پیامک تبلیغاتی
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) چطور باید جامعه ی هدف پیامک تبلیغاتی را بهینه کنیم؟

چطور باید جامعه ی هدف پیامک تبلیغاتی را بهینه کنیم؟

نوشته ای از سوگند عبدالله زاده
انتشار در تاریخ 2 مرداد 1400

امروزه روش های مختلفی برای تبلیغات و بازاریابی وجود دارد که بازدهی فوق العاده ای دارند. شبکه های اجتماعی نیز به دلیل جایگاه ویژه ای که در میان مردم دارند دارای فرصت های عالی برای تبلیغات هستند. اما با این وجود همچنان بازاریابی پیامکی دارای طرفداران بسیاری است و یکی از بهترین روش های تبلیغات محسوب می شود. با استفاده از سامانه ارسال پیامک می توان تبلیغات پیامکی هدفمند و پر بازدهی را تجربه نمود. اگر می خواهید با روش پیامک تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

چرا از پیامک تبلیغاتی استفاده کنیم؟

هر چند که شبکه های اجتماعی متعدد و محبوبی وجود دارد که می توان از آن ها برای تبلیغات استفاده نمود. اما گاهی اوقات به دلیل حجم انبوه تبلیغات در این شبکه ها کاربران توجه کمتری به آن ها خواهند داشت و ممکن است خیلی از کاربران هدف تبلیغات شما را مشاهده نکنند. اما با ارسال پیامک تبلیغاتی می توانید اطمینان حاصل نمایید که محتوا تبلیغاتی به دست کاربران هدف رسیده است و آن را باز و مشاهده کرده اند. بنابراین این روش اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد همچنان می تواند بازدهی عالی داشته باشد.

چگونه یک تبلیغات پیامکی پر بازده داشته باشیم؟

در تولید و ارسال پیامک تبلیغاتی می توان از روش های مختلفی استفاده نمود اما باید به نحوی باشد که دارای خلاقیت بوده و بتواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله تکنیک های داشتن یک تبلیغات پیامکی پر بازده می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نوشتن متنی جذاب و منحصر به فرد

مردم همیشه به دنبال چیزهای متفاوت هستند و اگر متن تبلیغات پیامکی خود را با فونت های زیبا و منحصر به فرد بنویسید می توانید مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید.

  • بالا بردن سطح اعتماد مخاطبین

با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبین و ایجاد یک رابطه صمیمانه با آن ها و همچنین توجه به سلایق و موقعیت اجتماعی آن ها برای نوشتن پیامک می توان پیامک های تبلیغاتی پربازده ای را تولید و منتشر نمود.

  • نوشتن متن پرسخ و پاسخ

برقراری ارتباط با مخاطبین نیز می تواند رابطه شما با آن ها را عمیق تر کند و بیشتر آن ها را تحت تاثیر قرار دهید. برای این منظور می توانید در متن خود از تکنیک پرسش و پاسخ استفاده کنید.

  • توجه و رعایت حریم شخصی مخاطبان

ورود به حریم شخصی مخاطبین می تواند اثر منفی بر تبلیغات شما داشته باشد پس هرگز این کار را انجام ندهید.

  • ارسال پیامک هدفمند

در هنگام استفاده از سامانه ارسال پیامک باید هدفتان مشخص باشد. هنگامی که هدف شما با نیاز مخاطبین و جامعه هدف هماهنگ باشد می توانید امیدوار باشید که با استقبال بهتری از سوی مخاطبان مواجه خواهید شد.

  • ارسال پیامک ها در زمان مناسب

زمان ارسال پیامک نیز خیلی اهمیت دارد و قطعا ارسال پیامک در ساعت 3 صبح با 12 ظهر نتایج متفاوتی خواهد داشت.

  • استفاده از متن های ساده

در پیامک تبلیغاتی نیازی به استفاده از متن های پیچیده و دشوار نیست و برای ایجاد یک رابطه صمیمانه با مخاطبین بهتر است که از یک متن ساده و رسا استفاده شود.

سامانه ارسال پیامک

برای ارسال پیامک گروهی به مخاطبان هدف می توان از سامانه ارسال پیامک استفاده نمود. این روش طرفداران بسیاری دارد و از طریق آن به راحتی می توان با حجم بالایی از مخاطبین ارتباط برقرار نمود. با استفاده از این سامانه ها می توان در وقت و هزینه صرفه جویی کرد. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مخاطبان دارای تلفن همراه هستند با این روش می توان به راحتی حجم گسترده ای از مخاطبان را تحت پوشش قرارداد. همین موضوع موجب شده که بازاریابی پیامکی بازدهی بالای 90 درصد داشته باشد.

سامانه ارسال پیامک را می توان متناسب با نیاز تنظیم نمود. به این صورت که می توان در این سامانه مشخص کرد که پیامک منطقه ای و یا برای گروه سنی یا صنف خاصی از جامعه باشد. در واقع در سامانه های پیامک انبوه به راحتی می توان مخاطبان هدف را مشخص کرد و به این ترتیب بازدهی بهتری را دریافت نمود.

در چه مواردی می توان از سامانه ارسال پیامک استفاده نمود؟

پیامک تبلیغاتی به روش انبوه یا همان استفاده از سامانه ارسال پیامک دارای کاربردهای گسترده و نامحدودی است و تمامی کسب و کارها با توجه به نیاز و هدف خود می توانند از آن استفاده نمایند. از جمله مهم ترین کاربردهای این سامانه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • فروش محصولات و خدمات و بازاریابی
  • نظر سنجی و برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان
  • اطلاع رسانی جشنواره ها، مسابقات و حراجی ها
  • اتوماسیون اداری

جامعه هدف در تبلیغات پیامکی

در تبلیغات پیامکی جامعه هدف بسیار متغیر است و می تواند محدود به یک سازمان کوچک باشد و یا در برگیرنده یک شهر یا استان شود. گاهی اوقات حتی می تواند تمامی نقاط کشور را تحت پوشش خود قرار دهد. از جمله کاربردهای درون سازمانی پیامک های تبلیغاتی می توان به اطلاع رسانی جلسات و همایش ها و یاد آوری تاریخ و ساعات آن ها به کارمندان اشاره نمود.

در مقیاس گسترده و در سطح یک جامعه روش های دیگری نیز برای تبلیغات وجود دارد مانند بیلبورد های تبلیغاتی و صداو سیما و … که طرفداران بسیاری دارد. اما باید به این نکته توجه داشت که این روش ها در کنار بازدهی خوبی که دارند دارای هزینه سنگینی می باشند و گاهی اوقات به دلیل عدم توجه به تکنیک ها و فنون تبلیغات به این شیوه ها بازدهی چندانی نخواهند داشت. اما پیامک تبلیغاتی می تواند در مقیاس وسیع نیز عملکرد عالی داشته باشد و بدون صرفه هزینه فراوان و نگرانی از مورد توجه مخاطبان قرار گرفتن تبلیغاتی هدفمند و کم هزینه انجام داد.

سخن پایانی

 بازاریابی پیامکی با وجود پیشرفت فناوری و روش های نوین تبلیغات همچنین یکی از بهترین و پربازده ترین روش های ممکن است. البته این روش نیز همانند سایر روش ها دارای اصول و قوانینی است که اگر به آن توجه شود قطعا نتایج فوق العاده ای خواهد داشت که متاسفانه برخی از کسب و کارها به آن توجهی ندارند و نمی توانند با استفاده از آن به اهداف خود دست یابند. در استفاده از این روش تشخیص و مشخص نمودن اصولی جامعه هدف بسیار اهمیت دارد و اگر این کار به درستی انجام شود قطعا مخاطبان بیشتری نسبت به دریافت پیامک ها عکس العمل نشان می دهند. به این ترتیب کسب و کارها می توانند با ایجاد رابطه ای دو طرفه و صمیمانه با مخاطبان خود میزان فروش شان را چندین برابر افزایش دهند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 1 / 5. تعداد رای : 1

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سوگند عبدالله زاده

سوگند عبدالله زاده

سوگند ، دختر مهربون و پرانرژیه ، تو کارش هم خیلی با دقته و پشتکار کار داره. فارغ التحصیل رشته کامپیوتره و از سال 98 عضو خانواده موج شهر شده و با پشتکارش یکی از اعضای فعال گروه محسوب میشه. اگر موردی باشه که در جریانش نیست حتما پیگیری می کنه تا خودش هم اطلاعاتش رو تو اون زمینه کامل کنه. سوگند عاشق حیواناته و سعی می کنه ازشون حمایت کنه، علاوه بر کارش عاشق فیلم دیدن و کتاب خوندن هم هست، اوقات بیکاریش رو هم معمولا صرف فیلم دیدن یا رمان خوندن میکنه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود