بازاریابی پیامکی
پیام رسان بلاگ بازاریابی پیامکی (جذب مشتری) تاثیر مثبت بازاریابی پیامکی بر فروش

تاثیر مثبت بازاریابی پیامکی بر فروش

نوشته ای از یاسی پورغلام
انتشار در تاریخ 5 اردیبهشت 1400

بی شک تا کنون همه افراد، انواع پیامک تبلیغاتی را مشاهده کردند. امروزه که حتی ربات ها هم دارای هوش مصنوعی هستند و این دوران عصر تکنولوژی نامیده می شود، کم تر کسی آگهی و تبلیغات خود را از طریق روش های قدیمی انجام می دهد.

 تبلیغ کردن و بازاریابی از طریق پیامک، مزایای بسیار زیاد و نکات ریزی دارد که با توجه نمودن به آن ها، می توان بهترین جوابدهی را در طول یک ماه داشت. حال با ما همراه شوید تا در ادامه این مقاله، همه چیز را راجب تبلیغ و بازاریابی از طریق پیامک، برای شما شرح دهیم.

بازاریابی پیامکی چگونه عمل می کند؟

بازاریابی پیامکی، حدود ۹۰% تاثیر بیشتری بر روی جذب مخاطب دارد؛ زیرا با پیشرفت تکنولوژی و نیاز مردم به انواع تلفن های همراه، افراد از سنین ۸ الی ۸۰ و حتی بیشتر از تلفن همراه یا همان موبایل استفاده می کنند.

 زمانی که فردی آگهی خود را از طریق پیامک منتشر کند، قطعا همه افراد آن را مشاهده می کنند و اگر متن آگهی هم مناسب و باب میل آن ها باشد، قطعا واکنش مثبتی به آن نشان می دهند.

حال اگر همان آگهی از طریق کاتالوگ ها و کارت ها در بین مردم پخش شود، بی شک اکثر افراد بی توجه از آن گذر می کنند و برخی هم حتی بدون نگاه کردن آن ها را دور می اندازند. بنابراین موضوع  می توان گفت که بازاریابی پیامکی، تاثیر ییشتری بر روی جوابدهی و جذب مخاطب دارد.

مزایای بازاریابی پیامکی

بازاریابی و تبلیغ کردن به صورت پیامکی و اس ام اس مزایای بسیار زیادی دارد. مثلا برخی از بارزترین آن ها، بازدید زیاد از آگهی می باشد. حال در ادامه ما تمام نکات مثبت و مهم بازاریابی از طریق پیامک را برای شما شرح می دهیم.

بازدید زیاد از آگهی به دلیل گسترده بودن شبکه پیامکی

زمانی که یک فرد آگهی خود را از طریق انواع پیام رسان ها وارد جامعه مجازی می کند، افراد و مخاطبان بسیار زیادی، می توانند آن را مشاهده کنند. البته محتوای پیام هم باید به نحوی باشد که مخاطب خسته نشود.

بازدید کردن زیاد مخاطبان از تبلیغ یا بازاریابی پیامکی، می تواند باعث شود که صاحب شغل در طول یک ماه، سرعت پیشرفت بالاتری نسبت به بقیه ماه ها و بقیه روش های تبلیغاتی داشته باشد.

استفاده همزمان از تبلیغات پیامکی و بقیه روش های تبلیغاتی

در این موضوع شکی نیست که تاثیر و جوابدهی بازاریابی و تبلیغات از طریق پیامک بسیار موثرتر از سایر روش ها است؛ اما قطعا اگر این نوع بازاریابی با بقیه روش های تبلیغاتی ترکیب شود، تاثیر آن بسیار زیادتر می شود و جمعیت بازدید کنندگان هم افزایش می یابد.

افراد آگهی دهنده می توانند برای بیشتر دیده شدن آگهی و تبلیغات خود، هم از رسانه پیام رسانی برای بازاریابی و هم بقیه روش ها به صورت همزمان استفاده کنند تا نتیجه جوابدهی آن ها در طول یک ماه چند برابر افزایش یابد.

به صرفه بودن بازاریابی پیامکی

یکی دیگر از فواید بازاریابی پیامکی، مقرون به صرفه بودن آن از نظر هزینه خرید پنل پیامکی می باشد. استفاده کردن از ارسال اس ام اس برای تبلیغات، علاوه بر این که هزینه نسبتا کمی در مقایسه با سایر روش ها دارد، باعث می شود تا آگهی هم مخاطب بیشتری داشته باشد.

 هزینه تبلیغات در سایت پیام رسان زیاد نیست و هرکس می تواند نسبت به تعداد نفراتی که قصد دارد پیامک برای آن ها ارسال شود، هزینه خود را محاسبه کند و بعد آن را ارسال کند.

سرعت بالا در بازاریابی پیامکی

سرعت یکی دیگر از نکاتی است که به پیشرفت شغل کمک می کند و هرچه وقت و زمان کمتری را برای بازاریابی و تبلیغات صرف کنند، قطعا پیشرفت بهتری در کار صورت می گیرد. به عنوان مثال، فردی قصد دارد که بازاریابی خود را از طریق روش های غیر مجازی جلو ببرد، برای این کار باید حداکثر هفته ها و حتی ماه ها صرف کند تا مخاطبان به آن جذب شوند.

حال اگر همان تبلیغ را به صورت محتوا از طریق فرستادن پیامک تبلیغاتی ارسال کند، هم افراد بیشتری ترقیب به خواندن آن می شوند و هم سرعت در کار او افزایش می یابد و می تواند زمانی که قصد داشت صرف تبلیغات کند را برای بهتر شدن کار،استفاده نماید.

معرفی کردن اکثر شغل ها با استفاده از پیامک

استفاده کردن از سامانه پیامکی پیام رسان برای تبلیغات و بازاریابی، مزایای دیگری هم دارد که یکی دیگر از آن ها، معرفی کردن انواع شغل ها می باشد. به عنوان مثال فردی محصول جدیدی را تولید کرده و قصد معرفی آن را دارد؛ او می تواند با پیام رسان،  محصول خود را در غالب پیام  به مردم معرفی کند.

البته باید توجه داشت که برای معرفی کردن یک شغل یا محصول، نباید متن پیام زیاد باشد، زیرا هر مخاطبی ‌قبل از خواندن، متن را با چشم می بیند و اگر محتوای پیام زیاد باشد، آن را نخوانده رد می کند. برای این که افراد بتوانند از تبلیغات و بازاریابی پیامکی نتیجه مطلوبی بگیرند، حتما باید به متن پیام دقت کافی داشته باشند.

نکات مهمی که حتما باید یه یاد داشته باشید

درست است که بازاریابی از طریق پیامک، جوابدهی نسبتا بالایی دارد، اما نکاتی وجود دارد که با رعایت نکرد آن ها، آگهی و تبلیغات شما دیده نمی شود و در نتیجه مخاطبی را به خود جذب نمی کنید. برخی از این نکاتی که باید همیشه در آگهی خود رعایت کنید، عبارت اند از:

  • استفاده کردن از کلمات ترغیب کننده

هر مخاطبی برای این که به آگهی تبلیغاتی جذب شود، علاقه دارد که کلمات ترغیب کننده و وسوسه انگیز مشاهده کند. استفاده کردن از کلماتی که به سود مخاطب باشد، می تواند نتیجه خوبی در بازدید تبلیغات داشته باشد.

 مثلا اگر فردی در محتوای پیام خود از‌کلماتی مثل، حراجی، تخفیف زیاد و… صحبت کند، قطعا افراد هم مشتاق می شوند تا تخفیف ها را مشاهده کنند. این گونه هم شغل به عموم معرفی شده؛ و هم بازاریابی پیامکی، مطلوب بوده است.

  • توجه کردن زیاد به متن پیام ها

هر فردی که قصد دارد آگهی خود را از طریق پیامک به بقیه معرفی کند، باید به کادر و جمله های تبلیغاتی توجه زیادی کند. متن ها می توانند یک آگهی را بسیار بالا ببرند و حتی برعکس با استفاده از جملات تکراری و کادر بندی نادرست، آن را خراب کنند.

حتما سعی کنید که جملات شما خوانا بوده و افعال هم در جمله به خوبی مشخص باشند. تا حد امکان از جملات تکراری که بقیه در تبلیغات خود استفاده می کنند دوری کنید و خودتان برای اگهی جمله های‌ مخصوص بسازید.

  • جلب اعتماد مخاطبان

شاید باور این موضوع کمی دشوار باشد اما از طریق پیامک هم می توان اعتماد مخاطبان زیادی را جلب کرد. با روی کار آمدن افراد سو استفاده گر و تبلیغات تقلبی، عموم افراد سخت تر به بقیه اعتماد می کنند. با درج کردن آدرس کامل شغل خود و شماره تلفن در متن تبلیغات، می توان اعتماد مخاطبان را تا حدودی جلب کرد.

  • توجه کردن به رقبا

یکی دیگر از راه های موفق شدن در بازاریابی پیامکی، توجه به رقبا است‌. برای آن که همیشه آگهی خوب و منحصر به فردی داشته باشید، همیشه از رقیبان خود مطلع باشید و آگهی های آن ها را دنبال کنید.

این گونه اگر رقیب شما محصول خود را با پیامک معرفی کند، شما بهتر می دانید که از چه جمله هایی در متن آگهی استفاده کنید تا مخاطبان محصول شما را به رقیبتان ترجیح دهند.  

این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای : 0

هنوز کسی به این مطلب رای نداده ؛ شما اولین نفر باشید !

تحریریه از یاسی پورغلام

یاسی پورغلام

یاسی تو رشته ی نرم افزار کامپیوتر فارغ التحصیل شد. خیلی دوست داشت که در رشته ی تحصیلی خودش وارد بازار کار بشه اما تقدیر اونو به تیم پیام رسان رسوند و این یکی از بهترین اتفاقات بود. یاسی به عنوان، پشتیبان به تیم پیام رسان پیوست و همیشه جدیت و دقت و مسئولیت پذیری رو سرلوحه کارش قرار داده تا بتونه تو هر حوزه ای که فعال هست به نفع احسنت کارش رو انجام بده. بخاطر علاقه زیادی که به رشته ی مهندسی شبکه و برنامه نویسی داشت، اوقات فراغتتش رو به یادگیری این رشته پرداخته. یاسی قلب بزرگ و رئوفی داره و عاشق دوستان و اطرافیانشه و بزرگترین آرزوش خوشحال بودن همه ی مردم دنیاست.

ارسال کامنت

ثبت نام ورود