جذب مشتری
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) بازار هدفتان را درست انتخاب کنید تا از تبلیغات پیامکی نتیجه بگیرید

بازار هدفتان را درست انتخاب کنید تا از تبلیغات پیامکی نتیجه بگیرید

نوشته ای از کیمیا خوشبین
انتشار در تاریخ 26 تیر 1400

امروزه بسیاری از افراد برای کسب و کار های خودشان تبلیغات پیامکی را انتخاب می کنند تا نتیجه بهتری را کسب کنند، اما بسیاری از آن ها نمی دانند که برای یک بازدهی فوق العاده باید ابتدا بازار هدف مناسبی را در نظر بگیرند.

اگر این بازار های هدف اشتباه انتخاب شوند صاحبان کسب و کار به شدت دچار ضربه مالی می شوند که حتی از ادامه آن شغل نا امید می گردند و به سوی دیگر مشاغل خواهند رفت.

حال اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تازگی یک کسب و کار جدید را به پا کرده اید و می خواهید در آن بسیار موفق عمل کنید به شما پیشنهاد می دهیم تا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بازار هدف چیست؟

به طور کلی بازار هدف را افرادی تشکیل می دهند که قرار است از مخاطبان و مشتریان شما باشند و از محصولات و خدمات شما استقبال کنند. این افراد باید کسانی باشند که بتوان روی آن ها حساب باز کرد و مطمئن شد که قابلیت این را دارند که از مشتریان دائمی شما باشند و موجب رونق کسب و کارتان شوند.

در بازار هدف افراد می توانند در هر رنج سنی مخاطب شما باشند و آن ها را می توان از طریق روش های گوناکون به دست آورد.

شما زمانی که بتوانید بازار هدف خود را به درستی انتخاب نمایید در واقع توانسته اید از تبلیغات پیامکی خود را به نتیجه برسانید و دچار ضرر و زیان مالی نشوید.

چگونگی انتخاب درست بازار هدف

1: توجه به محصولات و خدمات خود

در ابتدا و قبل از انجام هرگونه اقدامی شما می بایست به محصولات و خدمات خود توجه کنید. به طور مثال اگر شما دارای یک شرکت ساخت و ساز وسایل منزل هستید نباید نوجوانان و کودکان را به عنوان بازار هدف خود قرار دهید، بلکه می بایست بانوان خانه دار را هدف خود بگذارید تا بتوانید فروش خود را به شدت افزایش دهید، به این دلیل که افراد خردسال نیازی به اسباب منزل نخواهند داشت و کسی که روزانه با محصولات شما در تماس است بانوان خانه دار هستند.

2: توجه به مشتریان در حال حاضر

برای این که بتوانید از پیامک انبوه خود بهترین نتیجه را بگیرید باید به مشتریانی که در حال حاضر دارید به شدت توجه کنید. یعنی ببینید ویژگی های مشترک بین آن ها چیست، سن و جنسیت آن ها را مورد بررسی قرار دهید و در آخر محل زندگی آن ها را به خوبی تشخیص دهید تا ببینید از کدام شهر می توانید نتیجه بهتری بگیرید و پیامک منطقه ای ارسال کنید.

3: بررسی نیاز مشتری و قرار دادن خود در جای آن ها

هنگامی که شما مخاطب خود را درک نمایید و با آن ها همزاد پنداری کنید می توانید نیاز های آن ها را بهتر مورد شناسایی قرار دهید و در تلاش باشید تا کسب و کار خود را بهتر از طریق سامانه پیامکی توصیف کنید و در اختیار آن ها بگذارید.

هنگامی که خود را جای مخاطب قرار می دهید از خود سوال کنید که مشتری دقیقا چه نیاز هایی دارد و چه کیفیتی را از شما طلب می کند و سپس به پاسخ به این سوال ها بپردازید و به آن ها عمل نمایید.

4: بررسی  شیوه کار همکارها و رقبای خود

اگر احساس می کنید رقبای شما بسیار در زمینه تبلیغات از طریق سامانه پیامکی موفق اند سعی کنید تا اقداماتشان را مورد بررسی قرار دهید و از آن ها الگو بگیرید. همکار های شما می توانند ایده های نوینی را در اختیارتان قرار دهند و ناخواسته  به شما کمک کنند تا در کسب و کار خود پیشرفت نمایید.

شما از طریق فضا های مجازی و اینترنت می توانید رقبای خود را پیدا کرده و آن ها را به دقت بررسی کنید و حتی با این کار بازار های هدف مناسب را خود به خود پیدا خواهید کرد.

5: با مخاطبانتان در ارتباط باشید

هنگامی که شما سعی می کنید با مشتری ارتباط بگیرید او مشتری مداری شما را می فهمد ودرک می کند و در نتیجه افزایش رونق کسب و کارتان را شاهد خواهید بود.

می توانید از طریق شبکه های اجتماعی با مشتری ها صحبت کنید و آن ها را تحت تاثیر قرار دهید، البته توجه داشته باشید که برای این که نتیجه درستی بگیرید باید طبق میل و آداب مخاطب با او صحبت کنید تا به خوبی کلمات و مقصود شما را درک کند.

6: یافتن زمان مناسب برای ارسال پیامک

اگر می خواهید از طریق سامانه ارسال پیامک تبلیغات خود را انجام دهید تنها نوشتار و رعایت ادب در متن پیامکی کافی نیست، بلکه می بایست زمان مناسبی را برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی انتخاب کرد.

برای این کار همانطور که گفتیم باید مخاطبان خود را بررسی کنید و ببینید که در چه زمان هایی استفاده آن ها از تلفن همراهشان بیشتر است، سپس در آن تایم به ارسال پیامک بپردازید.

از آنجا که پیامک ها را می توان در هر ساعت از شبانه روز ارسال کرد باید به شدت دقت کنید که آن ها را در زمان های نا مناسب نفرستید، زیرا اگر بر خلاف این موضوع عمل کنید مخاطب از شما بسیار عصبی خواهد شد و در برخی موارد حتی دست به مسدود و غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی خواهد زد.

در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با نکاتی درباره انتخاب درست بازار هدف آشنا کنیم تا بتوانید از این طریق از تبلیغات پیامکی خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از کیمیا خوشبین

کیمیا خوشبین

کیمیا یا ته تغاری شرکت ، کارشناسی رشته ی حسابداری داره و عاشق رشته تحصیلیش هست و بخاطر همین برای گرفتن مدرک ارشد داره تلاش میکنه. کیمیا عاشق بازارهای مالیه و همیشه سعی کرده با همه بازارهای مالی آشنا بشه و این یکی از تفریحاتش محسوب میشه. بخاطر انرژی بالایی که داره همیشه خنده رو به لب بقیه میاره و به همین دلیل بین همه همکاران شرکت محبوب هس

ارسال کامنت

ثبت نام ورود