استراتژی های فروش با استفاده از پیامک تبلیغاتی
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) استراتژی های فروش با استفاده از پیامک تبلیغاتی

استراتژی های فروش با استفاده از پیامک تبلیغاتی

نوشته ای از نیکان نصرالله تبار
انتشار در تاریخ 31 شهریور 1399

با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن استفاده از تلفن همراه، بازاریابی پیامکی جای روش های سنتی و منسوخ شده ی جذب مشتری را گرفته است. به گونه ای که بخش زیادی از کسب و کارها، برای افزایش میزان فروش و جذب مشتریان جدید اقدام به استفاده از سامانه پیامکی نموده اند. اهمیت استفاده از یک استراتژی صحیح و اصولی تبلیغاتی زمانی که صاحبان کسب و کارها از روش های نوین تبلیغاتی مانند ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می کنند بیش از پیش گردیده است.

شاید در دهه های قبل بیشتر کسب و کارهایی اقدام به تبلیغات می کردند که بودجه و درآمد کافی برای این کار داشتند. اما امروزه با استفاده از راهکارهای کم هزینه ی تبلیغاتی مانند پنل اس ام تبلیغاتی به یک اصل جدا نشدنی برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. به همین دلیل امروز بررسی خواهیم کرد که فروش محصولات و یا خدمات با استفاده از پیامک تبلیغاتی نیاز به تدوین چه استراتژی هایی دارد؟

استراتژی محتوا در بازاریابی پیامکی

به طور کلی می توان از سامانه پیامکی به منظور پیامک متنی و ارسال پیام صوتی استفاده نمود. هرکدام از این نوع ارسال ها کاربردها و مزیت های خود را دارند. میزان تأثیرگذاری هر دو نوع ارسال رابطه مستقیمی با محتوای آن دارد. به خصوص در ارسال پیامک متنی، تنها پل ارتباطی بین کاربر و مخاطب، متن پیامک است. پس باید در نگارش متن دقت و خلاقیت زیادی به خرج داد.

اما استراتژی محتوا به چه معنا است؟ درواقع وقتی از استراتژی محتوا صحبت می کنیم، تأکید بر برنامه ریزی برای انتخاب متن پیامک تبلیغاتی داریم. در هنگام بازاریابی پیامکی بر خلاف روش های سنتی تبلیغات، محتوا باید قدرت کشف مشتری را داشته باشد. مشتریان بالقوه در بین مخاطبانی که به آن ها پیامک تبلیغاتی ارسال می کنید وجود دارند، قدرت و نفوذ محتوای پیامک شما می تواند این مشتریان را از میان مخاطبان جذب کند.

استراتژی تشویق مشتریان

اگر به تبلیغات های برند های بزرگ دقت کنید، در زمان فروش ویژه و اعمال تخفیفات شگفت انگیز، کالاهای تخفیف خورده به دو دسته تقسیم می شوند: کالاهای پرطرفدار و پرفروش، در مقابل کالاهای کم فروش. اعمال تخفیف روی کالاهای پرفروش بیشتر جنبه ی جلب توجه مشتری را دارد که معمولاً تعداد این کالاها بیشتر است. اما در این بین تعداد زیادی از کالاهای با فروش کمتر به چشم می خورد که به دلیل کاهش قیمت گاهاً مشتریانی که در لحظه به آن کالا نیاز ندارند نیز، ترغیب به خرید می شوند.

استفاده از پنل اس ام اس در هنگام فروش ویژه به کسب و کارها این اجازه را می دهد تا بتوانند از طریق ارسال پیامک قیمت پس از تخفیف کالاهای پرطرفدار مورد نظر خود را به اطلاع مخاطبان برسانند و از این طریق اقدام به جذب مشتری و در نتیجه افزایش میزان فروش و درآمد نمایند.

فروش به همراه خدمات اولیه رایگان

همانطور که می دانید برخی کالاها پس از خریداری نیاز به نصب و راه اندازی دارد. یکی از جذاب ترین پیامک تبلیغاتی ها از دید مخاطب ها، اس ام اس تبلیغ یک کالا به همراه نصب و راه اندازی رایگان آن است. برای مثال می توان به لنت ترمز اتوموبیل اشاره کرد که هزینه ی خرید و عجرت نصب آن جداگانه حساب می شود. نصب رایگان این کالا می تواند انگیزه ی بسیار زیادی به مخاطبان بدهد تا از شما خرید کنند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

یک نکته ی مهم در بحث فروش، همیشه حفظ و نگهداری مشتریانی است که یک بار برای جذب آن ها هزینه کرده اید. یکی از بهترین راهکارهای نگهداری مشتریان، ارائه خدمات پس از فروش و پشیبانی اصولی از آن ها است. شما می توانید از طریق پنل اس ام اس و با ذخیره ی شماره تلفن مشتریانتان، با کمترین هزینه به صورت دائمی با آن ها در ارتباط باشید. پشتیبانی مشتریان از طریق پنل اس ام اس، با استفاده از امکانات کاربردی سامانه هم راحت تر و هم سریع تر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که با به پایان رسیدن دوران تبلیغات کاغذی و چاپ و پخش تراکت، و همچنین افزایش شدید هزینه های اینگونه تبلیغات ها، اهمیت بازاریابی پیامکی بیش از پیش گردیده است. در نتیجه اگر به دنبال رونق کسب و کار و جذب مشتریان با استفاده از یک روش کم هزینه هستید همین حالا می توانید از طریق لینک زیر در سامانه پیامکی رایگان پیام رسان ثبت نام کنید تا همکاران ما در اسراع وقت جهت ارائه مشاوره های تبلیغاتی با شما تماس حاص نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از نیکان نصرالله تبار

نیکان نصرالله تبار

نیکان حدوداً سی ساله است. به واسطه ی علاقه اش به حیوانات همیشه دوست داشته دامپزشک بشه ولی در نهایت IT خونده و الان هم میونه ی خوبی با مسائل مرتبط با کامپیوتر و تکنولوژی داره. نیکان اوقات فراغتش رو با نواختن سازهایی مثل گیتار و ویولن پر می کنه و دستی به قلم هم داره به طوری که هرجا هم که قلم و کاغذی باشه یک بیت شعر می نویسه. نیکان معتقده خنده بر لب کسی نشوندن بزرگترین هنر دنیاست.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود