طراحی دیجیتال
پیام رسان بلاگ آموزشی طراحی متن تبلیغاتی موثر تا افزایش فروش

طراحی متن تبلیغاتی موثر تا افزایش فروش

نوشته ای از سمانه اسدی
انتشار در تاریخ 15 شهریور 1400
دسته بندی: آموزشی

امروزه شرکت ها و مشاغل مختلف از روش های تبلیغاتی مختلفی برای جذب مشتری و تبلیغات مشاغل خودشان استفاده می کنند که هر یک از این روش ها دارای هزینه های متفاوتی است. اما آنچه که بسیار اهمیت دارد روش و نحوه تبلیغات است که میزان تاثیر گذاری آن را تعیین می کند. یکی از بهترین و پر بازده ترین روش های تبلیغاتی که در عین حال بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد روش پیامک تبلیغاتی است. استفاده از پیامک تبلیغاتی اگر به صورت اصولی و با انتخاب یک متن مناسب انجام شود قطعا می تواند کسب و کارها را در مدت زمان کوتاهی به اهداف مالی و تجاری که دارند برساند. اگر می خواهید با نحوه طراحی متن تبلیغاتی جهت تاثیرگذاری بالاتر وافزایش فروش بیشترآشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چرا از سامانه پیامکی استفاده کنیم؟

استفاده از سامانه پیامکی یکی از بهترین روش ها جهت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات است. هر چند که امروزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی محبوبی مانند اینستاگرام خیلی افزایش یافته است اما بازدهی آن ها چندان تضمینی نیست و از طرفی بسیار پر هزینه می باشد. اما با ارسال پیامک می توانید اطمینان حاصل نمایید که قطعا مشتریان هدف، پیامک تبلیغاتی شما را دریافت نموده و مشاهده کرده اند. زیرا معمولا افراد به محض اینکه یک پیامک دریافت می کنند سریعا آن را باز نموده و محتوا آن را مطالعه می کنند.

 این مسئله موجب شده که بازدهی روش پیامک تبلیغاتی به میزان قابل توجهی افزایش یابد. البته توجه داشته باشید که در ارسال پیامک های تبلیغاتی نباید زیاده روی شود و روزانه چندین پیامک برای مخاطبان ارسال گردد زیرا قطعا نتیجه عکس خواهد داشت و ممکن است که به لیست سیاه دفتر تلفن مشتریان افزوده شوید.

تاثیر متن پیامک بر بازدهی آن

یکی از مسائلی که در ارسال پیامک باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید متن پیامک است. انتخاب یک متن مناسب می تواند میزان تاثیر گذاری پیامک تبلیغاتی بر مخاطبان را دو چندان نماید. متن پیامک باید خیلی جذاب و در عین حال کامل و کوتاه باشد. هرچقدر که متن پیامکی طولانی تر باشد قطعا تاثیر گذاری کمتری بر مخاطبان خواهد داشت. زیرا معمولا افراد تمایلی به خواندن پیامک های طولانی ندارد و تا انتها به مطالعه آن نمی پردازند که موجب می شود بازدهی کار کاهش یابد. در حالت ایده آل باید سعی کنید  که متن پیامک شما از 69 کاراکتر و 1 بخشی و یا حداکثر 139 کاراکتر و دو بخشی بیشتر نشود. زیرا معمولا ظاهر زیبا و جذابی نخواهند داشت و از طرفی بیشتر تلفن های همراه متن های طولانی تر از دو بخش را نمی توانند به طور کامل دریافت نمایند.

چگونه یک متن پیامکی تاثیر گذار بنویسیم؟

اگر در انتخاب متن و ارسال اس ام اس تبلیغاتی به موارد زیر توجه داشته باشید قطعا می توانید با هزینه ای مقرون به صرفه یک تبلیغات هدفمند و پر بازده انجام دهید.

  • هدف تبلیغات باید مشتریان عمومی باشند

جملات یا کلمات پیامک تبلیغاتی باید به نحوی انتخاب شوند که مخاطبان شما را هدف قرار دهند، به طوری که به نیازهای خریداران بپردازد و سعی در برطرف کردن آن ها داشته باشد. بنابراین در هنگام نوشتن متن پیامک باید بر روی این موضوع تمرکز کنید که مخاطبان هدف چه نیازهایی دارند و شما می خواهید چه اقداماتی را در راستای آن ها انجام دهید.

  • باید در مشتریان حس ضرورت ایجاد نمایید

متن پیامک باید به نحوی انتخاب شود که در مشتریان احساس نیاز فوری به آن کالا را ایجاد نماید. رسیدن به این هدف امری دشوار است و حتما باید به شناخت و درک خوبی از مشتریان و نیازهای آن ها رسیده باشید تا بتوانید این احساس را به آن ها منتقل کنید.

  • به مشتریان توضیح دهید که چه کاری باید انجام دهند

طراحی متن پیامک تبلیغاتی باید به نحوی صورت بگیرد که مشتریان متوجه شوند که باید چه کاری را انجام دهند. برای دست یابی به نتایج بهتر باید مدیران کسب و کارها از ایده های خلاقانه ای در طراحی متن پیامک استفاده کنند که موجب تمایز آن ها با سایر پیامک های تبلیغاتی شود و مخاطبان را تحت تاثر قرار دهد.

  • کلمات ابتدای پیامک تبلیغاتی باید چگونه باشد؟

کلمات کلیدی ابتدای متن و آغاز کننده آن بسیار اهمیت دارند، زیرا نخستین کلماتی که مخاطب آن ها را مشاهده می کند همین کلمات هستند و سپس به شماره فرستنده و مضمون پیامک توجه می کند. بنابراین باید در انتخاب کلمات کلیدی توجه ویژه ای داشته باشید و کلماتی را انتخاب کنید که مشتریان را به خواندن ادامه متن تا پایان مشتاق نماید. بهتر است که از کلماتی که در شروع نامه های اداری استفاده می شود بکار نبرید و کلماتی را متناسب با صنف و کسب و کار خود انتخاب کنید تا یک فضای صمیمی با مخاطبان ایجاد شود و آن ها را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد. از جمله این کلمات می توان به سلام به تو که منو یادته، دوست من، شرکت میکنی، توجه!توجه!، آرامش را به ارمغان می آوریم و … استفاده کنید.

  • ادامه متن پیامک تبلیغاتی باید چگونه باشد؟

هرگز در متن انتخابی جهت ارسال پیامک تبلیغاتی نباید اضافه گویی کنید و باید بلافاصله پس از انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب به سراغ موضوع اصلی و هدف مد نظر بروید و به آن اشاره کنید. به این معنی که باید دقیقا به نام محصول یا خدمات، جشنواره خرید و همچنین میزان تخفیفات که در نظر گرفته اید به صورت ساده، کوتاه و روان بپردازید. در پایان نیز باید نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان بیان شود تا مخاطبان بتوانند از آن طریق با شما ارتباط برقرار نمایند و به خرید محصولات یا خدمات شما بپردازند. این روش ارتباطی می تواند لینک کانال شبکه اجتماعی یا آدرس وب سایت و یا همچنین شماره تماس باشد.

در صورتی که مخاطبان تا پایان متن پیامک شما را مطالعه کنند حدود 90 درصد توانسته اید موفق شوید و قطعا بازدهی خوبی دریافت خواهید نمود.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده می کنید استفاده از سامانه پیامکی تبلیغاتی در عین سادگی و کم هزینه بودن بسیار جذاب و تاثیر گذار است و در صورتی که به صورت حرفه ای و با در نظر گرفتن اصول و قوانین انجام شود می تواند بازدهی عالی داشته باشد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال یک روش تبلیغاتی مقرون به صرفه هستید که در مدت زمانی کوتاهی بازدهی تضمینی داشته باشد ما به شما ارسال پیامک تبلیغاتی را پیشنهاد می کنیم.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سمانه اسدی

سمانه اسدی

سمانه یا بهتره بگم قلب بزرگ و مهربونی که هیچوقت کینه و کدورتی توش راه نداره، به محض فارغ التحصیل شدنش در رشته ی عمران در سال 91 ،به تیم پیام رسان پیوست. بخاطر سوابق درخشانش، مدیر فروش و قلب شرکته. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث شده تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کار بهترین باشه. سمانه از جمله افرادی هست که رو دوستی باهاش خیلی میشه حساب کرد، حتی خارج از محیط کار. با وجود سمانه تو شرکت، گذر زمان اصلا معنا نداره. چون همیشه پرانرژی هست و این حس و حال مثبت رو به همکارنشم انتقال میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود