7 واقعیت پنهان در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی
پیام رسان بلاگ آموزشی 7 واقعیت پنهان در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

7 واقعیت پنهان در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

نوشته ای از سمانه اسدی
انتشار در تاریخ 7 مهر 1399
دسته بندی: آموزشی

برای رسیدن یک کسب و کار اینترنتی به نقطه ی موفقیت، باورهای مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط و دیدگاه های متفاوت، می توانند درست یا غلط تلقی شوند. حتی صاحبان باتجربه ی مشاغل نیز با وجود صرف هزینه، زمان، انرژی و مهارتی که در کسب و کار خود از آن استفاده می کنند، خیلی از مسائل را هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نادیده می گیرند. در ادامه به 7 واقعیت پنهان که باید هنگام راه اندازی یک شغل اینترنتی به آن اشراف داشته باشید اشاره خواهیم کرد. نکاتی که رعایت آن ها برای هر کسب و کاری می تواند منجر به افزایش فروش و سوددهی بیشتر شود.

پیشرفت سریع و مداوم

هرچند که به ندرت اتفاق می افتد که یک تجارت آنلاین یک شبه به موفقیت برسد، اما به همین ندرت اتفاق می افتد که بیش از دو سال طول بکشد. این موضوع به ویژه برای مشاغلی که رقابت در بین آن ها بیشتر است نیز صادق است. اگر شما در طول یک یا دو سال هیچ پیشرفتی نکردید زمان آن رسیده است که مدل کسب و کار خود را تغییر دهید.

از ابزارهای مختلف برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید

قطعاً نمی توانید کسب و کاری را بیابید که بدون استفاده از ابزارهای مختلف به اداره ی تجارت خود مشغول باشد. در حقیقت استفاده از ابزارها و راهکارهای تبلیغاتی برای تجارت های آنلاین یک ضرورت مطلق است. از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی گرفته، تا ارسال پیامک تبلیغاتی و معرفی کالاها و خدمات از این طریق، تمامی این ها برای صرفه جویی در وقت و زمان و حتی هزینه ی شما کاربرد مناسبی خواهند داشت. چرا که حتی هزینه هایی که امروز برای تبلیغات می پردازید، تضمین کننده ی درآمد فردای شما هستند.

با “زمان تسلیم شدن” آشنا شوید

همیشه در مقالات مرتبط با موفقیت در کسب و کار، با عبارات مختلفی با محتوای “هرگز تسلیم نشو” مواجه شدیم. اما ما قصد داریم تا نکته ای خلاف این را متذکر شویم. همانطور که می دانید جلوی ضرر را هر زمان که بگیرید، منفعت است. درنتیجه صاحبان مشاغل موفق می دانند که گاهی اوقات باید ضرر و زیان خود را کاهش دهند و برای این کار لازم است تا از چیزی یا کسی دست بکشند. این ضرر ممکن است از طرف یک شخص، یک استراتژی و حتی یک فعالیت تجاری کامل به شما وارد شود. در این صورت بهتر است تا این لطف را به خودتان بکنید و از آن موضوع چشم پوشی کنید.

شبکه های مجازی باید سلاح شما باشد

امروزه مدیریت یک کسب و کار آنلاین موفق بدون استفاده از شبکه های اجتماعی تقریباً غیرممکن است. طبق آمارها، مشاغل نوپای اینترنتی در ابتدای فعالیت خود، نزدیک به دو سوم مخاطبان و مشتریان خود را از طریق شبکه های مجازی جذب می کنند. اما نکته ی اصلی اینجاست که صرفاً داشتن یک صفحه ی مجازی و یا یک کانال کافی نیست، در فضای مجازی یک صفحه ی بدون محتوای جذاب و فعالیت مستمر مانند سلاح بدون گلوله است. تقریباً کاربردی ندارد. بنابراین برای دستیابی به مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان فعلی باید دائما صفحات مجازی خود را به روز کرده و کیفیت محتوای خود را بالا ببرید.

مخاطبان خود را مدیریت کنید

بازاریابی از طریق سامانه پیامک یک استراتژی بسیار کاربردی برای همه ی مشاغل است. اما برای مشاغل اینترنتی، استفاده از پنل اس ام اس کاملاً حیاتی است. تحقیقات نشان داده است که کاربرانی که به صورت اصولی و مدیریت شده، نسبت به تبلیغات و معرفی سایت خود از طریق ارسال پیامک انبوه اقدام می کنند، از نرخ کلیک، تعامل و فروش بیشتری برخوردار هستند.

در سامانه پیامک می توان با استفاده از قابلیت تفکیک مخاطبان، لینک و صفحات مورد نظر سایت را به مخاطبانی ارسال کرد که محتوای صفحه ی مورد نظر به آن ها اختصاص پیدا می کند. برای مثال یک فروشگاه آنلاین پوشاک می تواند لینک صفحه ی مربوط به پوشاک مردانه و زنانه را به تفکیک جنسیت از طریق پیامک برای مخاطبان خود ارسال کند.

ارزش تبلیغات رابطه ی مستقیمی با محتوای آن دارد

بازاریابی محتوا دیگر اختیاری نیست، به ویژه برای مشاغل آنلاین. فارغ از روش تبلیغاتی ای که از آن استفاده می کنید، اگر به صورت مستمر محتوای مرتبط و باکیفیت تولید نمی کنید، تقریباً شانس خود را برای موفقیت در تبلیغات از دست می دهید. بنابراین باید قبل از شروع تبلیغات، یک استراتژی تبلیغاتی مشخص و منظم داشته باشید. البته که شرایط غیرعادی تأثیرگذار بر کسب و کارها مانند شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا قابل پیش بینی نیستند اما این دلیل خوبی برای نداشتن یک برنامه ی تبلیغاتی نیست.

صدای مشتریان را بشنوید

ارزشی که مشتریان می توانند در فرایند پیشرفت و توسعه ی کسب و کار شما داشته باشند را نادیده نگیرید. بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ، برای گسترش کسب و کار و رفع نقص های فعلی را از میان نظرات مشتریان و به ویژه مشتریان ناراضی اقدام به یافتن ایده های کلیدی کرده اند. درواقع هر پل ارتباطی میان شما و مشتریان، مانند ایمیل، ارسال پیامک، شبکه های اجتماعی و بخش نظرات سایت باید راهی برای شنیده شدن صدای مشتریان باشد.

به طور کلی در مورد ایجاد یک تجارت آنلاین موفق هیچ گلوله ی جادویی وجود ندارد. با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، وقت خود را برای جستجوی یک استراتژی تبلیغاتی مناسب هدر می دهند. در صورتی که با دانستن این سه نکته می توانند به راحتی برای تبلیغات خود برنامه ریزی کنند. اول این که تبلیغات باید مستمر باشد، دوم محتوای مناسب داشته باشد و سوم جامعه ای کامل از مخاطبان در اختیار کابر قرار دهد.

سامانه پیامک پیام رسان، با قابلیت ارسال پیامک به تفکیک شهر و استان، منطقه، کد پستی، سن، جنسیت، مشاغل و اصناف امکان هدف گیری دقیق مخاطب را برای کاربر فراهم می کند. علاوه بر این استفاده از پیامک تبلیغاتی به دلیل قیمت ارزان و مقرون به صرفه امکان تبلیغات مستمر را نیز به کاربر می دهد و در نهایت در این روش تبلیغاتی به تعداد سیم کارت فعال در کشور مخاطب وجود خواهد داشت.

برای استفاده از پنل اس ام اس رایگان پیام رسان و شروع بازاریابی پیامکی خود همین حالا از طریق لینک زیر اقدام به دریافت سامانه پیامکی رایگان خود کنید تا کارشناسان پیام رسان در اسرع وقت با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را خدمتتان عرضه کنند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سمانه اسدی

سمانه اسدی

سمانه یا بهتره بگم قلب بزرگ و مهربونی که هیچوقت کینه و کدورتی توش راه نداره، به محض فارغ التحصیل شدنش در رشته ی عمران در سال 91 ،به تیم پیام رسان پیوست. بخاطر سوابق درخشانش، مدیر فروش و قلب شرکته. سمانه تو شرکت به روحیه ی دوستانه و چهره ی خندان معروفه و همین موضوع باعث شده تا هم به بقیه انگیزه بده و هم خودش تو کار بهترین باشه. سمانه از جمله افرادی هست که رو دوستی باهاش خیلی میشه حساب کرد، حتی خارج از محیط کار. با وجود سمانه تو شرکت، گذر زمان اصلا معنا نداره. چون همیشه پرانرژی هست و این حس و حال مثبت رو به همکارنشم انتقال میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود