پیامک موثر
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) ارتباط موثر با مشتریان از طریق ارسال پیامک

ارتباط موثر با مشتریان از طریق ارسال پیامک

نوشته ای از کیمیا خوشبین
انتشار در تاریخ 22 اردیبهشت 1400

امروزه با افزایش تنوع کسب و کارها و رقبا برای داشتن یک مجموعه موفق و پر درآمد نحوه تبلیغات و بازاریابی و حفظ ارتباط با مشتریان بسیار اهمیت دارد. برای در تعامل بودن با مشتریان از روش های مختلفی می توان استفاده نمود اما یکی از راحت ترین و پر بازده ترین آن ها ارسال پیامک انبوه است. این روش به دلیل پر بازده و کم هزینه بودن نسبت به سایر روش های ارتباطی و تبلیغاتی دارای طرفداران بسیاری است. اگر می خواهید با نحوه ارتباط با مشتریان از طریق ارسال پیامک بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

ارسال پیامک هدفمند

ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند یک از بهترین روش ها جهت برقراری ارتباط موثر با مشتریان است. البته می توان از ایمیل و تماس تلفنی نیز به این منظور استفاده نمود. اما متاسفانه در ایران بخش قابل توجهی از ایمیل های تبلیغاتی هرگز توسط دریافت کنندگان باز نخواهد شد و تماس تلفنی نیز نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد.

به طور کلی این دو روش نسبت به هزینه ای که دارند دارای کارایی خیلی پایینی می باشند، این در حالی است که استفاده از سامانه پیامکی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

پیامک هدفمند چیست؟

منظور از پیامک هدفمند این است که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی خود به مناسبت های مختلف را به افرادی ارسال می کنید که خود آن ها شماره شان را در اختیار شما قرارداه اند و به اصطلاح تمایل دارند که این پیام ها را دریافت کنند. از این رو شما می توانید از مشتریان خود بخواهید که شماره تماس خود را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید محصولات جدید، تغییرات، تخفیف ها و جشنواره، مناسب های مختلف را به آن ها یاد آوری کنید و ارتباط تاثیر گذاری با آن ها برقرار نمایید. تنوع سامانه پیامکی که می توانید به این منظور از آن استفاده نمایید بالا است که با در نظر گرفتن ویژگی های آن و شرایط کاری خود می توانید بهترین سامانه پیامکی را انتخاب نمایید. با افزایش تعداد پیام های تبلیغاتی برخی از کاربران آن ها را مسدود کرده اند و دریافت کننده این پیام ها نیستند که می تواند بازدهی کار شما را تا حدودی کاهش دهد. اما برخی سامانه های پیامکی به نحوی طراحی شده اند که حتی پیامک ها را به دست این افراد می رسانند در نتیجه بیشتر دیده خواهید شد.

چه کسب و کارهایی می توانند از سامانه پیامکی استفاده کنند؟

استفاده از سامانه پیامک برای تمامی کسب و کارها امکان پذیر است و بر اساس میزان تقاضا و خدماتی که دارند می توانند از مزایای این سامانه ها بهره مند شوند. پیامک های تبلیغاتی می توانند ابزار بسیار موثری برای ارتباط با مشتریان باشند، البته این روش نیز دارای فنون و تکنیک هایی است که با رعایت آن ها می توان بهترین نتیجه ممکن را دریافت نمود. از جمله اصولی که باید در ارسال پیامک به آن توجه نمود می توان به ارتباط، زمان بندی و اقدام به عمل اشاره کرد.

هدف پیامک تبلیغاتی چیست؟

در روش بازاریابی پیامکی هدف اصلی دیده شدن بیشتر توسط مخاطبان و مشتریان نیست بلکه از این روش به منظور حفظ ارتباط با مشتریان استفاده می کنند. بنابراین متنی که در این پیامک ها استفاده می شود بسیار اهمیت دارد و باید مفید و ارزشمند باشد.

برای داشتن ارتباط پیامکی موثر از چه کلماتی باید استفاده نمود؟

در ارسال پیامک تبلیغاتی کلماتی که استفاده می شوند بسیار اهمیت دارند زیرا تاثیر بسزایی بر روی کاربران دارند. بنابراین در انتخاب کلمات باید توجه ویژه ای نمود و مناسب ترین کلمات را انتخاب کرد. از برترین کلمات تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • انحصاری

انحصاری از کلمات تبلیغاتی است که تاثیر گذاری بسیاری دارد، زیرا تمامی مخاطبان در جستجو مجموعه ها و گروه هایی هستند که خدمات متمایز و انحصاری را ارائه دهند.

  • رایگان

عباراتی مانند رایگان هر چند که خیلی مورد استفاده قرار می گیرد اما همچنان می تواند نظر کاربران را به خود جلب نماید و مورد پسند آن ها است.

  • ساده

در زندگی دشوار و پر مشغله امروزی تمامی کاربران به دنبال آسان ترین و ساده ترین روش ها وراهکار ها هستند و هنگامی که شما در تبلیغات خود از واژه ساده استفاده می کنید بیشتر جذب خواهند شد.

  • تضمینی

کالا ها و اجناس بسیاری وجود دارند که تقلبی هستند اما اگر شما در معرفی محصولات و خدمات خود از واژه تضمینی استفاده نمایید می توانید به آن ها اطمینان دهید که خدمات مناسبی را دریافت می کنند.

یک متن پیامکی تاثیر گذار چه ویژگی هایی دارد؟

متن پیامک تبلیغاتی باید به نحوی باشد که در عین کوتاهی بسیار تاثیر گذار و مخاطب پسند باشد. از جمله ویژگی های یک متن مناسب می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • متنی ساده و صمیمی انتخاب نمایید

یک قانون مهم در بازاریابی با سامانه پیامکی وجود دارد که سادگی و کوتاه بودن محتوا آن است. بنابراین متن انتخابی شما باید ساده، منحصر به فرد و کوتاه باشد.

  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب در ابتدای متن

چندین کلمه کلیدی اول پیامک بسیار مهم هستند، زیرا به شدت کاربران را تحت تاثیر قرار می دهند. از این رو بهتر است که از کلمات کلیدی مناسب استفاده نمایید.

  • توجه به اندازه متن پیامک تبلیغاتی

در ارسال پیامک اندازه متن و تعداد کلمات نیز خیلی اهمیت دارد. معمولا پیامکی های تبلیغاتی جذاب و تاثیر گذار در صورتی که فارسی باشند 70 کاراکتر و اگر لاتین باشند 160 کاراکتر هستند.

  • پایان متن پیامک تبلیغاتی

در صورتی که مخاطبان تا پایان پیامک شما را مطالعه کرده باشند، به این معنی است که شما توانسته اید موفق شوید و بازدهی فوق العاده ای دریافت خواهید کرد. بنابراین بهتر است که در پایان یک راه ارتباطی ساده میان خود و مخاطبان تان بنویسید که بتوانند با شما در ارتباط باشند.

استفاده از روش بازاریابی پیامکی دارای چه مزایایی است؟

تبلیغات اس ام اسی و استفاده از این روش مزایای بسیاری برای کسب و کارها دارد و می تواند تحولات اساسی در پیشرفت و موفقیت آن ها ایجاد نماید. از جمله مهم ترین مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • می توانید اطمینان حاصل نمایید که 95 درصد پیامک های ارسالی شما خوانده می شود.
  • در لحظه و کوتاه ترین زمان ممکن می توانید پیام را به دست مخاطبین برسانید.
  • این روش بسیار ساده است.
  • مشتریان نسبت به پیامک های تبلیغاتی که دریافت می کنند واکنش بهتری خواهند داشت.
  • مخاطبان می توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از کیمیا خوشبین

کیمیا خوشبین

کیمیا یا ته تغاری شرکت ، کارشناسی رشته ی حسابداری داره و عاشق رشته تحصیلیش هست و بخاطر همین برای گرفتن مدرک ارشد داره تلاش میکنه. کیمیا عاشق بازارهای مالیه و همیشه سعی کرده با همه بازارهای مالی آشنا بشه و این یکی از تفریحاتش محسوب میشه. بخاطر انرژی بالایی که داره همیشه خنده رو به لب بقیه میاره و به همین دلیل بین همه همکاران شرکت محبوب هس

ارسال کامنت

ثبت نام ورود