ایده های بازاریابی از طریق اس ام اس انبوه
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) ایده های بازاریابی از طریق اس ام اس انبوه

ایده های بازاریابی از طریق اس ام اس انبوه

نوشته ای از سوگند عبدالله زاده
انتشار در تاریخ 1 مهر 1399

ارسال پیامک تبلیغاتی برای کسب و کارهای جدید و نوپا می تواند تأثیر چشمگیری بر روی روند بازاریابی این مشاغل بگذارد. وجود یک روش تبلیغاتی منعطف برای مشاغل تازه تأسیس می تواند راهکار مناسبی برای جذب مشتری و ورود به بازار رقابت باشد. بازاریابی با استفاده از پیامک تبلیغاتی قابلیت تبلیغات در وسعت دلخواه را با توجه به بودجه ی تبلیغات به کسب و کارها می دهد. به دلیل هزینه های زیاد سرمایه گذاری برای شروع هر کسب و کاری، معمولاً بودجه های تبلیغاتی تا زمان رسیدن به یک در آمد ثابت محدود می شوند. در نتیجه استفاده از یک روش تبلیغاتی کم هزینه برای این دسته از شغل ها دارای اهمیت بسیار زیادی است.

بازاریابی پیامکی

یکی از روش های جذب مشتری که با استفاده از ارسال اس ام اس انبوه صورت می گیرد، این روزها تحت عنوان بازاریابی پیامکی شناخته می شود. با توجه به آمارهای ارائه شده از طرف پنل پیامک مخابرات، 98% پیامک ها توسط مخاطبان خوانده می شوند و نتیجه ی این بازدهی زیاد، فراهم شدن یک راهکار مناسب و کم هزینه برای بازاریابی و جذب مشتری است. 

سامانه پیامک پیام رسان، امکانات مختلفی را برای بهره بردن از این راهکار ارزان تبلیغاتی برای کاربران در نظر گرفته است. استفاده از این امکانات در کنار یک استراتژِی تبلیغاتی خوب برای مشاغل تازه تأسیس می تواند برگ برنده در بازار رقابت به منظور جذب مشتریان جدید باشد.

خبرنامه پیامکی

یکی از استفاده های مفیدی که می توان از اس ام اس انبوه داشت، راه اندازی سیستم خبرنامه پیامکی است. به این صورت که اخبار و اطلاعات مفید از قبیل معرفی جشنواره های تخفیفی، کالاهای جدید و خدمات متفاوت خود را از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی به اطلاع مخاطبان و مشتریان خود بگذارید.

البته برای تحقق این امر نیاز به رعایت برخی اصول است. در درجه ی اول باید سعی کنید محتوای پیامک تبلیغاتی ارسالی شما بیشترین جذابیت را داشته باشد و یا به جذاب ترین شکل مطرح گردد. از ارسال بیش از حد اس ام اس خودداری کنید. همچنین سعی کنید شماره های مشتریان را به صورت مستقیم از آنها بگیرید و از با اجازه ی خودشان در لیست مخاطبان خبرنامه پیامکی قرار دهید. علاوه بر آن امکان غیرفعال کردن خبرنامه را نیز برای مخاطبانتان در نظر بگیرید.

جذب فالوور از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی

امروزه بیشتر کسب و کارها، در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فعال هستند. یکی از راه های خوب جذب فالوور استفاده از سامانه پیامک و ارسال لینک مورد نظر برای مخاطبان است. انتخاب یک پست با محتوای مناسب و انتشار لینک آن از طریق پیامک، می تواند نتیجه ی بسیار خوبی در مسیر جذب مخاطب و فعالیت اجتماعی کسب و کارها داشته باشد. همچنین باید دقت داشته باشید که هنگام ارسال لینک از طریق اس ام اس انبوه، متن شما باید کوتاه و متناسب با محتوای شبکه های اجتماعی تان باشد، تا هم مخاطب به راحتی متوجه لینک گردد.

