رای گیری
پیام رسان بلاگ آموزشی موثرترین شیوه های ارسال پیامک انتخاباتی

موثرترین شیوه های ارسال پیامک انتخاباتی

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 18 اردیبهشت 1400
دسته بندی: آموزشی

ارسال پیامک انتخاباتی یکی از موثرترین شیوه هایی است که کمپین های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات از آن برای اطلاع رسانی و جمع آوری رای بیشتر از عموم مردم استفاده می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بر اساس آمارها، در دوره‌ های قبلی انتخابات، به صورت میانگین بیشتر از  دویست میلیون پیامک در هر دوره ارسال گردیده است. بدون شک این عدد بیان گر تأثیر بسیار زیاد این شیوه تبلیغاتی است.

چرا ارسال پیامک انتخاباتی، موثرترین شیوه تبلیغات است؟

متقاعد کردن عموم مردم برای رای دادن به یک کاندید خاص، با چالش های بسیار زیادی روبرو است. تفاوتی ندارد که آن کاندید چقدر مشهور یا محبوب باشد در هر صورت برای متقاعد کردن مردم نیاز به استفاده از شیوه های موثر توسط کمپین های تبلیغاتی است که بتوانند در مدتی محدود برای کاندیدای مورد نظر رای جمع کند.

یکی از شیوه هایی موثری که کمپین های تبلیغاتی حرفه ای از ان استفاده می کنند، ارسال پیامک انتخاباتی است. به این ترتیب، آنها می توانند به طور مستقیم با مخاطبین ارتباط برقرار کرده و پیام کاندیدای مورد نظرشان را به آنها برسانند. 

مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، آن را به یکی از موثرترین شیوه های ارسال پیامک تبلیغاتی تبدیل کرده است:

  • امکان نوشتن متن دلخواه ( جهت مشاهده نمونه متن کلیک نمایید)
  • اطمینان از دیده شدن توسط مخاطبین
  • دسترسی داشتن به تعداد بسیار زیادی از مخاطبین به طور همزمان
  • امکان مشاهده حتی روی ساده ترین گوشی های همراه توسط مخاطب
  • عدم نیاز به اتصال اینترنت هنگام دریافت شدن توسط مخاطبین
  • امکان ارسال پیامک انتخاباتی به صورت هدفمند

هدف از ارسال پیامک انتخاباتی

کمپین های تبلیغاتی می توانند اهداف مختلفی را برای ارسال پیامک انتخاباتی دنبال کنند. اما معمولا اهداف زیر در شیوه های مختلف ارسال پیامک انتخاباتی مد نظر قرار می گیرد:

  •  یادآوری به عموم مردم یا به گروه خاصی از مخاطبین برای حاضر شدن پای صندوق های رای
  • دعوت از طرفداران برای شرکت در گردهمایی یا همایش در یک روز خاص
  • آشنا کردن عموم مردم با اهداف و پیام های نامزد انتخاباتی در متن پیامک
  • گرفتن عضو داوطلب برای کمپین تبلیغاتی

به طور کلی امارها، نشان می دهد مخاطبینی که پیامک انتخاباتی دریافت می کنند 1% بیشتر از سایرین در انتخابات شرکت کرده اند، شاید این رقم به نظر ناچیز برسد اما در نتیجه انتخابات تاثیر به سزایی دارد. به همین علت، کمپین های تبلیغاتی حرفه ای از موثرترین شیوه های ارسال پیامک انتخاباتی برای کاندید خود استفاده می کنند.

شیوه های ارسال پیامک انتخاباتی

شما در ارسال پیامک انتخاباتی به تعداد بسیار بالایی کاربر (به عنوان مثال بیشتر از ۵۰ هزار کاربر) پیامک ارسال می‌ کنید. این پیامک قادر است در سطوح حرفه ‌ای تر، برای گروه خاص و ویژه ای از کاربران ارسال گردد. به عنوان مثال:

شما به کمک هر یک از شیوه های بیان شده قادر خواهید بود که طیف گسترده‌ ای از کاربران را جهت ارسال پیامک انتخاباتی مورد هدف قرار دهید.

ارسال پیامک انتخاباتی طبق منطقه و کد پستی

از آنجا که کمپین های تبلیغاتی نمایندگان انتخابات ۱۴۰۰، مناطق متفاوت شهر خود را تفکیک نموده و در هر منطقه، برنامه‌های تبلیغاتی اجرا می نمایند، این قابلیت از سامانه ارسال پیامک انتخاباتی فرصت مناسبی است که اطلاعیه‌های خود را به صورت هدفمندتر به مخاطبانتان ارسال نمایند.

با این روش ارسال پیامک تبلیغاتی به عنوان یکی از موثرترین شیوه های تبلیغات قبل از انتخابات، شما به شهرهای بزرگ دارای کد پستی و همچنین کلیه شهرها و بخش های یک استان، دسترسی کامل خواهید داشت.

علاوه بر آن می توانید روی ارسال خود فیلتر شماره موبایل مورد نظرتان را نیز اعمال کنید و مخاطبین هدف تان را محدود نمایید.

ارسال پیامک گروهی، روشی موثر در ارسال پیامک انتخاباتی

از جمله شیوه های اصلی تبلیغات، ارسال پیامک گروهی است که در آنها می توان موارد مختلفی را به هواداران و همچنین اعضای کمپین اطلاع رسانی کرد از جمله:

  • اخبار ستاد
  • شعارها انتخاباتی
  • پیام ها و همچنین جلسات ستاد

فعالان اصناف مختلف، هدفمندی خلاقانه انتخاباتی

بعضی از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا ۱۴۰۰، به منظور ارسال پیامک انتخاباتی خود، نیاز به ارسال پیامک انتخاباتی به دسته ای خاص از مخاطبان طبق شغل آنها دارند.

در این شیوه ارسال پیامک، کاندیدای انتخابات، اهداف و برنامه های اصلاحی خود را به آن دسته از مشاغل اطلاع رسانی می کند. می توانید تصور کنید که شاغلین فعال در آن زمینه با مطالعه این پیامک، چه حس مثبتی خواهند داشت. به طور یقین هدفمندی‌ هایی به این روش به شما جهت کسب پیروزی در انتخابات، بیشتر از دیگران، کمک خواهد کرد.

جمع بندی

اگر کمپین های تبلیغاتی از موثرترین شیوه های ارسال پیامک تبلیغاتی که به آن اشاره شد، استفاده کنند مطمئنا نه تنها مشارکت عموم مردم در انتخابات بسیار بیشتر خواهد شد بلکه نتیجه اطلاع رسانی به تعداد بسیار زیادی از افراد، تاثیر مثبتی در رای آنها خواهد گذاشت. 

ارسال پیامک تبلیغاتی، موثرترین روش برای برقراری ارتباط با مردم است که علاوه بر اینکه پیام نامزد انتخاباتی را به طور مستقیم به آنها می رساند می تواند تاثیر به سزایی در جذب داوطلبین به کمپین های تبلیغاتی و حضور پرشور طرفداران در گردهمایی ها و روز انتخابات داشته باشد.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود