راهنمای اتصال پیام رسان به دیجیتس
پیام رسان بلاگ آموزشی افزونه دیجیتس؛ ثبت نام و ورود با شماره موبایل +ارسال کدتایید

افزونه دیجیتس؛ ثبت نام و ورود با شماره موبایل +ارسال کدتایید

نوشته ای از شیوا رسولزاده
انتشار در تاریخ 24 خرداد 1399

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا(CMS) است. بسیاری از سایت های فروشگاهی و غیر فروشگاهی بر اساس این CMS محبوب بنا شده اند.

طریقه ی ثبت نام و احراز هویت در سیستم های فروشگاهی (افزونه پیامک ووکامرس) یکی از چالش های مدیران سایت های وردپرسی است، از جمله ی این چالش ها می توان به تایید ایمیل در ثبت نام و فراموشی رمز عبور کاربران اشاره کرد.

برای فائق آمدن بر این چالش بهترین گزینه ثبت نام یا ورود با تایید شماره موبایل می باشد که روز به روز در سایت های مدرن شاهد راه اندازی آن هستیم.

بدین منظور یک کد تایید به شماره موبایل کاربر پیامک می شود و کاربر با وارد کردن آن فرآیند احراز هویت خود را تکمیل می کند و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور وارد سایت یا پنل کاری خود می شود.

افزونه دیجیتس چیست و چه کاری می کند ؟

افزونه دیجیتس (Digits) نوع خاصی از افزونه ثبت نام و ورود به موبایل است که مختص سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است.

هدف این افزونه ساده سازی فرایند ثبت نام و ورود کاربر به سامانه مورد نظر می باشد. بدین منظور به کاربران سامانه اجازه می دهد تا تنها با وارد کردن شماره خود وارد وب سایت شوند یا اینکه ثبت نام نمایند.

پس از ثبت نام کاربر یک کد احراز هویت را از طریق پیامک دریافت می کند و با استفاده از کد ثبت نامی می تواند وارد وب‌سایت مورد نظر شود.

تنظیمات دیجیتس جهت اتصال به پنل اس ام اس پیام رسان

برای اتصال افزونه دیجیتس به سامانه پیامکی پیام رسان( payam-resan.com ) جهت ارسال پیامک، مراحل ذیل را گام به گام دنبال نمایید:

تنظیمات دیجیتس
تنظیمات گام به گام دیجیتس

مرحله اول : پس از ثبت نام در سامانه پیامکی پیام رسان و دریافت پنل اس ام اس رایگان ، می توانید در قسمت درگاه پیامکی ، وب سرویس ارسال پیامک از سامانه پیام رسان را انتخاب نمایید .

مرحله دوم : در قسمت نام کاربری باید ، نام کاری مربوط به پنل اس ام اس خود را وارد نمایید .

مرحله سوم : در قسمت رمز عبو نیز باید ، همان رمز عبوری را که هنگام ورود به پنل اس ام اس پیام رسان انتخاب کردید را وارد نمایید .

مرحله چهارم : در این قسمت باید خط ارسال کننده پیامک را تکمیل نمایید . اگر به تازگی در پیام رسان ثبت نام کرده باشید ، به شما یک خط اختصاصی رایگان ( هدیه ) به شمت تعلق می گیرد .

جهت مشاهده خطوط ارسال کننده ی خودتان می توانید وارد پنل اس ام اس خود شوید ، در منوی کناری با ورود به بخش تنظیمات > مدیریت شماره های اختصاصی می توانید ، خطوط اراسال کننده خودتان را مشاهده بفرمایید .

همچنین در صورتی که خط اختصاصی ندارید از طریق منوی “امکانات” و گزینه “شماره های رند” یا “انتخاب شماره دلخواه” پنل پیام رسان نسبت به خرید خط اختصاصی اقدام نمایید.

مرحله پنجم : در این قسمت باید یک الگوی متنی پیش فرض با استفاده از متغیر های {NAME}  و  {OTP} بنویسید . اگر هم نیاز به این دارید تا به خط بعدی بروید از – استفاده نمایید . به عنوان مثال :

کد تایید یکبار مصرف شما 🔑 : {OTP}
ارسالی از سایت {NAME}

در فیلد “نمونه متن” نمونه متن ارسالی به صورت پیشفرض موجود است. اگر تغییری ایجاد می کنید دقت داشته باشید تا کاراکترهای “نام سایت” و “کدتایید” را درست وارد کرده باشید.

مرحله ششم : پس از اینکه تمام فیلد ها را پرکرده  اید ، یکبار دیگر آن هارا بررسی کرده و سپس تغییرات را ذخیره نمایید .

مرحله هفتم : در این گام باید از اتصال دیجیتس به پنل اس ام اس پیام رسان مطمئن شوید . از طریق گزینه “تست تنظیمات درگاه پیامکی” می توانید پس از تکمیل تنظیمات نسبت به ارسال تست اقدام نمایید.

فقط کافی است تا شماره موبایل خودتان را به عنوان تست وارد نمایید . اگر پیامک حاوی کد تایید را دریافت نموده اید یعنی تنظیمات را به درستی انجام داده اید .

ارور دیجیتس

معرفی خطاها در افزونه دیجیتس

پس از فشردن دکمه تست ممکن است به شما یکی از مقادیر 0 ، Err یا 1 نمایش داده شود . هر کدام از مقادیر زیر نشان دهنده وضعیت تنظیمات دیجیتس و اتصال آن به پنل اس ام اس می باشد .

معنای Err در تست افزونه دیجیتس:

این مورد ممکن است به علت اشتباه بودن یکی از مقادیر وارد شده باشد . یعنی ممکن است شما نام کاربری ، رمز عبور و یا خط ارسال کننده را اشتباه ارد کرده باشید .

در این صورت پیشنهاد میکنیم که مجددا ان ها را بررسی نمایید .

برخی از کاربران متن کپی شده ای را در فیلد ها قرار می دهند ، که ممکن است هنگام کپی کردن برخی کاراکتر ها نیز کپی شده باشد.  در این صورت بهتر است تا تمام فیلد ها را خودتان تایپ نمایید .

معنای 0 در تست افزونه دیجیتس :

این عدد بازگشتی نیز همانند Err  نشان دهنده باین است که یکی از مقادیر ورودی هنگام ثبت اطلاعات اشتباه می باشد .

معنای 1 در تست افزونه دیجیتس :

اگر عدد 1 به مشا نشان داده شد ، به معنای این است که اتصال افزونه دیجیتس شما با سایت پیام رسان به طور موفقیت آمیز برقرار شده است . احتمالا پس از چند ثانیه یک پیامک تست ، حاوی کد تایید از افزونه دیجیتس برای شما ارسال خواهد شد .

اگر عدد 1 را مشاهده کردید ولی پیامکی دریافت نکردید ، احتمالا شماره شما جز بلک لیست مخابرات ( گیرنده مسدود ) می باشد . این یعنی قبلا دریافت پیامک های تبلیغاتی را برای شماره خودتان بسته اید .

لازم به ذکر است برای دیدن توضیحات و خرید محصول حتما باید در سایت ژاکت ثبت نام و لاگین کرده باشید، همچنین افزونه دیجیتس تنها افزونه ای هست که بدون مشکل و با ضمانت ژاکت به فروش می رسد.

معنای ارور IP NOT IN WHITELIST/INTERNAL

این خطا به این معنی می باشد که IP سرور هاست شما در ایران نیست.

اگر در هنگام نصب و تنظیم افزونه دیجیتس به این ارور برخوردید ، احتمالا سرور سایت و یا نرم افزار شما در کشور ایران میزبانی نمی شود و مربوط به آی پی های خارج از ایران است. جهت از سرگیری ارسال هایتان باید ، IP سرور را از پنل هاستینگ خود دریافت نموده و پیرو تیکت اعلام نمائید تا تنظیمات برای وبسرویس شما اعمال شود.
در این صورت می توانید با دیجیتس خود را برروی سایت وردپرسی نصب و فعال نمایید.


