نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی
پیام رسان بلاگ آموزشی نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی

نقش پیامک تبلیغاتی در برندسازی

نوشته ای از مهدی نامور
انتشار در تاریخ 31 شهریور 1399
دسته بندی: آموزشی

یکی از کاربردهای سامانه پیامکی برای کسب و کارها، تبلیغات در جهت برندسازی است. معمولاً مشتریان هر صنفی، اولویت و ترجیحشان به خرید کردن از برندی است که شهرت بیشتری دارد و به نوعی معروف تر است. در نتیجه کسب و کارها برای رقابت به ابزاری نیاز دارند تا بتوانند از آن برای برندسازی استفاده کنند. یکی از ابزارهای موجود برای برندسازی که کاربری آسانی نیز دارد، پنل اس ام اس است که در ادامه به معرفی و بررسی راهکارهای موجود در آن برای برندینگ خواهیم پرداخت.

برندسازی چیست؟

قبل از بررسی راهکارهای موجود در پنل اس ام اس برای برندینگ، بهتر است تا ابتدا با معنی برندسازی آشنا شویم. به طور کلی برند می تواند یک واژه، نماد و یا تصویری از یک محصول باشد که متمایز از همنوعان و و در واقع رقبا است. در نتیجه برندینگ و یا برندسازی، مجموعه فعالیت هایی است که کسب و کارها برای ایجاد تمایز بین خود و رقبانشان انجام می دهند. به طور خلاصه، اگر برند را شهرت یک کسب و کار معرفی کنیم، برندینگ مسیری است که برای رسیدن به این شهرت طی می شود.

همانطور که می دانید برند شدن یک شبه و یا در مدت زمان کوتاه اتفاق نمی افتد. بنابراین یکی از راهکارهایی همه ی برندها از آن استفاده کرده اند تا به جایگاه کنونی خود برسند، تبلیغات مداوم و مستمر است. با توجه به هزینه های هنگفت تبلیغات، استفاده از راهکاری کم هزینه برای برندسازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از کم هزینه ترین روش های برندسازی، ارسال پیامک تبلیغاتی است. انتخاب یک روش تبلیغاتی کم هزینه به کسب و کارها این قابلیت را می دهد تا بتوانند بدون نگرانی بابت هزینه، اقدام به برندسازی مؤثر نمایند.

مزایای سامانه پیامکی برای برندسازی

استفاده از پنل اس ام اس، علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغات، مزیت های دیگری نیز دارد. یکی از این مزیت ها کاربری آسان است. محیط آسان سامانه پیامکی به کاربران با سطح های مختلف توانایی این قابلیت را می دهد تا به راحتی پیامک تبلیغاتی ارسال کنند.

یکی دیگر از مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی، قابلیت کنترل هزینه ی تبلیغات توسط کابر است. در واقع کاربر به راحتی می تواند برای استفاده از سامانه پیامکی بودجه بندی مشخصی را تعیین کند و طبق برنامه و بودجه بندی خود تبلیغات کند و پیامک انبوه خرید کند .

کاربرد پنل اس ام اس در برندینگ

طبق آمارهای رسمی موجود 98% پیامک های تبلیغاتی توسط مخاطبان خوانده می شوند که این مقدار، بالاترین میزان بازدهی در میان روش های تبلیغاتی است. حال اگر اصول تبلیغات را هنگام ارسال اس ام اس رعایت کنیم، قطعاً این میزان بازدهی تأثیر مهمی در روند برندینگ ما خواهد داشت.

برای برندسازی، باید در نظر داشته باشید که قطعاً محصول و یا خدمات ارائه شده از طرف شما برای همه ی مخاطبان در قشر ها و سنین مختلف دارای جذابیت نیست. پس سعی در جذب همه ی آن ها گامی اشتباه است. شما باید با انتخاب جامعه ی هدف صحیح تبلیغات خود را صورت دهید. امکانات مختلف موجود در سامانه پیامکی، برخلاف سایر روش های تبلیغاتی که عمومیت دارند، به کاربران این قابلیت را می دهد تا بتوانند مخاطبان خود را با استفاده از فیلترهای مختلف تفکیک کنند.

ارسال منطقه ای پیامک، ارسال سن و جنسیت، ارسال پیامک مشاغل و انواع امکانات مختلفی که برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی در پنل اس ام اس وجود دارد، علاوه بر کمک به هدف گیری دقیق مخاطبان، با حذف مخاطبان متفرقه ، باعث صرفه جویی در هزینه های تبلیغات نیز می گردد.

یکی از روش های برندینگ، برندسازی صوتی با استفاده از آواها و صداهای خاص و یا انتخاب یک شعار است. کاربران سامانه پیامکی می توانند محتواهای تبلیغاتی خود را در قالب پیامک متنی و یا پیام صوتی ارسال کنند که هرکدام از این ارسال ها کاربرد خاص خود را دارد. یکی از کاربرد های پیام صوتی تبلیغاتی در بحث برندینگ است. کاربران می توانند با ضبط آوا و ارسال پیام صوتی ، قدم مهمی در مسیر نقش بستن در ذهن مخاطبان بردارند. چرا که در پیام صوتی امکان انتقال احساس از طریق آوا به مخاطب وجود دارد و در واقع قدرت انعطاف در تبلیغات را به کاربران پنل اس ام اس می دهد.

چنانچه صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال راهی مناسب و کم هزینه برای برندسازی می باشید، از طریق لینک زیر بصورت رایگان در سامانه ثبت نام نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان سامانه با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را خدمتتان عرض نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از مهدی نامور

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود