اس ام اس سریع
پیام رسان بلاگ اخبار و اطلاعیه ها بررسی علت تاخیر پیامک های انبوه و راهکار های آن

بررسی علت تاخیر پیامک های انبوه و راهکار های آن

نوشته ای از پیام رسان
انتشار در تاریخ 30 تیر 1401

امروزه در دنیای تکنولوژی سرعت حرف اول را می زند و اگر قصد دارید که از رقیبان خود جا نمانید باید به سرعت تصمیم بگیرید و آن را عملی کنید .

در بازاریابی پیامکی نیز ، ارسال پیامک های انبوه و رسیدن آن به دست مخاطبان در سریع ترین زمان ممکن و بدون تاخیر بسیار حائز اهمیت می باشد .

اگر برای شما هم پیش آمده که در زمانی که باید پیامک ضروری در زمان مقرر دریافت کنید پیامک برای شما دیر ارسال می شود دلایل مختلفی برای تاخیر ارسال و دریافت پیامک وجود دارد که در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علت تاخیر در ارسال پیامک بپردازیم.

مثلا فرض کنید کاربر شما موقع ثبت نام در سایت شما منتظر دریافت کد تایید است ، اما پیامک حاوی کد تاید پس از 5 دقیقه به دست آن برسد . احتمالا آن فرد قبل از رسیدن پیامک و پس از گذشت 1 الی 2 دقیقه از ثبت نام منصرف می شود.

در مورد دوم هم ممکن است شما قصد لغو جلسه یا کنفرانسی را داشته باشید و بخواهید پیامک اطلاع رسانی برای اعضای همایش بفرستید . تصور کنید که پیامک شما دیر تر و با تاخیر زیادی به دست آن ها برسد و آن ها به علت دیر آمدن پیامک بدون اطلاع خودشان را به محل برگزاری کنفرانس برسانند .

بیشتر بخوانید : انواع روش های تبلیغات کنفرانس

این موقعیت را نیز تصور کنید که شما پس از خرید پیامک های لازم و تهیه متن پیامک و استراتژی تبلیغاتی پیامک های انبوه خود را ارسال کنید اما پس از گذشت زمان از آن هیچ پیامکی ارسال نشود . در این صورت به علت دیر رسیدن پیامک با پشتیبانی پنل اس ام اس خود تماس گرفته و علت تاخیر در ارسال پیامک را سوال می پرسید .

پنل اس ام اس هم به شما پاسخ می دهد که علت تاخیر در دریافت پیامک از سمت اپراتور هاست و شما را به صبر و شکیبایی دعوت می کند .

حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا این امکان وجود ندارد که شما نیز از این تاخیر ها وسرعت پیامک ها باخبر شوید ؟؟

این ها مواردی هستند که با بی توجهی به مسائل خرد اما مهمی از قبیل سرعت ارسال پیامک و تاخیر ارسال پیامک می تواند آسیب به برند و هویت شما بزند .

سامانه پیامکی پیام رسان اکنون با ارائه یک امکان جدید شما را از تاخیر زمان ارسال پیامک باخبر می کند .

شما در قسمت پیشخوان پنل اس ام اس خودتان می توانید سرعت ارسال پیامک ها را مشاهده کنید و اگر دچار تاخیر شده باشند از آن ها آگاه شوید .

با استفاده از این آمار می توانید تصمیم درستی در ارسال پیام کوتاه بگیرید و بدون تاخیر و تعلل پیامک انبوه ارسال کنید .

اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا ارسال پیامک تبلیغاتی در پیام رسان ممکن است دچار تاخیر شود ؟ و اینکه آیا سامانه های پیامکی دیگر نیز تاخیر ارسال پیامک دارند ؟ یا اصلا چرا پیامک دیر ارسال می شود؟

در جواب اینکه چرا اس ام اس دیر ارسال می شود باید به شما بگوییم که دیر رسیدن پیامک به گوشی افراد از طریق ارسال انبوه یک امر عادی است و در همه ی سامانه های پیامکی وجود دارد .

علت این تاخیر هم ترافیکی است که از سوی اپراتور های 5000 ، 3000 ، 2000 و … پیش می آید . چرا که سامانه پیامکی پیام رسان به عنوان نماینده این اپراتور ها می باشد و پیامک شما از طریق این پیش شماره ها ارسال می شود .

شرکت های اپراتوری با توجه به زیرساخت و منابعی که دارند ممکن است دچار ترافیک شوند و قابلیت ارسال پیامک انبوه بیش از یک تعداد مشخص را نداشته باشند .

مثلا اگر N میلیون پیامک از اپراتور 5000 همزمان ارسال شوند ممکن است این اپراتور دچار تاخیر شود .

این تاخیر ها و دیر رسیدن پیامک در تمامی اپراتور ها وجود دارد . اما در سامانه پیامکی پیام رسان با استفاده از این ابزار تست سرعت اپراتور می توانید قبل از ارسال اس ام اس از تاخیر اپراتور مطلع شوید و با یک تصمیم درست و انتخاب اپراتور سریع تر ، پیامک خود را بالافاصله ارسال نمایید .

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

برای ارسال پیامک با سرعت بالا به چکار کنیم ؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد ، نمی توان از تاخیر پیامک در اپراتور ها جلوگیری کرد . بهترین راهکار این است که بتوانید با رعایت این نکات یک ارسال پیامک انبوه سریع داشته باشید .

انتخاب اپراتور با سرعت بالا

جهت ارسال پیامک های تبلیغاتی و انبوه ، اپراتور های پیامکی زیادی وجود دارند که خطوط اختصاصی پیامک را ارئه می کنند . از قبیل : 5000 ، 3000 ، 2000 ، 1000 ، 9999 ، 9000 و …

همواره پیشنهاد می کنیم که اگر استراتژی های بلند مدت جهت اس ام اس مارکتینگ دارید ، از چند خطوط اختصاصی در پنل خود استفاده کنید .

شما پس از ثبت نام، صاحب یک پنل اس ام اس رایگان به همراه خط اختصاصی هدیه می شوید . ولی می توانید جهت خرید خط اختصاصی مورد نیز نیز اقدام کنید .

اگر خطوط اختصاصی با پیش شماره های مختلفی دارید ، حتما قبل از ارسال یه پیشخوان پنل کاربری خود رجوع کرده و به آمار تست سرعت و تاخیر اپراتور ها دقت بفرمایید .

همچنین در هنگام ارسال نیز ، پیام رسان شما را از تاخیر اپراتور آگاه می کند  .

زمان مناسب ارسال پیامک

اگر پیامک تبلیغاتی شما مربوط به یک زمان  ساعت خاصی نمیشود و برای ارسال آن اجباری وجود ندارد ، می توانید آن را به صورت زمان بندی شده ارسال کنید .

این نکته برای کسانی که خطوط اختصاصی متعدد ندارند مناسب است . یعنی اگر در آن زمان اپراتور 300 شما تاخیری داشته باشد شما می توانید کمی صبر کنید که این تاخیر برطرف شود و سپس پیامک های خود را ارسال کنید .

در نتیجه پیشنهاد  میکنیم که اگر می خواهید درگیر تاخیر در ارسال پیامک هایتان نشوید ، در زمان های طلایی ارسال پیامک ، اس ام اس ارسال نکنید .

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 62

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از پیام رسان

پیام رسان

مشتری همیشگی ما خواهید شد . قول میدهیم ! در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید به افراد مورد نظر خود پیامک متنی و پیام صوتی ارسال کنید. با ثبت نام پنل رایگان پیام رسان، انواع امکانات جهت ارسال پیامک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارسال کامنت

4 کامنت

  1. سوسن حبیبی

    17 مرداد 1402

    سلام امکان داره اگر به هر دلیلی پیامک با تاخیر ارسال بشه قبل از ارسال پیامک از شارژ اعتبار پنل پیامکی کم بشه ؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      21 مرداد 1402

      سلام اگر پیامک به دست مخاطب نرسه ، اعتبار کسر شده خود به خود به پنل پیامکی بر می گرده .

  2. ایلین نظری

    17 مرداد 1402

    با عرض سلام و خسته نباشید ممنون از مقاله کامل و جامعی که درباره تاخیر ارسال پیامک ارائه دادین بسیاری کاربردی بود

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      21 مرداد 1402

      سلام ممنون از شما خوشحالیم که براتون مفید بوده

ثبت نام ورود