سایت ژاکت

برای مشاوره بیشتر می توانید با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید:

35102000 011 (خط ویژه – 10 خط)

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.8 / 5. تعداد رای : 22

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از شیوا رسولزاده

شیوا رسولزاده

شیوا ، مثل اسمش دلنشینه و با آرامش کار میکنه ، متولد ماه شیره و مثل یک شیر پشت سایت ایستاده ؛ برنامه نویسه و همیشه امکانات جدید رو با بررسی تمام جوانبش و بدون نقص اضافه میکنه. فارغ التحصیل کارشناس ارشد نرم افزاره و حساسیت بالایی تو کارش داره. همیشه در حال ارتقای کارشه و حتی در زمان بیکاریش هم در حال خوندن و یادگیری زبان برنامه نویسی جدید هست. از نظر شیوا ممکنه یکسری اصول اولیه برنامه نویسی رو بتونی از هر جایی یاد بگیری اما اینکه بتونی کارکردن تو اون شاخه رو ادامه بدی جز با علاقه و پشتکار امکانپذیر نیست.

ارسال کامنت

33 کامنت

  1. sina071

    17 شهریور 1401

    سلام من افزونه دیجیتس رو نصب کردم و تموم مراحل رو طبق چیزی که شما نوشتید انجام دادم حتی دیجیتس رو تست هم کردم و افزونه پیام تست رو درست نفرستاد وقتی هم میخوام ثبت نام کنم یا وارد اکانت بشم پیامک کد تایید دیجیتس ارسال نمیشه برام چجوری بفهمم که من بلک لیستم ؟ لطفا راهنمایی کنید من از سامانه شما پنل رایگان دارم و نمیخوام پنلمو عوض کنم

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      30 شهریور 1401

      سلام و درود اگر شماره شما جز بلک لیست باشه ، پیامک کد تایید دیجیتس برای شما ارسال نمیشه ولی توی منوی پنل اس ام اس پیام رسان > گزارش پیامک ها > ارسال شده ها باید شماره و پیامک شما ثبت شده باشه . شما میتونید با تهیه خطوط پیش فرض خدماتی شده ، به همه ی شماره ها پیامک کد تایید ارسال کنید . جهت دریافت راهنمایی می تونید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید . 02174912

  2. مصطفی

    17 شهریور 1401

    نسخه رایگان دیجیتس با نسخه پولی دیجیتس که توی ژاکت هست چه فرقی داره ؟ میخوام ببینم میارزه که من اونهمه پول بدم که یه افزونه پولی بخرم ؟!!

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      30 شهریور 1401

      نسخه رایگان ، کاربرد های اصلی و پایه ای افزونه ای دیجیتس رو هم شامل میشه . با ارتقای افزونه به نسه پرو میتونید به امکانات بیشتر و جذاب تری دست پیدا کنید . یکی از اون قابلیت ها امکان دسترسی به درگاه های پیامکی ایرانی از قبیل پیام رسان هست که توی نسخه پرو دیجیتس فعال هست .

  3. محمدطاها بصیری نژاد

    17 شهریور 1401

    سلام سلام به تیم پیام رسان و پشتیبانی فنی خوبتون جسارتا یه سوالی داشتم من وقتی میخوام افزونه دیجیتس رو تست کنم و شماره موبایلم رو که میزنم ، صفر اول شماره موبایلم خودکار حذف میشه بنظرتون خطای 0 نمیتونه بخاطر این باشه که خود دیجیتس صفر رو پاک میکنه ؟ یعنی شماره موبایل 09123456789 تبدیل میشه به 9123456789 ?!!!! راهی نداره که +98 پاک بشه و افراد با صفر شماره موبایلشونو وارد کنن ؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      2 مهر 1401

      سلام جناب آقای بصیری نژاد خطایی که به شما نمایش داده میشه از سمت وبسرویس پیام رسان هست . خطای 0 دیجیتس در وبسرویس پیام رسان به این معنیه که شما اطلاعات ورودی رو اشتباه وارد کردید . برای اینکه بتونید +98 و غیر فعال کنید باید در بخش پیکربندی اصلی ، کشور را فقط روی ایران قرار دهید .