ارسال کد تخفیف به مشتریان

بسیاری از کسب و کارها از سیستم های مدیریت مالی مانند نرم افزارهای جامع حسابداری استفاده می کنند. در صورتی که نرم افزار آن ها قابلیت اتصال به پنل اس ام اس را داشته باشد، می توان به از طریق وبسرویس ارسال پیامک به مشتریان اس ام اس فرستاد. یکی از کاربردهای استفاده از وبسرویس، انتخاب مشتریان کم خرید و ارسال کد تخفیف برای آن ها جهت ایجاد انگیزه ی خرید مجدد می باشد. برای مثال می توانید با یک گزارش در نرم افزار حسابداری، مشتریانی که در یک ماه اخیر خریدی نداشته اند را پیدا کرده و پیامک تخفیفی را به آن ها ارسال کنید.

ارسال دعوتنامه برای مشتریان

اگر برنامه ای برای برگذاری همایش و یا گردهمایی مرتبط با شغل خود دارید، می توانید با استفاده از سامانه پیامک تعداد مدعوین خود را بیشتر کنید. به این صورت که با توجه به نوع برنامه ای که در پیش دارید، با استفاده از امکانات مختلف موجود در پنل اس ام اس اقدام به ارسال دقیق به مخاطبان هدف نمایید. برای مثال اگر همایشی در خصوص معرفی لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، با استفاده از ارسال اس ام اس مشاغل و اصناف می توانید از افراد صنفی فعال در این زمینه ی کاری دعوت به عمل بیاورید.

علاوه بر این این روزها بسیاری از کسب و کارها، اقدام به برگذاری وبینارهای آموزشی در زمینه های مختلف می کنند. یکی از راه های جذب مشتری برای فروش بیشتر بسته های آموزشی، نشان دادن کیفیت آموزش به صورت یک دمو به مشتریان است. که کسب و کارها با استفاده از دعوت مخاطبان مورد نظر خودشان به وبینارهای آموزشی از طریق ارسال لینک و دسترسی ورود به وبینار بخش هایی از محتوای آموزشی خود را به صورت رایگان معرفی و ارائه می دهند. حال مشتریانی که از روش آموزش راضی بودند اقدام به خرید کامل محصول و یا خدمات می کنند.
به عنوان مثال برای تبلیغ آموزش حسابداری می توانند با ارسال متن تبلیغات حسابداری برای مخاطبینی که به این حوزه علاقه دارند از آنها برای شرکت در این اموزش دعوت کرد.

شاید این نکته ها در ظاهر بسیار ساده باشند، اما حاصل سال ها تجربه کارشناسان در زمینه ی تبلیغات است. اگر قصد دارید تا با استفاده از اس ام اس انبوه اقدام به جذب مشتری وافزایش میزان فروش خود نمایید، می توانید با استفاده از لینک زیر در پنل اس ام اس رایگان پیام رسان عضو گردید تا همکاران ما جهت ارائه مشاوره های تبلیغاتی و توضیحات مربوط به کار با سامانه پیامک با شما تماس حاصل نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سوگند عبدالله زاده

سوگند عبدالله زاده

سوگند ، دختر مهربون و پرانرژیه ، تو کارش هم خیلی با دقته و پشتکار کار داره. فارغ التحصیل رشته کامپیوتره و از سال 98 عضو خانواده موج شهر شده و با پشتکارش یکی از اعضای فعال گروه محسوب میشه. اگر موردی باشه که در جریانش نیست حتما پیگیری می کنه تا خودش هم اطلاعاتش رو تو اون زمینه کامل کنه. سوگند عاشق حیواناته و سعی می کنه ازشون حمایت کنه، علاوه بر کارش عاشق فیلم دیدن و کتاب خوندن هم هست، اوقات بیکاریش رو هم معمولا صرف فیلم دیدن یا رمان خوندن میکنه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود