تبلیغ اسمس
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) چطور از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی مشتری جذب کنیم؟

چطور از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی مشتری جذب کنیم؟

نوشته ای از مهدی نامور
انتشار در تاریخ 5 تیر 1400

می دانید که تبلیغات یک اقدام موقت نیست و باید به صورت پیوسته انجام شده و به موازات گسترش کسب و کار شما، بهینه سازی و تکرار یابد. با اینکه راهکارهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد؛ باید به این مسئله توجه داشته باشید که گران قیمت بودن یک روش، ارتباط چندانی با تاثیرگذاری بیشتر آن ندارد.

با وجود اینکه بازاریابی و جذب مشتری به طور کلی امری بسیار زمان بر و پرهزینه است؛ استفاده از سامانه پیامک این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده که با هزینه ای بسیار پایین و منطقی، تبلیغات موثرتری داشته باشند و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنند.

یکی از اساسی ترین مسائلی که کسب و کارها با آن مواجه هستند، ماندگاری مشتری است. بدین معنا که بازاریاب ها با بهره گیری از روش های تبلیغاتی متنوع خود، موفق به جذب مشتریان جدید می شوند.

اما پس از مدتی ارتباط میان آنها قطع می شود. بنابرین برای اینکه بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید، باید از راهکاری استفاده کنید تا با آنها به صورت مداوم تعامل داشته باشید. در چنین مواردی ارسال پیامک تبلیغاتی ، راه حلی کم هزینه و به شدت موثر برای جلوگیری از ریزش مشتریان است. طبق آمار به دست آمده، حدود 98 درصد مخاطبان پیامک تبلیغاتی به محتوای آن توجه می کنند که نشان دهنده اهمیت بالا و کاربردی بودن این روش است.

اکنون شاید در ذهن شما این سوال شکل بگیرد که چگونه می توان با استفاده از سامانه پیامک، مشتری ها را به طور مجدد جذب نمود؟ در ادامه به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی چیست؟

دیگر نیازی به گفتن ندارد که امروزه همه افراد حداقل از یک تلفن همراه استفاده می کنند. حتی اگر همگی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دسترسی نداشته باشند؛ می توانید با ارسال پیامک آنها را از کالاها و یا خدمات خود آگاه کنید.

به بیان دیگر، تعداد مشتری هایی که از طریق سامانه پیامک به کسب و کار شما جذب می شوند؛ به طرز چشمگیری بیشتر از افرادی است که با بی هدفی در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند.

یکی از دلایل برتری بازاریابی پیامکی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی، این است که ارتباط شما با مشتری به طور مستقیم صورت می پذیرد. به عنوان مثال، ممکن است تبلیغاتی که در مجله ها و یا تلویزیون انجام می دهید؛ بازخورد چندانی نداشته باشد. زیرا شاید تمام مخاطبان شما به آن مجلات دسترسی نداشته یا هنگام پخش آگهی شما در حال تماشای تلویزیون نباشند.

اما از آن جهت که افراد در طول روز بارها تلفن همراه خود را چک می کنند؛ پیام انبوه تبلیغاتی شما به سادگی در برابر چشم آنها ظاهر می شود. به این ترتیب می توانید با روشی بسیار راحت تر و مقرون به صرفه، نظر مردم را به سوی کسب و کار خود جلب کنید.

اگر بدانید مشتری های شما چه چیزهایی را دوست دارند، کارتان خیلی راحت تر می شود. شناسایی نقاط ضعف و قوت، به شما در مسیر پیشرفت و توسعه کسب و کارتان بسیار کمک خواهد کرد. سامانه ارسال پیامک این امکان را فراهم آورده تا بتوانید با مخاطبان خود به صورت دو طرفه تعامل داشته باشید و از آنها بخواهید با شرکت در نظرسنجی ها، به مهم ترین پرسش ها در رابطه با کسب و کارتان پاسخ دهند.

چگونه پیامک تبلیغاتی بنویسیم؟

بازاریاب ها جهت اثربخشی تبلیغات خود، باید بتوانند متن های جذاب و قانع کننده ای را به تحریر درآورده و برای مشتریان خود ارسال کنند. در ادامه نکاتی را به شما گوشزد می کنیم که برای ایجاد یک پیامک تبلیغاتی جذاب به آنها نیاز خواهید داشت.

1. پیامتان را شخصی سازی نمائید.

شخصی سازی پیام روشی قابل اطمینان برای برای تولید یک متن تبلیغاتی است. بازاریاب ها باید برای نوشتن پیام ها، ابتدا جمعیت شناسی مخاطبان خود را در نظر بگیرند. به عنوان مثال، کسب و کارها باید آگاه باشند که مشتریان آنها در چه رنج سنی به سر می برند یا چه جنسیت و شغلی دارند.

همچنین بسیار مهم است که در تدوین پیامک ها، معیارهای مختلف بازاریابی نیز لحاظ شوند. به این ترتیب، یک کسب وکار قادر است با ارسال پیامک های هدفمند، بیشترین جذب مشتری را از میان گیرندگان داشته باشد.

2. حرفه ای عمل کنید

هنگامی که می خواهید با مشتریان خود از طریق پیام کوتاه ارتباط بر قرار کنید؛ بهتر است استفاده از شکلک ها، اختصارات و زبان عامیانه را کنار بگذارید. پیشنهاد می کنیم برای تولید یک پیامک تبلیغاتی حرفه ای و جذاب، نکات زیر را در متن خود لحاظ کنید.

  • پیام شما به هیچ وجه نباید خالی از احساس بوده و بهتر است در مخاطب ایجاد شور و هیجان کند.
  • لحنی را به کار بگیرید که با سبک و هویت برند شما بیشترین سازگاری را داشته باشد.
  • تنها در صورتی از شکلک در متن پیام خود استفاده کنید که ارزش معناداری به آن اضافه کند.
  • در صورت لزوم تنها یک بار از علامت تعجب و سوال بهره بگیرید و از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنید.

3. دقیق باشید

بازاریاب ها پیش از هر چیز، باید از این موضوع اطمینان حاصل کنند که متن تبلیغاتی آنها می تواند پیام مورد نظرشان را به خوبی به مخاطبان انتقال دهد. برای مثال، اگر یک برند تجاری قصد دارد افراد را به خرید محصولات خود ترغیب کند؛ باید در متن پیام ارسالی، زمان شروع و پایان فروش را به طور دقیق ذکر کند. علاوه بر این، باید کالاهایی را که برای فروش قرار گرفته اند، برای مشتری مشخص کنند. به کار بردن عبارات کلی، می تواند بسیار گیج کننده باشد. مثلا به جای جمله «از تخفیفات بهره مند شوید» می توانید چنین بگویید که «تخفیف بیست درصدی ما را برای تمام کیف های چرم از دست ندهید». مهم ترین نکته این است که هر چه اطلاعات خاص تری بدهید، تاثیر بیشتری بر مخاطب خود خواهید گذاشت.

4. پیشنهادهای شگفت انگیز با محدودیت زمانی ارائه کنید

برای مشتری های خود یک پیشنهاد وسوسه انگیز ارسال کنید که نتوانند در برابر آن مقاومت کنند. اگر می خواهید افرادی را جذب کنید که قبلا از شما خرید کرده اند؛ توجه داشته باشید که پیشنهاد شما برای آنها تکراری نباشد تا بی تاثیر جلوه نکند.

 حتما برای پیشنهادهای تان محدودیت زمانی در نظر بگیرید. زیرا برای دوباره برگرداندن این مشتریان، ارسال یک پیشنهاد ساده کفایت نخواهد کرد. استفاده از تخفیف های مناسبتی و فروش ویژه هم می تواند بسیار برای تبلیغات شما مفید واقع شود.

فرستادن کد تخفیف مهلت دار از طریق اس ام اس تبلیغاتی نیز، یکی از آسان ترین روش ها برای جلب نظر مشتریان است. چراکه همه مردم ترجیح می دهند کالای مطلوب خود را با قیمت ارزان تری خریداری کنند. به این ترتیب عرضه تخفیف می تواند یک مشوق عالی برای مشتریان باشد تا به کسب و کار شما مراجعه کنند.

5. از ارسال پیامک طولانی خودداری کنید

هنگام نوشتن یک اس ام اس تبلیغاتی، بهتر است متن آن تا جای ممکن کوتاه باشد تا یک راست به اصل مطلب اشاره کند. در نظر داشته باشید که تعداد کلمات پیامک شما، باید در حد 160 کاراکتر باشد، نه بیشتر.

گرچه تحقق بخشیدن به این امر، می تواند بسیار سخت باشد. به همین دلیل، به چند نکته کوچک اما کاربردی اشاره می کنیم که با بهره گیری از آنها خواهید توانست یک متن تبلیغاتی کوتاه و تاثیرگذار تولید کنید.

هرگز حاشیه بافی نکنید. اکثر افراد حوصله خواندن متن های طولانی و خسته کننده را ندارند. پس پیام اصلی خود را به صورت واضح مشخص کنید. برای مطرح نمودن نکات جانبی، بهتر است به جای توضیح دقیق آن مشتری را از طریق لینک به وبسایت خود ارجاع دهید تا در رابطه با کالا یا خدماتی که عرضه می کنید، به اطلاعات بیشتری دست پیدا کند.

چگونه پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

اگر مایل هستید تا تبلیغات خود را از طریق سامانه پیامکی انجام دهید؛ تنها کافی است در سامانه پیامکی ثبت نام کنید و پس از شارژ نمودن آن، پیام های خود را به صورت انبوه برای مشتریان ارسال کنید. دسترسی به یک خط تبلیغاتی بسیار راحت است. شما می توانید با یک جست و جوی ساده در گوگل، به گزینه های زیادی دست پیدا کنید.

این سامانه ها، فهرستی از شماره تلفن افراد مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که بانک شماره نام داشته و بر اساس محل سکونت، شغل، سن، جنسیت و موارد دیگر تفکیک شده است. این جداسازی به کسب و کارها کمک می کند تا پیامک های تبلیغاتی خود را به صورت اختصاصی و هدفمند ارسال کنند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 3.7 / 5. تعداد رای : 7

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از مهدی نامور

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود