مزیت بازاریابی پیامکی در مقایسه با ایمیل مارکتینگ
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) مزیت بازاریابی پیامکی در مقایسه با ایمیل مارکتینگ

مزیت بازاریابی پیامکی در مقایسه با ایمیل مارکتینگ

نوشته ای از سوگند عبدالله زاده
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399

امروزه بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از روش های کم هزینه برای معرفی کسب و کارها و جذب مشتری شناخته می شود به گونه ای که فارغ از وسعت، تقریباً همه ی کسب و کارها از پنل اس ام اس برای رفع نیازهای تبلیغاتی خود استفاده می کنند. استفاده ی صحیح و اصولی از پیامک تبلیغاتی منجربه دستیابی به اهداف مختلف تبلیغات از جمله معرفی کسب و کار، افزایش میزان فروش، افزایش محبوبیت برند و ارتباط مفید و مؤثر با مشتریان خواهد شد.

در مقابل همانقدر که ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی با رعایت اصول می توانید نتیجه های خوب و مطلوبی به همراه داشته باشد، استفاده های غیراصولی و غیرحرفه ای از این روش تبلیغاتی می تواند اعتبار برند شما را کاهش دهد.

حال سؤال اینجا است که چه موضوعی باعث می شود تا صاحبان کسب و کارها به یادگیری اصول تبلیغات پیامکی و استفاده از پنل اس ام اس روی بیاورند در حالی که استفاده از یک کمپین ایمیلی می تواند هزینه ی کمتری برایشان به همراه داشته باشد؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که در آن کسب و کارها از ارسال ایمیل به عنوان پل ارتباطی میان خود و مخاطبانشان استفاده می کنند.

در این روش تبلیغاتی ابتدا باید یک لیست از ایمیل مخاطبان تهیه کرد و پس از تولید و تنظیم محتوا، اقدام به ارسال آن کرد. از مزیت های این روش بازاریابی می توان به عدم محدودیت در حجم و نوع محتوا، هزینه ی پایین و عدم محدودیت در زمان ارسال اشاره کرد.

موضوع قابل توجه درباره ی ایمیل مارکتینگ اینجاست که میانگین بازخورد آن چیزی حدود 22% است و طبق آمار و تعریف کارشناسان امر، اگر یک کمپین ایمیلی به بازدهی حدود یک سوم برسد به عنوان یک بازاریابی موفق شناخته می شود. اما در ارسال پیامک تبلیغاتی به این شکل نیست. همانطور که در مطالب قبلی گفتیم، تقریباً 98% اس ام اس های تبلیغاتی توسط مخاطبان خوانده می شوند.

چرا بازخورد بازاریابی پیامکی بیشتر است؟

یکی از دلایل افزایش ارسال پیامک با استفاده از پنل اس ام اس، استفاده ی روزمره ی مردم از تلفن همراه است. طبق آمارها روزانه به طور میانگین هر فرد 2 ساعت از تلفن همراه خود استفاده می کند. این زمان بستر مناسبی برای بازاریابی کسب و کارها فراهم می کند چرا که خواندن یک پیامک تبلیغاتی نهایتاً 10 الی 15 ثانیه زمان نیاز دارد.

علاوه بر این موضوع، پایه ای ترین امکان هر گوشی تلفن همراه قابلیت ارسال و دریافت پیامک است که نیاز به سواد و آموزش بسیار زیادی هم ندارد. در نتیجه تقریباً تمامی افرای که از تلفن همراه استفاده می کنند از پیامک استفاده می کنند. همین موارد باعث می شود تا بازاریابی پیامکی آمار بازدهی بهتری را نسبت به ایمیل مارکتینگ به خود اختصاص دهد.

مزایای بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

اولین و مهمترین مزیت استفاده از پنل اس ام اس نسبت به ارسال ایمیل، عمومیت استفاده از پیامک است. به طور کلی تعداد افرادی که دائماً از تلفن همراه و پیام استفاده می کنند به مراتب از کسانی که پیگیر ایمیل های خود هستند و تمامی ایمیل های خود را می خوانند بیشتر است.

یکی دیگر از مسائلی که باعث برتری بازاریابی پیامکی می شود، عدم وجود “اسپم” در اس ام اس است. در بازاریابی ایمیلی اولین اشتباه کافی است تا تبلیغات شما به عنوان اسپم شناخته شود و اعتبار و بازدهی آن به شدت افت کند. هرچند در بازاریابی پیامکی نیز موضوعی به نام گیرنده مسدود وجود دارد، اما شرایطی برای ارسال پیامک تبلیغاتی به گیرنده مسدودها نیز در پنل اس ام اس وجود دارد.

ارسال اس ام اس به دلیل محتوای کوتاه و سادگی استفاده از پنل کاربری برای عموم ، زمان کمتری نیاز دارد و کاربران می توانند در هر زمان که بخواهند، پیامک تبلیغاتی خود را در تعداد مورد نظرشان ارسال نمایند. همچنین وجود قابلیت های مختلف در سامانه پیامکی به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند هدف گیری دقیق تری در میان مخاطبان داشته باشند و به راحتی جامعه ی مشتریان خود را گسترش دهند.

برای استفاده از پنل اس ام اس رایگان پیام رسان و شروع بازاریابی پیامکی خود همین حالا از طریق لینک زیر اقدام به دریافت سامانه پیامکی رایگان خود کنید تا کارشناسان پیام رسان در اسرع وقت با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را خدمتتان عرضه کنند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از سوگند عبدالله زاده

سوگند عبدالله زاده

سوگند ، دختر مهربون و پرانرژیه ، تو کارش هم خیلی با دقته و پشتکار کار داره. فارغ التحصیل رشته کامپیوتره و از سال 98 عضو خانواده موج شهر شده و با پشتکارش یکی از اعضای فعال گروه محسوب میشه. اگر موردی باشه که در جریانش نیست حتما پیگیری می کنه تا خودش هم اطلاعاتش رو تو اون زمینه کامل کنه. سوگند عاشق حیواناته و سعی می کنه ازشون حمایت کنه، علاوه بر کارش عاشق فیلم دیدن و کتاب خوندن هم هست، اوقات بیکاریش رو هم معمولا صرف فیلم دیدن یا رمان خوندن میکنه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود