تبلیغات هدفمند
پیام رسان بلاگ آموزشی برای تبلیغات بهینه بازار هدفتان را نشانه بگیرید

برای تبلیغات بهینه بازار هدفتان را نشانه بگیرید

نوشته ای از الهه احمدی
انتشار در تاریخ 6 خرداد 1400
دسته بندی: آموزشی

تبلیغات در موفقیت هر کسب و کاری تاثیر بسزایی دارند اما در صورتی می توانند بهترین بازدهی ممکن را داشته باشند که بازار هدف را به صورت هوشمندانه و هدفمند تعیین کرده باشند و به خوبی بر نیازها و ویژگی های بازار مسلط باشند. در غیر اینصورت نه تنها هزینه زیادی صرف روش های مختلفی مانند پیامک تبلیغاتی خواهد شد بلکه نتیجه مورد انتظار نیز کسب نمی شود. بنابراین کسب و کارها باید حتما جهت داشتن تبلیغات بهینه تمرکز خود را باید بر روی انتخاب بازار هدف قرار دهند. اگر می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

تبلیغات هدفمند چیست؟

اکثر کسب و کارها برای آنکه بهتر دیده شوند و میزان فروش خود را چندین برابر نمایند به تبلیغات و بازاریابی روی می آورند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشند که فقط تبلیغات هدفمند و انتخاب روش صحیح و اصولی می تواند آن ها را به اهداف خود برساند. منظور از تبلیغات هدفمند تبلیغات آنلاین و یا غیر آنلاینی است که در آن هدف و همچنین مخاطبان بازار مد نظر مشخص شده اند و برای جلب نظر و اعتماد آن ها تلاش می شود تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد.

در تبلیغات هدفمند از روش های تبلیغاتی مختلفی جهت برقراری ارتباط با مخاطبین هدف استفاده می شود تا بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشد. در واقع با این تکنیک کسب و کارها متوجه خواهند شد که مشتریان نسبت به کدام سبک تبلیغات بازخورد و عکس العمل بهتری داشته اند و تمرکز خود را بیشتر بر روی آن قرار می دهند. در تبلیغات هدفمند بخش بندی بازار بسیار اهمیت دارد، زیرا موجب می شود که کسب و کارها بتوانند برای هر بخشی محتوا سفارشی تولید نمایند و در قالب پیام منطقه ای ارسال کنند.

بازار هدف چیست؟

بازار هدف در واقع مجموعه مخاطبانی هستند که نیازمند به محصولات یا خدمات شما می باشند. این افراد به عبارتی مشتریان فعلی کسب و کار مد نظر شما هستند و یا اینکه دارای پتانسیل و ویژگی های لازم برای آنکه تبدیل به مشتری هدف شوند می باشند. برای داشتن یک تبلیغات هدفمند باید توجه ویژه ای به این افراد نمود. با توجه با نوع کسب و کار شما این افراد می توانند در گروه های سنی مختلف باشند که باید این موضوع را در روش تبلیغاتی یا کمپین تبلیغاتی انتخابی در نظر گرفت تا بتواند بیشترین تاثیرگذاری ممکن را داشته باشد.

در واقع هنگامی که شما بتوانید بازار و مخاطبان هدف خود را به درستی انتخاب کنید قطعا انتخاب سامانه ارسال پیامک و یا سایر روش های تبلیغاتی را با نگرش منطقی تری انجام خواهید داد و تاثیرگذاری چندین برابری خواهد داشت. علاوه بر این کشف بازار هدف تمامی مراحل تولید محتوا، انتشار در شبکه های اجتماعی، برقراری ارتباط با مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند سریع تر شما را به اهداف مالی و کاری که در نظر دارید برساند.

چگونه بازار هدف را به درستی تشخیص دهیم؟

برای داشتن تبلیغات موثر و پر بازده در این بازار رقابتی تشخیص صحیح بازار و مخاطبان هدف بسیار حائز اهمیت است و یک کسب و کار باید بتوانند با ویژگی ها و نیازهای مخاطبان خود کاملا آشنا باشد تا از بهترین تبلیغات و روش های ارتباطی استفاده نماید. برای انتخاب بازار هدف جهت تبلیغات هدفمند باید به موارد زیر توجه نمود.

  • به دغدغه های خریداران توجه کنید

دغدغه خریداران بسیار اهمیت دارد و ضمن مشخص کردن منطقه و موقعیت جغرافیایی که برای تبلیغات انتخاب کرده اید باید بررسی نمایید که این افراد چه نگرانی ها و دغدغه هایی دارند. جنسیت مخاطبان از جمله مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن نمود، زیرا نیازهای زنان و مردان و احساسات آن ها متفاوت است، در نتیجه روش برقراری ارتباط و تبلیغاتی که می تواند آن ها را تحت تاثیر قرار دهد نیز متفاوت خواهد بود.

  • مخاطب را سریعا تحت تاثیر قرار دهید

پیامک تبلیغاتی که استفاده می کنید باید به نحوی باشد که بتواند مخاطب را در نخستین نگاه سریعا مجذوب خود نماید. بنابراین بهتر است به جای پرداختن به حاشیه ها و اضافه گویی از متن های کوتاه و تاثیر گذار و تصاویر قابل فهم استفاده نمود. در انتخاب متن و تصویر تبلیغات همذات پنداری با مخاطبان و توجه به قدرت احساسات می تواند کمک کند که پیامک جذاب تری تهیه کنید که بیشترین تاثیرگذاری ممکن را بر مخاطب داشته باشد.

  • همزمان شدن با مخاطبان

اگر می خواهید تبلیغاتی هدفمند و پر بازده داشته باشید سعی کنید که با مخاطبان با زبان خودشان صحبت کنید و هرگز به آن ها فخر نفروشید و دانش و سطح سواد خود را به رخ نکشید، زیرا نتیجه عکس خواهد داشت و کاربر نمی تواند یک ارتباط خوب را با شما برقرار نماید.

  • به چالش کشیدن تبلیغات

در صورتی که از سامانه ارسال پیامک ، سامانه پیامک صوتی و … استفاده کرده اید تصور نکنید که همیشه موفق و پر بازده خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است که یک پیامک و روش تبلیغاتی نتواند نظر مخاطبان سخت گیر را به خود جلب نماید، در نتیجه بازدهی کاهش می یابد. بنابراین هر چند مدت یکبار روش های تبلیغاتی خود را به چالش بکشید و بررسی کنید که به چه میزان بازدهی داشته اند، سپس تصمیم بگیرید که آن ها را مجددا تکرار نمایید. البته در صورتی که یک روش بازدهی چندانی نداشته باشد به معنای شکست نیست بلکه باید تغییراتی در روش تبلیغاتی ایجاد نمود تا بتوان به بهترین نتیجه ممکن در بازار هدف دست یافت.

  • سعی کنید دایره المعارف نباشید

برای دریافت بهترین نتیجه ممکن ضمن انتخاب بازار هدف باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما نمی توانید تمامی نیازها و مشکلات مخاطبان را برطرف نمایید و باید تمرکز خود را بر روی یک موضوع قرار دهید. به این ترتیب می توانید سریع تر به هدف خود دست یابید و مخاطبان مد نظر را تحت تاثیر قرار دهید و به این طریق به یک برند در آن حوزه تبدیل خواهید شد. موسسات دیگر نیز می توانند به رفع سایر مشکلات و نیازهای مخاطبان بپردازند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از الهه احمدی

الهه احمدی

الهه، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و متولد روز طبیعته. علاقه ی زیادی به انجام کارهای هنری داره و به همین علت هم، تمام دقتش رو در به نحو احسن انجام دادن اون کار میزاره. از جمله کارهایی که می تونه وقت زیادی رو صرفش بکنه و خسته نشه، پرورش گل و گیاهه. به همین علته که طبیعت را دوست داره ، از دیدن مناظر لذت میبره و عاشق طبیعت گردیه. از نگاه الهه، قشنگ ترین حس دنیا دیدن و روییدن جوانه ی کوچک گل از دل خاکه که نوید در حرکت بودن زندگی رو میده.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود