهد. ارسال پیامک تبلیغاتی این روزها بیش از پیش مشاهده می شود و به صورت مستقیم دلیل اصلی آن را می توان هزینه ی پایین در مقابل بازخورد بالا دانست. موضوعی که برای کسب و کارهای نوپا و تازه تأسیس اهمیت بسیاری دارد. استفاده از روش های تبلیغاتی ارزان به شما کمک می کند تا بتوانید تبلیغات خود را از شروع راه اندازی کسب و کار به منظور بازاریابی و در ادامه در راستای حفظ مشتریان به دست آمده و جذب مشتریان جدید به صورت مستمر ادامه دهید. اگر شما هم به دنبال یک راه حل ارزان و دائمی برای تبلیغات هستید، می توانید از طریق لینک موجود در انتهای این مطلب اقدام به ثبت نام رایگان در پنل اس ام اس پیام رسان نمایید تا کارشناسان سامانه نیز در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره های تبلیغات و بازاریابی با شما تماس حاصل نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود