بازاریابی پیامکی چه مزیت هایی دارد؟
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) بازاریابی پیامکی چه مزیت هایی دارد؟

بازاریابی پیامکی چه مزیت هایی دارد؟

نوشته ای از لیدا رامبد
انتشار در تاریخ 20 مرداد 1399

این روزها بخش عمده ای از پیامک های صندوق ورودی هر تلفن همراهی را پیامک تبلیغاتی تشکیل داده است. افزایش میزان رقابت در میان مشاغل یکی از اصلی ترین دلیل نیاز کسب و کارها به تبلیغات و بازاریابی است. اما این که چرا صاحبین کسب و کارها در هر ابعاد کاری، چه کوچک و چه کسب و کارهای گسترده از ارسال پیامک به عنوان روش تبلیغاتی خود استفاده می کنند، موضوع بحثی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چرا ارسال پیامک تبلیغاتی

اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم، باید به دو موضوع هزینه ی کم تبلیغات و در مقابل، امکانات زیاد در بستری با کاربرای آسان اشاره کنیم. در میان روش های تبلیغاتی مختلف استفاده از سامانه پیامک شاید تنها راهکار تبلیغاتی باشد که صاحبان مشاغل می توانند تبلیغات را در آن طبق برنامه ریزی خود پیش ببرند و همچنین هزینه های تبلیغاتی خود را مدیریت کنند. همچنین کم بودن هزینه ی ارسال پیامک انبوه باعث می شود تا کاربر پنل بتواند به تبلیغات خود را در طول زمان ادامه دهد و به نتایج خوب و مناسبی دست یابد.

هدف گیری دقیق مخاطبان در سامانه پیامکی

ارسال تبلیغات پیامکی تنها راهکار تبلیغاتی است که در آن می توانید مشخص کنید که مخاطب های شما زن باشند یا مرد، و یا حتی سن و سال آن ها را نیز مشخص کنید. هر کسب و کاری ممکن است مشتریان در سنین خاصی داشته باشد. قابلیت بسیار کاربردی ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت این امکان را به کاربر می دهد تا با تفکیک کردن مخاطبان خود بتواند با هدف گیری دقیق مخاطبان بازدهی تبلیغات را افزایش دهد. در صورتی که هیچوقت نمی توان مخاطبان یک بیلبورد تبلیغاتی را دسته بندی کرد.

یکی دیگر از راه هایی که در سامانه پیامکی برای تفکیک مخاطبان وجود دارد، امکان ارسال به مشاغل و اصناف است. با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند به جذب مشتری در میان مخاطبانی با مشاغل خاص مشغول شوند. برای مثال یک شرکت پخش کننده لوازم کامپیوتری به راحتی می تواند با ارسال به گیرنده هایی که در لیست این صنف کاری وجود دارند، و با ممانعت از ارسال اس ام اس به یک فروشنده ی لوازم آرایشی برای مثال، از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کند.

پیام صوتی راهکاری برای برندسازی

یکی از روش های برندینگ، انتخاب شعار صوتی است. بسیاری از برندهای معتبر دنیا از شعارهایی با صداهای خاص برای تبلیغات خود استفاده می کنند. این موضوع باعث ماندگاری در ذهن مخاطب می شود. امکان ارسال پیام صوتی این قابلیت را به کاربر می دهد تا بتواند با ارسال محتوای صوتی خاص خود هم تأثیرگذاری تبلیغات خود را افزایش دهد و هم گام مناسبی در جهت برند سازی برداشته باشد. همچنین پیام صوتی راهی برای ارتباط با مخاطبانی است که شماره های خود را برای دریافت اس ام اس تبلیغاتی مسدود کرده اند.

سنجش بازخورد تبلیغات با استفاده از نظرسنجی و برگذاری مسابقه

از دیگر قابلیت های کاربردی برای کاربران سامانه، می توان به نظرسنجی پیامکی و مسابقه پیامکی اشاره کرد. صاحبان کسب و کار ها می توانند با بهره بردن از این قابلیت، میزان تأثیرگذاری و واکنش مخاطبان خود را به تبلیغات خود بسنجند و همچنین از طریق مسابقه پیامکی و تعیین جوایز، انگیزه ی مخاطب را برای ارتباط برقرار کردن افزایش دهند.

در یک کلام

قابلیت های متفاوتی در سامانه پیامکی برای کاربران در نظر گرفته شده که کیفیت تبلیغات آن ها را در هر وسعت کاری در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی به حد چشمگیری بالا می برد. نتیجه ی این افزایش کیفیت در مرحله ی اول می تواند برداشتن گام موفق در معرفی محصول و یا برند باشد و در ادامه با استمرار در تبلیغات به جذب مشتریان زیاد منتهی شود.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از لیدا رامبد

لیدا رامبد

لیدا دختر مهربون و آرومی هست و روحیه ی لطیفی داره و بخاطر این روحیه حساسش رشته ی گیاه پزشکی را برای ادامه تحصیلش انتخاب کرده. لیدا به تازگی به تیم پیوسته و عاشق کار کردنه و صبحش رو به امید شروع یک روز کاری دیگه با اشتیاق زیاد آغاز می کنه. عاشق چیزهای کوچک با ظرافت بالا هست و کلکسیونی از گل های مینیاتوری داره. از تفریحاتش مسافرت رفتن هست و تقریبا به همه ی استان های کشور سفر داشته و با آداب و رسوم و تاریخچه شهرها آشناست و همین باعث شده با همه گرم و صمیمی برخورد کنه.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود