تبلیغات پیامکی
پیام رسان بلاگ آموزشی نکاتی که باید در تبلیغات پیامکی رعایت کنیم

نکاتی که باید در تبلیغات پیامکی رعایت کنیم

نوشته ای از الهه احمدی
انتشار در تاریخ 24 فروردین 1400
دسته بندی: آموزشی

با به وجود آمدن سامانه پیامکی و فضای مجازی، کمتر کسی از روش های تبلیغاتی قدیمی برای معرفی شغل خود استفاده می کند. نرم افزار پیام رسان از ابتدا بر روی گوشی های ساده وجود داشت و با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن موبایل های پیشرفته، این نرم افزار هم قابلیت های بسیار دیگری پیدا کرد.

 تبلیغ و بازاریابی از طریق پیامک، علاوه بر این که به جذب بسیار مخاطب کمک می کند، باعث می شود که هم در وقت و هم هزینه افراد آگهی دهنده هم صرفه جویی شود. البته برای استفاده کردن از نرم افزار اس ام اس یا همان پیام رسان، باید نکاتی رعایت شود که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

نکات مهمی که در مورد تبلیغات پیامکی باید رعایت شود

گرچه ارسال پیامک تبلیغاتی ، ساده و راحت به نظر می رسد، اما نکات ریز و دقیقی دارد که توجه نکردن به هر یک از آن ها سبب می شود تا آگهی، مخاطبان را به خود جذب نکند و حتی از پیشرفت کار جلوگیری کند. نکاتی که کمک می کنند یک آگهی خوب، بی نقص و جذب کننده باشد عبارت اند از:

استفاده کردن از جملات کوتاه در پیامک

هر فردی برای خواندن یک متن، اول به اندازه آن دقت می کند؛ امروزه کمتر کسی پیدا می شود که پیام های بلند و طولانی را تا انتها بخواند.

زمانی که یک فرد آگهی خود را بر روی تلفن های همراه ارسال می کند، باید از قبل به جملات آگهی دقت کافی داشته باشد، جملات نباید خیلی کوتاه و بی معنی، و نه خیلی بلند هم مانند یک داستان باشد. افراد با استفاده کردن از جملات قوی و کوتاه می توانند مخاطبان زیادی را به آگهی جذب کنند و با چند خط کوتاه، مشتریان زیادی کسب کنند.

درج کردن مشخصات

قطعا همه ما برای یک بار هم آگهی های بدون نام و نشان را مشاهده کرده ایم. پیام هایی که نه آدرس دقیقی و نه حتی شماره تلفن مشخصی دارند. برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی ، باید مشخصات درج شود تا مخاطبان در صورت رضایت از آگهی، تماس بگیرند یا به صورت حضوری به آنجا بروند.

 درج نکردن مشخصات سبب می شود تا افرادی که آگهی را می خوانند، آن را پاک کنند و توجهی نشان ندهند. مشخصاتی که حتما باید در آگهی ذکر شود شامل: آدرس، شماره تلفن، آدرس صفحات مجازی برای بازدید بیشتر از محصولات و…. می باشد.

نکات مهمی که در مورد تبلیغات پیامکی باید رعایت شود

ارسال کردن پیامک متناسب با شغل

همان طور که در مطالب قبل تر به این موضوع اشاره شد، امروزه نرم افزار های پیام رسان قابلیت بسیاری دارند. مثلا افراد آگهی دهنده می توانند نسبت به نوع شغل خود، پیام را برای عموم ارسال کنند.

 به عنوان مثال شغل فردی مربوط به کارهای ساخت و ساز ساختمانی است، او می تواند در قسمت شغل و اصناف، افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند را بیابد و تنها برای آن ها پیامک و آگهی خود را ارسال کند. ارسال پیامک به بانک مشاغل با توجه به شغل، سن افراد، منطقه و یا حتی جنسیت، هم باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود و هم پیامک برای افراد مرتبط و مشخص شده ارسال می شود.

استفاده از کلمات وسوسه انگیز و محرک

علاوه بر این که باید به جملات متن آگهی دقت شود، باید از کلمات ترقیب کننده و وسوسه انگیز استفاده شود تا مخاطب توجه بیشتری به آگهی نشان دهد. مثلا افراد می توانند در آگهی خود از پیشنهادهای حراجی یا تخفیف های زیاد صحبت کنند تا افراد بیشتری به آن جذب شوند.

 البته این موضوع را هم نباید فراموش کرد که متن پیام باید حتما با محصول هم خوانی داشته باشد. نمی توان برای فریب از کلمات ترقیب کننده استفاده کرد، فقط در صورتی باید افراد کلمات محرک را در جمله خود قرار دهند که واقعا وجود داشته باشد.

به عنوان مثال اگر فردی در آگهی خود از کفش مشکی تخفیف دار نام برد، حتما در مغازه خود باید آن کفش مشکی با همان درصد تخفیف وجود داشته باشد تا عموم هم اعتماد بیشتری کنند و در صورت مشاهده کردن دوباره آگهی، با اشتیاق بیشتری برای خرید کردن بروند.

توجه کردن به زمان ارسال پیامک

یکی دیگر از نکاتی که در تبلیغات پیامکی باید رعایت شود، دقت کردن به زمان ارسال پیام ها است. فرد آگهی دهنده باید طبق یک جدول مشخص و در طی بازه زمان های معلوم، پیامک خود را ارسال کند تا مخاطبان خسته نشوند.


 مثلا افراد نباید در طول یک هفته هر روز پیامک خود را ارسال کنند، زیرا مخاطب فقط یک الی دو بار آن را می خواند و پس از تکرار هر روز آن، پیام را نخوانده پاک می کند. طبق یک زمان بندی درست بین فاصله های زمانی و حتی ساعاتی که پیامک ارسال می شود، افراد می توانند پیامک خود را ارسال کنند.

نکات مهمی که در مورد تبلیغات پیامکی باید رعایت شود

نام بردن اسم و فامیل شخص گیرنده در پیام

قطعا زمانی که کسی آگهی به نام اسم و فامیل خودش مشاهده کند، کنجکاو می شود تا او را ببیند. استفاده کردن از نام و فامیل می تواند سبب جذب مخاطبان زیاد شود و حتی بازخورد و جوابدهی نسبتا بالایی داشته باشد.

تنوع در جملات پیامک

یکی دیگر از روش هایی که باید در ارسال پیامک تبلیغاتی به آن توجه کرد، تنوع در جملات می باشد. به عنوان مثال فردی که به مدت یک ماه قصد دارد پیامک خود را ارسال کند، نباید همیشه از یک جمله مشخص استفاده کند.

 با تنوع و تغییر جمله ها می تواند سبب شود که مخاطبان آن را یک پیام جدید ببینند و دوباره آن را از روی کنجکاوی بخوانند. این تنوع می تواند هم تغییر کلی جملات باشد و هم تنوع و جا به جایی کلمات.

نکات مهمی که نباید در هنگام ارسال پیام از آن ها استفاده کرد

همان طور که راهکارهایی برای بهتر شدن آگهی وجود دارد، نبایدهایی هم وجود دارد که استفاده کردن از آن ها باعث تخریب آگهی یا تبلیغ می شود.

نکات مهمی که نباید در هنگام ارسال پیام از آن ها استفاده کرد

ارسال نکردن پیامک با شماره های اعتباری

معمولا افرادی که از سامانه پیامکی برای تبلیغ و بازاریابی خود استفاده می کنند، به این مورد توجه کافی ندارند‌. هیچ وقت نباید پیامک های تبلیغاتی با شماره های اعتباری و شخصی ارسال شود.

زیرا مخاطب با دیدن شماره به آگهی اعتماد نمی کند و حتی با فکر این که ممکن است مزاحم باشد، آن را مسدود می کند. همیشه آگهی ها باید با شماره الکترونیکی ارسال شوند، این گونه نه کسی می تواند با شماره اعتباری و شخصی تماس بگیرد و هم بهتر می تواند به واقعی بودن آن اعتماد کند.

دقت به حروف کلمات پیامک

داشتن غلط املایی در یک پیامی که قصد دارد آگهی را به مخاطبان منتقل کند، اصلا صحیح و شایسته نیست. فرد با خواندن آگهی که غلط املایی دارد و حروف کلمات در آن درست نیستند، احساس می کند با یک آگهی تقلبی مواجه است و سریعا آن را پاک می کند.

 افراد با خواندن آگهی، شغل و صاحب آن را قضاوت می کند و نداشتن غلط املایی سبب می شود که مخاطب با خود فکر کند، فرد آگهی دهنده برای تبلیغات خود وقت گذاشته است.

استفاده نکردن از حروف انگلیسی در جمله ها

این موضوع صحیح است که حدود ۹۰% مردم ایران از تلفن همراه استفاده می کنند؛ اما همه آن ها هم نمی توانند کلمه ها و جمله های انگلیسی را بخوانند یا ترجمه کنند. برای این که تمام مخاطبان بتوانند مفهوم آگهی را متوجه شوند، باید از جملات روان و ساده فارسی استفاده شود، تا برای همه سنین و عموم خوانا باشد.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 3.5 / 5. تعداد رای : 2

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از الهه احمدی

الهه احمدی

الهه، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و متولد روز طبیعته. علاقه ی زیادی به انجام کارهای هنری داره و به همین علت هم، تمام دقتش رو در به نحو احسن انجام دادن اون کار میزاره. از جمله کارهایی که می تونه وقت زیادی رو صرفش بکنه و خسته نشه، پرورش گل و گیاهه. به همین علته که طبیعت را دوست داره ، از دیدن مناظر لذت میبره و عاشق طبیعت گردیه. از نگاه الهه، قشنگ ترین حس دنیا دیدن و روییدن جوانه ی کوچک گل از دل خاکه که نوید در حرکت بودن زندگی رو میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود