7 نکته و راهکار برای تبلیغات پیامکی انبوه
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) 7 نکته و راهکار برای تبلیغات پیامکی انبوه

7 نکته و راهکار برای تبلیغات پیامکی انبوه

نوشته ای از مهدی نامور
انتشار در تاریخ 15 آبان 1399

این روزها مشاغل زیادی از سامانه پیامکی برای تبلیغات استفاده می کنند اما همه ی آن ها به یک اندازه از این ابزار تبلیغاتی بهره نمی برند. برخی از شرکت ها از پیامک تبلیغاتی به طور گسترده در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از آنها از سامانه پیامکی به عنوان یک راهکار در کنار سایر روش های تبلیغاتی استفاده می کنند. تفاوت چندانی وجود ندارد، به هر حال برای اطمینان از موفقیت در تبلیغات پیامکی می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

کارشناسان پیام رسان نکات مهم موفقیت کمپین بازاریابی پیامکی را گردآوری کرده اند که در ادامه به تفکیک به بررسی این نکات خواهیم پرداخت تا شما کاربران گرامی بتوانید با اعمال آن ها در کسب و کار خود بیشترین بازدهی را از ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید.

1-یک تیم بازاریابی پیامکی ایجاد کنید

بازاریابی پیامکی نیز مانند سایر روش های بازاریابی نیاز به تولید محتوا، بررسی رفتار مخاطب و برنامه ریزی دارد. منظور از تیم، اختصاص مسئولیت اداره ی کمپین به شخص یا اشخاص تعیین شده می باشد. به این معنی که یک یا چندین نفر را برای تعیین استراتژی، ارسال پیامک تبلیغاتی و ارائه گزارش ها انتخاب کنید تا در هر لحظه از مسیر حرکت تبلیغات و میزان پیشرفت آن آگاه باشید.

2-سامانه پیام کوتاه معتبر انتتخاب کنید

اگر از ارسال پیامک برای تبلیغات استفاده می کنید، باید بدانید که سامانه ای که انتخاب می کنید به نوعی شریک پروژه ی تجاری شما در بخش تبلیغات به شمار می آید. پس انتخاب سامانه پیامکی ارزش بسیار زیادی در تبلیغات ایفا خواهد کرد. سامانه پیامکی پیام رسان با بیش از 10 سال سابقه و 280,000 کاربر فعال سال ها در زمینه ی ارائه ی خدمات پیامکی بهترین امکانات را برای کاربران خود فراهم نموده است. انتخاب پیام رسان به کاربران این قابلیت را می دهد تا با استفاده از یک بستر مناسب و بدون نگرانی بتوانند اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی نمایند و از فرصت های تخفیفی مختلف برای کاهش هزینه های تبلیغات خود استفاده کنند.

3-متن پیامک تبلیغاتی باید کوتاه و مختصر باشد

معمولاً مخاطبان علاقه ی زیادی به خواندن پیامک های طولانی ندارند. همانطور که از نام آن پیدا است، پیامک باید کوتاه باشد. اگر قصد ارسال پیامک های طولانی را دارید باید این احتمال را بدهید که بازدهی تبلیغات شما کاهش پیدا کند. البته به غیر از شرایطی که مخاطبان شما انتظار متن طولانی مدت را دارند و یا متن تبلیغاتی شما دارای جذابیت بسیار زیادی باشد تا مخاطبان را مجاب به خواندن متن نماید. همیشه در نظر داشته باشید که مشتری ها به طور معمول دارای میزان توجه محدود، مشغولیت ذهنی روزمره و در حال حرکت هستند. پس پیامک شما باید با این اوصاف قابل خواندن باشد.

4-پیشنهادات شگفت انگیز ارسال کنید

امروزه مشاغل زیادی از سامانه پیامکی برای تبلیغات استفاده می کنند، بنابراین برای منحصر به فرد بودن باید تلاش بیشتری بکنید. اهمیت بسیار زیادی دارد که از اولین لحظه مخاطبان خود را به صورت بالقوه به مشتری تبدیل کنید. درواقع باید متن شما دارای میزانی از انگیزه بخشی باشد تا مخاطبان را ترغیب به برقراری ارتباط با شما بنماید. برای اطمینان از این که چگونه می توانید این کار را انجام دهید می توانید عبارت های زیر را امتحان کنید:

ارسال پیامک نظرسنجی و ارسال لینک در پیامک ارسال لینک خرید فوری با تخفیف

5-قوانین و مقررات را رعایت کنید

آیا می دانید که قوانین و مقرراتی وجود دارد که به طور خاص مربوط به بازاریابی پیامکی و ارسال پیام کوتاه است؟ برای مثال ممکن است تعدادی از مخاطبان پیامک تبلیغاتی خطوط خود را مسدود کرده باشند. پس در این صورت ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط عادی برای آن ها ممنوع است و در واقع امکان پذیر نیست. مردم حق دارند پیامک ناخواسته دریافت نکنند، پیام کوتاه شما را مسدود کنند و یا به شما این اجازه را بدهند که برایشیان پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید.

سامانه پیامکی پیام رسان قابلیتی تحت عنوان لیست سیاه شخصی برای کابران در نظر گرفته که با استاده از آن می توان به مخاطبان این امکان را داد که در صورتی که به پیامک تبلیغاتی شما نیازی ندارند، از دریافت پیامک انصراف دهند. این موضوع به نفع شما هم هست چرا که از ارسال پیامک های هرز جلوگیری می کند.

6-ایجاد صمیمیت کنید

همه مشتریان شما می خواهند احساس کنند که شما با آن ها صحبت می کنید. درواقع این که آن ها را مخاطب قرار دهید برایشان احساس خوش آیندتری در مقابل پیامک های عمومی خواهد داشت. بنابراین سعی کنید در طول کمپین پیامکی خود ارتباط نزدیک تری با مخاطبان برقرار کنید تا شانس جذب مشتری را افزایش دهید.

7-زمانبندی را فراموش نکنید

وقتی پیامک تبلیغاتی خود را در قالب های پیشنهادهای لحظه آخری ارسال می کنید، پاسخ های مشتریان نسبت به تبلیغات پیامکی شما بهتر خواهد بود. به طور کلی اگر طرح تشویقی و تخفیفی برای مشتریان خود در نظر می گیرد، برای آن زمان انقضا مشخص کنید تا بتوانید میزان بازدهی تبلیغات را بسنجید. ارسال کد تخفیف بدون زمان استفاده کار بیهوده ای است چرا که هیچوقت نمی توان میزان بازخورد و درآمد حاصل از این تبلیغات را سنجید. علاوه بر این، زمانبندی باعث می شود تا پیامک شما در ذهن مخاطبان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

این 7 نکته برای ارسال پیامک انبوه می تواند با افزایش بازخورد و بازدهی تبلیغات شما را قدرتمندتر کرده و کسب و کار شما را رونق بدهد. شما می توانید برای ثبت نام فوری و رایگان در پنل اس ام اس یپام رسان عدد 111 را به شماره 50002050 پیامک کنید و یا از طریق لینک زیر اقدام به عضویت در سامانه پیامکی رایگان پیام رسان بنمایید تا کارشناسان سامانه جهت ارائه مشاوره در زمینه بازاریابی پیامکی با شما تماس حاصل نمایند.

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از مهدی نامور

مهدی نامور

مهدی پسر آروم و خونسردیه، توی کارش جدیه و هر کاری رو بسپاری بهش میدونی که تمام توانش رو برای انجامش میذاره و عاشق چالش هاست،به نتیجه فک میکنه دانش آموخته رشته مدیریته اهل مطالعه و سینماست و عاشق کتاب های خودکاوی و فلسفیه

ارسال کامنت

ثبت نام ورود