  4. MobinaFT

    17 شهریور 1401

    سلام افزونه دیجیتس رو فعال میکنم ولی خودش اتوماتیک بعد از چندروز غیرفعال میشه بنظرتون چیکار کنم ؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      27 شهریور 1401

      سلام اگر افزونه شما نسخه اورجینال نیست ، لطفا آخرین آپدیت افزونه و دانلود کنید . ممکنه قالب و یا افزون های شما با دیجیتس تداخل داشته باشه و یا با افزونه digits سازگار نباشه

  5. سلمان

    17 شهریور 1401

    یکی به من بگه اگه من دیجیتس سایتو آپدیت کنم مشکلی برای تنظیماتش پی نمیاد > یعنی باید دوباره تموم این مراحل تنظیمات اولیه دیجیتس رو برم ؟ تورخدا یکی جواب منو بده

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      27 شهریور 1401

      درود اگر افزونه دیجیتس و آپدیت نید مشکلی برای تنظیمات ذخیره شده پیش نمیاد و از این بابت نگرانی وجود نداره تمامی اطلاعات شما توی دیتابیس اضافه میشه و با آپدیت کردن پلایگن digits فقط کدهای افزونه تغییر میکنه

  6. آرمینا نجم

    17 شهریور 1401

    سلام خیلی ممنونم از راهنمایی خوبتون من با کمک شما و این مقاله خوب تونستم دیجیتس رو روی سایتم فعال کنم فقط یک سوال داشتم ازتون اونم اینه که چجوری میتونم کاری کنم که وقتی کاربر ثبت نامش از طریق دیجیتس موفقیت آمیز میشه براش یک پیامک خوشآمد گویی بره ؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      23 شهریور 1401

      سلام ممونیم از همراهی شما برای اینکه بتونید بعد از ثبت نام موفق کاربر ، برای اون کاربر اس ام اس خوش آمد گویی یا .. بفرستید باید از ادان های جانبی دیجیتس استفاده کنید .

  7. GHAZ@LE

    17 شهریور 1401

    اگه امکانش هست جدید ترین اپدیت دیجیتس رو قرار بدید همچنین افزونه های کاربردی مثل دیجیتس رو بیشتر توی سایتتون قرر بدید

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      23 شهریور 1401

      سلام وقتتون بخیر افزونه دیجیتس معرفی شده به صورت خودکار بروزرسانی میشه توی صفحه ی وبسرویس پیامکی میتونید افزونه های پیامکی مربوط به وردپرس رو پیدا کنید .

  8. نادر

    17 شهریور 1401

    با سلام و خسته نباشید باعرض پوزش شاید سوالم خیلی ساده باشه اما اگر بهم کمک کنید خیلی خیلی ممنون میشم صفحه ورود و ثبت نام دیجیتس یک صفحه بخصوص هست که بنده قصد جایگزینی این صفحه با صفحه my-account را دارم اما موفق نشدم. یعنی اینکه وقتی کاربر مهمان باشد وقتی به صفحه my-account میره با صفحه ورود و ثبت نام دیجیتس روبرو بشه

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      20 شهریور 1401

      سلام برای اینکه بتونید یک صفحه ورود و ثبت نام دیجیتس به آدرس /my-account داشته باشید باید یک برگه با همین پییوند یکتا درست کنید . سپس با قرار دادن شرت کد دیجیتس در محتوای اون برگه ، میتونید فرم لاگین و ثبت نام رو در اون برگه داشته باشید .

  9. kimi

    17 شهریور 1401

    respone : Err این یعنی چی ؟ هر چی دیجیتس رو تست میکنم اینو به من نشون میده !

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      20 شهریور 1401

      سلام دوست عزیز وقتی که "پاسخ وب سرویس : Err " میشه یعنی که احتمالا یکی از مقایر ورودی رو اشتباه وارد کردید . مجددا تمام فیلد های نام کاربری و رمز عبور و خط ارسال کننده رو بصورت دستی وارد کنید . اگر باز هم مشکل داشتید با کارشناسان فنی با تماس بگیرید . 021-74912

  10. بهمن کرمانی

    4 بهمن 1401

    سلام ، آیا دیجیتس از پنل پیامکی پیام رسان پشتیبانی می کند ؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      4 بهمن 1401

      سلام . بله افزونه دیجیتس به پنل پیامکی پیام رسان متصل می شود.

  11. سالار قربانی

    4 بهمن 1401

    با عرض سلام بنده در وبسایت شما ، اقدام به ساخت حساب کردم. مساله ای که هست ، بعد از تهیه پنل پیامکی می توانم طبق همین آموزش افزونه دیجیتس را تنظیم کنیم تا برای کاربران پیامک بفرستد؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      4 بهمن 1401

      سلام . ما در این آموزش 0 تا 100 تنظیمات درگاه پیامکی دیجیتس رو آموزش دادیم . افزونه دیجیتس برای ثبت نام و ورود با شماره موبایل مناسب است و می توانید برای ارسال پیامک کد تایید از آن استفاده کنید.

  12. ایمانی

    5 بهمن 1401

    سلام عرض ادب من مقاله افزونه دیجیتس شمارو کامل خوندم ولی جایی به ورژن php اشاره نکردید!!!؟ دوست عزیز با php 7.2 سازگار هست؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      5 بهمن 1401

      سلام افزونه دیجیتس با php نسخه ۷‌.۴ تا ۸.۱ سازگار میباشد. به دلیل امنیت و سرعت سایت، استفاده از php نسخه ۷.۴ به پایین توصیه نمیشود.

  13. C.A

    5 بهمن 1401

    سلام آیا این قابلیت داره که مشتری تیک مرا بخاطر بسپارید فعال کنه که دفعه های بعد نیاز نباشه مجدد با پیامک تایید ورود کنه؟یکبار ثبت نام کنه ورود انجام بده

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      5 بهمن 1401

      این مورد در افزونه دیجیتس بستگی به کش سایت و مرورگر دارد. لطفا از طریق برنامه نویس سایت خودتان پیگیری بفرمایید.

  14. اشکان

    11 بهمن 1401

    با سلام. آیا این افزونه در برابر ربات ها مثلا کدهای پایتون که در فاصله کوتاه بر فرض 2 دقیقه یکبار درخواست رمز یکبار مصرف میکند، مقابله میکند؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      11 بهمن 1401

      با سلام در این تنظیمات افزونه دیجتس می توانید محدودیت زمان و تعداد برای ارسال پیامک ایجاد کنید.

  15. اشکان

    11 بهمن 1401

    سوالی که پرسیدم از این نظر برام اهمیت داره که چون اعتبار پیامکی ما محدود است و ممکن است افزونه دیجیتس تمام شارژ پنل اس ام اس مارا استفاده نماید . باسپاس

  16. بلیک

    11 بهمن 1401

    با سلام و احترام افزونه دیجیتس در ضمن امکان ورود با شماره موبایل امکان لاگین با شماره موبایل هم داره؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      11 بهمن 1401

      بله افزونه دیجیتس مناسب برای ثبت نام با شماره موبایل و ورود با شماره موبایل است.

  17. دیجیتس برای وودمارت

    11 بهمن 1401

    من از قالب وودمارت استفاده میکنم. میخواستم ببینم آیا بعد از نصب افزونه دیجیتس ؛ فرمها به صورت خودکار جایگزین فرمهای پیش فرض قالب میشه؟

    1. پیام رسان

      پیام رسان

      11 بهمن 1401

      با سلام افزونه دیجیتس با انواع قالب های مختلف سازگار است.

ثبت نام ورود