جذابیت در پیامک
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) در پیامک های خود جذاب باشیم

در پیامک های خود جذاب باشیم

نوشته ای از مهدی نامور
انتشار در تاریخ 10 مهر 1400

متن پیامک تبلیغاتی شما با دریافت بازخورد از آنچه که ارسال کردید رابطه ی کاملا مستقیمی دارد!

متون پیامکی که به لحاظ محتوایی غنی نیستند و راه های ارتباطی مناسبی، چه به لحاظ تکنیکی و چه به لحاظ روانی، با افراد برقرار نمیکنند، نمیتوانند تجربه ی بازدهی مناسبی را به دنبال داشته باشند.

هر متن نگارش شده ای که به قصد تاثیر گذاری در افراد و گرفتن بازخورد مناسب به رشته تحریر در می آید میبایستی از الگو ها و قواعدی پیروی کرده که بتواند میزان تاثیرگذاری بر ذهن و قلب افراد را دو چندان کند؛ در ادامه به چند مورد از مواردی اشاره خواهیم کرد که میتواند تاثیر بسزایی در نگارش متون تبلیغاتی و اطلاع رسانی شما داشته باشد که یقینا تجربه ی پیامکی دلپذیری را به دنبال خواهد داشت.

کوتاه نویسی

در پیامک های خود جذاب باشیم

کوتاه نویسی هنر است و یکی از راه‌های آن حذف واژه‌های اضافی است، خاصیت یک نگارش متعالی در این است که با کم‌ترین واژه بیش‌ترین مفاهیم ارائه شود، به گونه‌ای که حتی اگر یک واژه از متن پیامک کسر گردد؛ خللی در معنای آن پدید آید. پیامک تبلیغاتی را باید با جمله های کوتاه و رسا به صورتی نوشت که قابل فهم و درک باشد. تحقیقات نشان می دهد که درک مفاهیم هر جمله با تعداد واژه های آن، رابطه معکوس دارد.

چرا باید کوتاه بنویسیم؟

الف)دنیای ما، دنیای سرعت است از طرفی رقابت رسانه ای هم زیاد است. و البته مخاطب نه وقت دارد و نه حوصله که برای نوشته های طولانی ما وقت زیاد بگذارد، بلکه باید در حداقل زمان بیشترین اطلاعات را با جملات رسا منتقل کرد.

ب)تبلیغی که با جمله ها و بندهای کوتاه نوشته شود، متن  را زیبا می سازد و خواننده را نیز خسته نمی کند.

ج) تبلیغ ممکن است حتی بعد از  تایپ و حروف چینی احتیاج به اصلاح داشته باشد. تبلیغاتی را که با جملات کوتاه تری نوشته شده باشند، آسانتر تصحیح  می شوند.

کسب و کار داری و میخوای تبلیغات پیامکی انبوه داشته باشی؟!

ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا دریافت گزارش پیامک های ارسال شده بانک شماره موبایل جامع ، به روز و تفکیک شده انواع ارسال منطقه ای، مشاغل، زنده و ... وب سرویس پیامکی رایگان با قابلیت پترن

راه های ارتباطی

ارسال پیامک تبلیغاتی با وجود لینک سایت و یا آدرس شبکه های اجتماعی کسب و کار شما، میتواند به میزان قابل توجهی بر بازدهی پیامک های ارسالی شما بیافزاید.

فرض کنید صاحب یک کسب و کار هستید (از کسب و کار خانگی گرفته تا کسب و کار هایی در سطح بسیار وسیع تر)، میتوانید با اشتراک گذاری آدرس وب سایت و یا آدرس فروشگاه اینترنتی خود در صفحات مجازی میزان بازدید از صفحات مجازی فروشگاهتان را افزایش دهید.

برای مثال بعد از یک متن جذاب و ترغیب کننده ی تبلیغاتی آدرس اینستاگرام فروشگاه خود را به حالت لینک در قالب پیامک در سطح شهر، استان و یا کشور ارسال کنید.


چرا به ارسال پیامکی لینک تبلیغاتی نیازداریم؟

الف)تبلیغات در فضای مجازی علی رغم کارایی، سرعت، خلاقیت و کیفیت دارای محدودیت های نامشهودیست که در ادامه باهم بررسی میکنیم.

زمانی که تبلیغات در فضای مجازی تنها روش و استراتژی تبلیغاتی شما باشد یقینا در راهبرد های تعیین شده خلاء هایی به وجود خواهد آمد زیرا جامعه ی آماری قابل توجهی را از دست خواهید داد.

برای مثال تبلیغاتی که در دنیای مجازی به صورت دوره ای در قالب history و یا پست های موقت و … ارسال میشوند کسانی که در لحظه ی مقرر  آنلاین نبوده اند، تبلیغات شما را از دست خواهند داد در صورتی که در ارسال پیامکی لینک تبلیغاتی شما میتوانید تبلیغ و آدرس فروشگاه اینترنتی خودتان را به تمامی افراد(آنلاین و آفلاین) ارسال کرده و بابت کسانی که ارسال آدرس فروشگاه شما به آنها ناموفق بوده اعتبار به پنل اس ام اس شما برگشت داده خواهد شد!

بدون نیاز به هزینه های گزاف تبلیغات در صفحات و دنیای مجازی میتوان به راحتی و با هزینه های پایین تر و البته کارایی بیشتر آدرس فضای مجازی فروشگاه خود را به تمامی هموطنان ارسال کرد و از محدودیتی های تبلیغات در دنیای مجازی محفوظ ماند.

ب)با بالا رفتن میزان بازدید از سایت میتوانید از راه پذیرش تبلیغات درآمد زایی کنید!

هر چقدر میزان بازدید از سایت و یا یک صفحه مجازی بالاتر رود به مراتب درخواست برای تبلیغات در آن افزایش خواهد یافت، بدین ترتیب میتوانید با ارسال پیامکی لینک صفحات مجازی خود، میزان بازدید سایت را افزایش داده و از طریق پذیرش آگهی تبلیغاتی، درآمد زایی کنید.

نوآوری در متن پیامک

فقط یک چیز نامطلوب‌تر از تقلید کردن در تبلیغات و بازاریابی وجود دارد و آن هم تقلید از رقیب پیشتاز بازار است. منطق این کار چنین است که:

«چون آن‌ها پیشتاز بازار هستند پس کاری که می‌کنند درست است. بنابراین ما هم همان کار را می‌کنیم تا موفق شویم!»

اگر تبلیغ شما از نظر لحن، روش و محتوا کاملا مشابه تبلیغ پیشتاز بازار باشد، از آنجایی که پیشتاز از قبل «مالک» آن نوع تبلیغات در ذهن مشتری بوده است احتمال دارد مشتریان تبلیغ شما را به تبلیغ پیشتاز نسبت دهند نه شما!

حتی اگر بر گروهی خاص متمرکز شوید، ممکن است اعضای آن گروه، آگهی شما را با لوگوی رقیب «به یاد بیاورند» که در نتیجه پول‌های خود را صرف تبلیغ برای رقیب کرده‌اید.

امروزه تنها راه مورد توجه قرار گرفتن، متفاوت بودن، غیر منتظره بودن و برجسته بودن است. از این رو بهترین استراتژی، تا آن جا که ممکن است متفاوت کردن تبلیغ خود با تبلیغات رقیبان است. باید جایگاه خود را در ذهن مشتری حک کنید و مالک آن جایگاه شوید.

تداوم ارسال

یک کسب و کار خوب و یک برند موفق لازم است همواره و به شکل های مختلف و با شیوه های متفاوت و با حجم تبلیغاتی کم و زیاد به اثرگذاری روی ذهن مشتری معطوف باشد تا نتیجه اش دیده شود. باید بدانید به محض این که شما تبلیغاتتان را متوقف کنید، محصولتان رو به فراموشی می رود. در برخی تحقیقات علمی این نتیجه حاصل شده که برای یک محصول خارجی، در زمان انجام تبلیغات، میزان یادآوری آن توسط مخاطبین، ۶۳ درصد بوده، یک ماه پس از پایان تبلیغات، به ۳۲ درصد کاهش یافته و چهار ماه پس از پایان تبلیغات، تنها به ۱۰ درصد رسیده و میزان یادآوری آن محصول، یک سال بعد از آخرین تبلیغ، به ۴ درصد کاهش یافته است!

معجزه ی تداوم در تبلیغات یکی از استراتژی هاییست که اکثر مدیران و کارفرمایان از آن غافل میشوند،باید به این نکته توجه کنید که پیامک انبوه در طول زمان و تداوم ارسال، تکرار و دیده میشوند

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای : 1

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از مهدی نامور

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود